Apklausa parodė, kad egzistuoja tiesioginis ryšys tarp sėkmingai versle įdiegtų inovacijų ir spartaus pajamų augimo. Įmonės, pagal apklausos rezultatus identifikuotos kaip novatoriškiausios, per ateinančius penkerius metus tikisi augti daugiau nei 60 proc., savo pajamas padidindamos daugiau nei 250 mlrd. JAV dolerių. Tuo tarpu mažiausiai novatoriškos įmonės laukia tik 20,7 proc. augimo.
Tokius pajamų augimo lūkesčius lemia pasikeitęs suvokimas apie inovacijų svarbą visose įmonės veiklos sferose.
Audrius Cesiulis, „PwC“ Konsultacijų skyriaus direktorius, svarsto: „Inovacijų kūrimas ir diegimas dabar laikomas įprasta verslo dalimi. Prieš penkerius metus buvo manoma, kad beveik kiekvienam verslui plėtrą užtikrins patekimas į Kinijos ar kitas augančias rinkas. Dabar įmonės pastebi, kad inovacijos joms suteikia didesnį potencialą augti ir tampa svarbia priemone kuriant konkurencinį pranašumą.“
Beveik pusė (43 proc.) apklaustų įmonių vadovų pripažįsta, kad inovacijos yra būtinos konkurencinėje kovoje, o net 83 proc. vadovų teigia, kad inovacijos yra svarbios jų verslui. Paklausti apie inovacijų svarbą jų verslui po penkerių metų, taip teigė dar daugiau – atitinkamai 51 proc. ir 88 proc.
Anksčiau išsivysčiusios rinkos ekonomikos šalyse vyravo nuostata, kad inovacijos reikalingos tik technologijų ir vartojimo prekių sektoriuose, o dabar jos suvokiamos kaip visų įmonių, nepriklausomai nuo jų veiklos srities ar geografinės buvimo vietos, pagrindinis augimo variklis.
„Verslo lyderiai privalo suprasti, kad pramonės sektoriuje, kuriame veikia jų įmonės, kaip ir bet kurioje kitoje srityje, jau yra inovacijų pionierių. Todėl įmonėms svarbu numatyti ir įvertinti grėsmes, kurias kelia novatoriškesni konkurentai, ir imtis atitinkamų priemonių.“– teigia A. Cesiulis.
Taip pat apklausos rezultatai parodė, kad įmonės iš esmės keičia inovacijų kūrimo ir diegimo principus. Pagrindinės sritys, kuriose diegiamos inovacijos, yra nebe produktai ar paslaugos, o vis dažniau verslo modeliai, veiklos sistemos ir vartotojų patirtis. Be to, gyvybiškai svarbus tapo bendradarbiavimas su vidaus ir išorės partneriais. Kurdamos inovacijas, novatoriškiausios įmonės daug dažniau nei mažiausiai novatoriškos įmonės pasitelkia socialinius tinklus išoriniam bendradarbiavimui (67 proc. plg. su 39 proc.), ir net triskart dažniau bendradarbiauja su išorės partneriais kurdamos naujus produktus ir paslaugas (34 proc. plg. su 10 proc.)
Inovacijų sėkmė priklauso ne nuo įmonių geografinės buvimo vietos ar pramonės sektoriaus. Apklausos rezultatai atskleidė, kad inovacijų sėkmę lemia gerai išvystyta strategija. Beveik 80 proc. novatoriškiausių įmonių teigia, kad jos turi aiškiai apibrėžtą inovacijų strategiją, o tarp mažiausiai novatoriškų įmonių tokią strategiją turi tik 47 proc. Be to, net 82 proc. įmonių, kurios turėjo aiškiai apibrėžtą inovacijų strategiją, tvirtino, kad sėkmingai ją įgyvendino.
„Šiandien nepakanka deklaruoti įmonės siekio kurti ir diegti inovacijas, kurios dažnai yra spontaninės veiklos rezultatas. Sėkmingai dirbančios įmonės siekia įgyvendinti aiškią inovacijų strategiją, kurios įgyvendinimui skiriamas atitinkamos lėšos, ištekliai, sukuriami reikiami verslo procesai ir nustatomos prisiimamos atsakomybės sritys.“ – dėsto A. Cesiulis.