• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilius Petkauskas / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

Skaitmeninių technologijų amžiuje kiekvienas turintis idėją gali šią perduoti visam pasauliui. Būtent tuo puikiai pasinaudojo lietuviškos garso technikos „LessLoss“ kūrėjai, sugebėję pagaminti nepamatuojamos kokybės produkciją.

REKLAMA
REKLAMA

Retas kuris drąsiai galėtų teigti dirbantis tai, ką su mielu noru veiktų laisvalaikiu. Savo ruožtu Liudas Motekaitis ir Tomas Paplauskas, kurių puoselėjamas prekės ženklas „LessLoss“ pamažu užkariauja pasaulį, darbą ne tik pavertė pramoga, bet ir sugebėjo sukurti techniką, skirtą mylintiesiems muziką – vadinamiesiems „audiofilams“.

REKLAMA

Jau penkerius metus dabartiniu pavidalu egzistuojantis prekės ženklas spėjo sulaukti muzikos mylėtojų dėmesio. Pasidomėjus, kuriose šalyse „LessLoss“ produkcija spėjo pabuvoti, paaiškėja, kad lengviau atsakyti – kuriame pasaulio krašte lietuvių gaminiai nėra naudojami.

Daugiau nei 20 tūkst. unikalių apsilankymų „LessLoss“ tinklapyje per mėnesį, prestižiniai produkcijos apdovanojimai, net 66 apžvalgos užsienio žurnaluose – tokiais pasiekimais gali pasigirti 5 metus skaičiuojantis lietuviškas prekės ženklas.

REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų kuriamą produkciją prilyginčiau anglies pluošto dviračiams – tokie gaminiai kuriami patiems išrankiausiems, jau spėjusiems sukaupti nemenką žinių bagažą ir gebantiems pažinti kokybę“, – per „Skype“ pokalbį, sujungusį Vilnių, Kauną ir San Franciską, sakė JAV viešintis prekės ženklo kūrėjas L. Motekaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pastebėjo produkcijos trūkumą

Atsitiktinai Kaune susipažinę L. Motekaitis ir T. Paplauskas išreiškė nuostabą, kad 2008 metais Lietuvoje buvo sunku rasti internetu eksportuojamos produkcijos. „Pasaulyje e. (elektroninė) komercija sparčiai plėtojasi, bet Lietuvoje nebuvo nė vieno sėkmės atvejo, kuomet vietinis prekės ženklas e. komercijos pagrindu būtų eksportuojamas – visi projektai skirti vidaus rinkai“, – pasakoja „LessLoss“ projekto partneris T. Paplauskas.

REKLAMA

Pašnekovas teigė, kad pradėjus ieškoti vietinių gamintojų, kurių produkcija būtų patraukli pasauliui, užkliuvo L. Motekaičio gaminiai. „Geriausia tai, kad Liudui nereikėjo pasakoti apie interneto teikiamą potencialą – vienas kitą supratome be žodžių“, – pažinties pradžią prisimena T. Paplauskas.

REKLAMA

„Man buvo keista, kad visai netoliese esantys estai balsuoja internetu, už automobilio stovėjimą atsiskaito telefonu, o mes tarsi nuo to atitrūkę“, – antrino L. Motekaitis.

Vedami neišmatuojamos kokybės

„LessLoss“ prekės ženklu pažymėta, Kaune gaminama produkcija skirta sugebantiems įvertinti subtilius garso kokybės skirtumus. L. Motekaitis ir T. Paplauskas neslepia – ne kiekvienas supras, kodėl jų siūloma produkcija kainuoja 1,8 tūkst. litų ir daugiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

„Kiekviename pasaulio kaime rasime bent vieną asmenį, kuris stačia galva neria į kokią nors sritį. Panašūs žmonės neretai vadinami keistuoliais, – pasakoja L. Motekaitis – Įdomiausia, kad internetas leidžia šiems susiburti forumuose ir formuoja savitą bendruomenę.“

Bendruomenės narius galima pavadinti „audiofilais“ – muziką vertinančiais perfekcionistais, netoleruojančiais nė menkiausio trukdžio.

REKLAMA

Paklaustas, kuo „LessLoss“ garso signalo kabelis skiriasi nuo eilinio, už kelis litus, L. Motekaitis nedvejodamas atsako, kad tai – kokybė. „Mūsų produkcija reikalinga tiems, kurie kelia ypač aukštus reikalavimus. Įvertinti garso kokybę nepaprastai sunku, nes klientui gali tiesiog nepatikti tai, ką jis girdi“, – aiškina verslininkas.

REKLAMA

Pašnekovas priduria, kad jo produkcijos trikdžių matuokliai beveik nebefiksuoja – stengiamasi sukurti kone meno kūrinį, kurį kiekvienas vertins individualiai.

„Jei savo vardu išleidžiu produktą ir garantuoju už jo kokybę – privalau būti šimtu procentų tikras, kad jis pagamintas tobulai“, – dėsto „LessLoss“ vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Interneto kuriama dinamika

Retas išdrįs paneigti, kad internetinė erdvė atveria viso pasaulio rinkas, tačiau ne kiekvienas sugeba pasinaudoti turimais įrankiais. L. Motekaitis teigia esąs įsitikinęs, kad neužtenka apie savo produktą tiesiog paskelbti. „Tai tęstinis procesas – kas šiandien aktualu, po savaitės gali būti seniena“, – mano vadovas.

REKLAMA

Pašnekovas priduria, kad dėl technologijų turime 7 mlrd. kūrėjų ir 7 mlrd. vartotojų, todėl atsiranda tam tikras pasiūlos „triukšmas“. „Vienintelis būdas konkuruoti su pigia kiniška produkcija ir ištrūkti iš internetinio „triukšmo“ – iš širdies sukurti produktą, kurio atkartoti tiesiog neįmanoma“, – tvirtina L. Motekaitis.

REKLAMA

Vadovo nuomone, siauram vartotojų ratui kuriamos prekės turi būti kuo arčiau pirkėjo – privalu būti matomam, girdimam ir lengvai prieinamam.

„Lietuvoje nėra globalių, masinių prekės ženklų, tačiau tam tikrose nišose visi patiria panašias starto pozicijas, – priduria T. Paplauskas. – Pradedant veiklą internetu iš esmės nebėra skirtumo, iš kurio pasaulio krašto esi, – produktas kalba pats už save.“

REKLAMA
REKLAMA

Sunkumai skatino tobulėti

Nors atradus tikslinę verslo nišą, turinčią specialių poreikių vartotojus, lengviau orientuoti produkciją, tokį verslą kur kas lengviau paveikia ekonominė turbulencija. L. Motekaičio teigimu, „LessLoss“ produkcija nėra būtiniausios prekės, todėl per finansų krizę teko baimintis dėl verslo ateities. „Frustracijos buvo, tačiau neigiamose situacijose visada ieškau sprendimo būdų, o tai skatina tobulėti ir kurti inovacijas“, – pasakoja „audiofilų“ pamėgtos produkcijos kūrėjas.

 

Pašnekovas priduria, kad įveikti sunkumus padėjo užsispyrimas ir nuoširdus tikėjimas kuriamu produktu.

Savo ruožtu T. Paplauskas pabrėžė nuoseklumo svarbą. „Viską mesti būtų lengviausias kelias – nesvarbu, ar kalbame apie šeimą, ar apie verslą. Startuoliams labai svarbu eiti nuosekliai, nes sunkumų patiria kiekvienas, tačiau ne visi juos įveikia“, – teigė projekto partneris.

Verslininkai pridūrė, kad pagalių į ratus kaišiojo ne tik finansų krizė, bet ir lietuviški e. komercijos barjerai, pavyzdžiui, apmokėjimo paslaugų stoka. „Anksčiau buvo vienas bankas, kuri teikė atsiskaitymo kortele paslaugas siunčiantis prekes iš Lietuvos, tačiau įkainiai – tokie milžiniški, kad teko rinktis Vokietijos ir Jungtinės Karalystės (JK) bankus“, – teigė T. Paplauskas. Pašnekovų teigimu, šiuo metu Lietuvoje iš viso neliko bankų, kurie siūlo tarptautinio apmokėjimo paslaugas kredito kortelėmis.

REKLAMA

L. Motekaitis, išreiškė nuostabą, kad Lietuvos verslas priverstas ieškoti prieglobsčio kitose šalyse. „Ko gero, bankai neteikia tokių paslaugų, nes manoma, kad Lietuvoje tiesiog nėra įmonių, internetu parduodančių prekes į užsienį. Tai tas pat, kas stebėtis, jog vieškelyje nėra normalaus eismo – juk reikia infrastruktūros“, – tikina išskirtinio Lietuvos eksportuotojo titulo nominacijos sulaukusios produkcijos kūrėjas.

Mažiesiems lengviau sutarti

Paklaustas, ko tikisi iš savo darbuotojų, L. Motekaitis sako žmonių iš gatvės nesamdantis ir vertinantis atsidavimą. „Dirbu su idėjų kupinomis asmenybėmis, o ne robotais“, – sakė „LessLoss“ įkūrėjas.

Iš žinomų Lietuvos muzikantų šeimos kilęs L. Motekaitis teigia esąs įsitikinęs, kad artimas ir profesionalus kolektyvas suteikia mažoms įmonėms pranašumą, nes leidžia efektyviai keistis idėjomis ir prisitaikyti prie dinamiškos verslo aplinkos.

Anot „LessLoss“ vadovo, nėra tikslo sparčiai didinti gamybą, nes smuktų kokybė ir tektų konkuruoti su Kinijos gamyklomis, o tai būtų nelogiška.

„Pas mus viskas panašiai kaip Vienos prestižiniame „Musikverein“ orkestre, kur į atsiradusią laisvą vietą pakviečiamas žmogus, kurio veikla jau senai žinoma, ir nereikia jokių papildomų atrankų – visi esame pažįstami, o tai viena didžiausių stiprybių“, – tiesiai iš šurmuliuojančio San Francisko pasakoja „LessLoss“ vadovas.

REKLAMA

„LessLoss“:

„LessLoss“ prekės ženklas gyvuoja 5 metus

99,46 proc. „LessLoss“ produkcijos – eksportuojama

„LessLoss“ jau pardavė daugiau nei 3 tūkst. prekės ženklo gaminių 64 pasaulio šalyse

 

Didžiausios eksporto rinkos – JAV ir Kanada (35,15 proc.) bei Europos Sąjunga (31,71 proc.)

Liudas Motekaitis

Gimė JAV, kur praleido 17 metų, tiek pat gyveno Lietuvoje, o 8 metus – Vokietijoje

10 metų dirbo įrašų studijoje

Tomas Paplauskas

Vytauto Didžiojo universitete baigė firmų organizavimo ir vadybos magistro studijas

Nuo 2011 metų vadovauja įmonei „Web Solutions“

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų