• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įsivaizduokime tokią situaciją: jūs nusipirkote atostogų skrydį lėktuvu į Tolimuosius rytus, o pasiekti oro uostą pasirinkote taksi. Jūsų iškvietimas buvo patvirtintas, susitarta, kad automobilis atvažiuos už 15 minučių. Taksi neatvažiavo, o jūs nebespėjote į skrydį.  Ką kaltinti šioje situacijoje ir, ar įmanoma surasti teisybę?

REKLAMA
REKLAMA

Atvažiuoti laiku – garbės reikalas

„Jeigu žmogus, išsikvietęs taksi, jos nesulaukia 10-15 min., turi skambinti dar kartą ir klausti, kas atsitiko. Bet būna aišku ir taip, kad keleivis išsikviečia taksi ir pats neateina. Nelabai kas skundžiasi tokiais dalykais“, - sakė Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Robertas Brazys.

REKLAMA

Jo svarstymu, tokiais atvejais teisybės ieškoti – laiko gaišimas. Žinoma, galėtų taksi firma kreiptis į teismą ir išieškoti nuostolius, nes yra toks įstatymas, bet jis realybėje nelabai ką nulemia.

„Tačiau čia yra ir moralinis aspektas: jeigu žmogus išsikvietė taksi firmą ir ji nuvylė, kitą sykį jis ten nebeskambins. Taksi kompanijos tokiais atvejais tik sugadina savo prestižą“, - neabejojo pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas atkreipė dėmesį, kad klientui, išsikvietusiam taksi ir jam neatvykus, taip pat yra teorinė galimybė kreiptis į teismą, tačiau jis tikino apie tokius atvejus Lietuvoje negirdėjęs.

„Pačios taksi kompanijos, kurios gerbia save, jeigu įvyksta  kokie nesklandumai dėl jų kaltės, geranoriškai kompensuoja nuostolius klientui. Žinau vieną tokią atvejį, kai įmonė suklydo, bet savo klaidą pripažino ir klientui patirtus nuostolius grąžino“, - tvirtino Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atsakomybė tenka rinkai

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos viešųjų ryšių atstovas Vitas Jonas Ūsas Balsas.lt teigė, kad vartotojų skundų dėl nekokybiškų taksi paslaugų jų tarnyba nesulaukia, nes už taksi paslaugas atsakinga Vilniaus miesto savivaldybė.

REKLAMA

Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgas tvirtino, kad gyventojų nusiskundimų dėl taksi paslaugų kokybės savivaldybė taip pat negauna, tačiau sulaukia nemažai besikreipiančių taksi firmų.

„Gauname taksi vairuotojų nusiskundimų dėl klientų, kurie neatsiskaito už suteiktas taksi paslaugas“, - teigė A. Šešelgas. Jis pasakojo, kad tokiu atveju sudaroma speciali administracinių teisės pažeidimų komisija, kuri ir ieško pažeidėjo.

REKLAMA

Vis dėlto, o kas turėtų atlyginti kliento nuostolius, kai jis dėl neatvažiavusios taksi praleidžia svarbų skrydį ar renginį, už kurį sumokėjo ne vieną dešimtį ar net šimtą litų?

Pašnekovo teigimu, viską sureguliuoja rinka.

„Nemanau, kad taksi firmos dirba tam, kad priėmusios užsakymus, jų neįvykdytų. Jeigu jos taip pasielgs vieną kitą kartą, labai greitai nuvilnys garsas, kad jos taip elgiasi ir niekas jų paslaugomis nesinaudos. Tai yra visiškai ne mūsų reikalas, tai yra taksi firmų reikalai“, - pabrėžė Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot savivaldybės specialisto, jeigu klientas patiria nuostolių dėl taksi kaltės, jis turėtų kreiptis į taksi firmą ir sulaukti jų pasiaiškinimo. „Įstatymo tvarka jis gali kreiptis į teismą ir patirtą žalą išsiieškoti. Tačiau čia jau yra teisiniai reikalai“, - teigė A. Šešelgas.

REKLAMA

Eiti į teismą – dėl didelės sumos

Keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais taksi taisyklėse juodu ant balto parašyta, kad „priėmęs užsakymą ir nuvykęs į vietą, vairuotojas privalo laukti keleivio 15 min. nuo sutarto laiko. Keleivis, atsisakęs naudotis sutartu laiku atvykusiu taksi, privalo vairuotojui apmokėti už taksi iškvietimą“. Nors čia minimos tik taksi firmos teisės, Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas Paulius Mereckas teigė, kad atsakomybė už nesuteiktą taksi paslaugą tenka abiems pusėms.

REKLAMA

„Atsakomybė tiek vartotojui, išsikvietusiam taksi, tiek ir taksi firmai atsiranda tada, kai sudaromas sandoris telefonu. Jeigu įsipareigojimai atsiranda vienai pusei, lygiai tokie patys jie galioja ir kitai pusei“, - sakė vartotojų teisių gynimo specialistas.

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad taisyklėse taksi paslauga apibrėžta kaip „keleivio ir bagažo vežimas taksi, keleivio laukimas su įjungtu taksometru, važiavimas pagal iškvietimą – užsakymą“. Tai reiškia, kad jeigu visi šios sąvokos punktai nebuvo įvykdyti, taksi paslauga nebuvo tinkamai suteikta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot pašnekovo, į Vartotojų teisių gynimo centrą dar nėra kreipęsis nė vienas žmogus, susidūręs su tokia problema, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad tokios problemos nėra. Gal žmonės tiesiog numoja ranka ir pagaili savo laiko, nes norint teisiškai išsireikalauti grąžinti patirtus nuostolius, tektų kreiptis į teismą.

REKLAMA

P. Mereckas skaičiavo, kad, kuo didesnė patirta žala, tuo ilgiau gali užtrukti ir visas teisminis procesas. Įprastai nuo ieškinio padavimo per mėnesį paskiriamas posėdis, paskui būna parengiamasis posėdis, po visų dokumentų surinkimo ieškinys pradedamas nagrinėti, paskui jį dar galima apskųsti, taigi, ieškinys gali keliauti nuo vienos instancijos į kelias kitas ne vieną mėnesį.

Anot Vartotojų teisių gynimo centro pirmininko, nuspėti, kiek ilgai užtruks visas bylinėjimosi procesas, labai sudėtinga, tačiau jeigu patirti finansiniai nuostoliai yra nemenki – eiti į teismą ir išsireikalauti padengti nuostolius verta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų