Ir, nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tai – tik dar vienas vaikiškas pliušinis žaislas, „Labubu“ fenomenas stebina net visko mačiusius – dėl jų labiausiai išprotėjo ne vaikai, o suaugusios moterys.
Daug jų pasiruošusios išleisti kelis šimtus eurų vien tam, kad galėtų papildyti savo kolekciją ar pasipuošti nauju aksesuaru.
Madą pradėjo dainininkės
„Labubu“ žaislai 2015 m. buvo sukurti Honkonge (Kinija) gimusio menininko Kasingo Lungo, kuris taip pratęsė savo įnoringą personažų rinkinį „Pabaisiukai“.
Paprastai jie parduodami užslaptintose dėžutėse, kurių kiekvienoje yra atsitiktinai parinktas žaislas, t. y., kol neatidarysite dėžutės, nesužinosite, kokį „Labubu“ žaislą gavote.
Šie žaislai itin išpopuliarėjo 2024 m., kai garsios grupės „Blackpink“ narė Lisa savo „Instagram“ paskyroje pasidalijo sukaupta „Labubu“ kolekcija.
Plačiai „TikTok“ socialiniame tinkle išplitusiuose vaizdo įrašuose garsi dainininkė parodė, kaip išpakuoja kelis „Labubu“ žaisliukus, o kai kuriuos iš jų panaudoja kaip aksesuarus ir pasikabina ant rankinės.
@changluo5 Lisa likes yellow!#labubu #lisa ♬ 原声 - Bubble tide play
Kiek vėliau su šiais žaislais buvo pastebėtos ir kitos įžymybės. Pavyzdžiui, garsi dainininkė Rihanna buvo pastebėta su „Louis Vuitton“ rankine, kuri buvo papuošta ličių tematikos „Labubu“ žaislu.
Nuo šios mados neatsiliko ir Dua Lipa, kuri taip pat papuošė savo rankinę tokiu žaislu. Šie pakabinami žaislai dažniausiai ir pastebimi būtent ant rankinių, manoma, kad jie suteikia rankinėms spalvingumo.
Uždirba milijardus
Pradinė „Labubu“ kaina siekia apie 20 eurų, o dėl riboto prieinamumo ir kolekcionavimo manijos jų kaina antrinėje rinkoje gali išaugti iki kelių šimtų eurų.
Šių žaislų oficiali platintoja yra Kinijos žaislų kompanija „Pop Mart“, kuri sparčiai auga žemyninėje Kinijoje ir užsienyje.
Žaislų populiarumas ne tik išaugino jų kainas, bet ir ženkliai prisidėjo prie „Pop Mart“ finansinės sėkmės.
2024 m. bendrovės pajamos padidėjo 106,9 proc., pasiekdamos 13 mlrd. juanių (beveik 16 mlrd. eurų), o grynasis pelnas išaugo 185,9 proc., siekdamas 3,4 mlrd. juanių (daugiau nei 4,1 mlrd. eurų).
Plėsdama savo veiklą, „Pop Mart“ 2024 m. užsienio rinkose uždirbo 5,07 mlrd. juanių (beveik 7 mlrd. eurų), tai yra 375,2 proc. daugiau nei ankstesniais metais.
Bendrovė planuoja 2025 m. pasiekti 20 mlrd. juanių metines pajamas (apie 28 mlrd. eurų), iš kurių daugiau nei 10 mlrd. juanių (apie 14 mlrd. eurų) turėtų sudaryti užsienio rinkų pardavimai.
Įsigyti nelengva
Šių žaislų oficiali platintoja „Pop Mart“ turi parduotuves visame pasaulyje, įskaitant JAV, Jungtinę Karalystę ir Australiją.
Tiesa, įsigyti „Labubu“ tapo sunkia užduotimi, nes visi žaislai šios kompanijos internetinėse parduotuvėse yra išparduoti.
Šiems žaislas išpopuliarėjus nemenkų iššūkių sulaukė ir norintys juos įsigyti gyvai, o kai kurie pirkėjai laukdavo eilėje kelias valandas, kad gautų naujausią „Labubu“.
Pavyzdžiui, 21 metų universiteto studentė Kamolwan Pohfah dalijosi, kad prie parduotuvės laukė gerokai prieš jos atsidarymą, nes negalėjo sulaukti, kada galės įsigyti žaislą iš naujos kolekcijos.
Eilėje taip pat stovėjusi 27 metų Emily Jong dalijosi, kad bandė laimę prekybos centre likus kelioms valandoms iki skrydžio į Australiją, bet išėjo tuščiomis rankomis.
„Bandėme stoti į eilę, bet nežinojome, kad turime iš anksto užsiregistruoti“, – sakė ji.
Šiuo metu lengviausias kelias įsigyti tokį žaislą yra panaršyti perpardavinėjimo platformose.
Tačiau tai gali kainuoti nemažai. Pavyzdžiui, norintiems įsigyti žaislą vienos iš šešių naujausių kolekcijų, tokiose platformose gali tekti pakloti nuo 130 iki 280 eurų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
Gibonas, Orangutanas,Gorila, Žmogus.Homofluenceris. Gibonas ...
Prišistorė, senovės istorija, viduramžiai, naujieji amžiai, influencerizacija ir vėl iš pradžių