„Facebook“ pranešė, kad įsigyja nuotraukų dalijimosi programėlę „Instagram“ už 1 mlrd. JAV dolerių. Kol kas tai didžiausias socialinio tinklo pirkinys.
„Facebook“ kompanija, kuri netrukus pradės prekiauti akcijomis, iki šiol susilaikydavo nuo didelių pirkinių. Kalifornijoje įsikūrusi įmonė dažniausiai pirkdavo mažus „startup'us“, labiau paremtus talentingais žmonėmis, o ne technologijomis.
„Instagram“ 2010 metų rudenį įkūrė du Stanfordo universiteto studentai. Įmonėje dirba kiek daugiau nei tuzinas darbuotojų. „Instagram“ gaminama programinė įranga, kuri yra nemokama ir iki šiol ją buvo galima naudoti tik su „iPhone“ telefonais, leidžia naudotojams retušuoti ir dalytis nuotraukomis su „Instagram“ arba kitų socialinių tinklų, tokių kaip „Facebook“, vartotojais. Nuo įkūrimo pradžios „Instagram“ pritraukė 30 mln. vartotojų.
„Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas pranešimo metu paaiškino, kad nors jis planuoja integruoti kelis „Instagram“ aspektus į „Facebook“, jis tikisi, kad įmonė veiks kaip nepriklausoma kompanija.
„Facebook“ tikisi sandorį užbaigti šių metų ketvirčio pabaigoje.
Sandorio suma yra gana įspūdinga, turint omenyje, kad „Instagram“ yra tik 15 mėnesių amžiaus bei neneša pelno.
Kaip ir daugumai veiklą pradedančių technologijų kompanijų, pritraukiančių daug vartotojų, „Instagram“ įmonei sunkiai sekėsi su finansais. Neaišku, kaip „Instagram“ planavo atnešti stambų pelną. Kompanija nesiūlo jokio tinklalapių turinio, kas apriboja jos galimybes užsidirbti iš reklamos. Daugiausia įmonė pelnėsi iš rizikos kapitalo bendrovių.
Interneto erdvėje pasigirdo nerimo šūksnių dėl „Instagram“ pardavimo. Vartotojai nerimauja dėl savo nuotraukų privatumo. „Instagram“ plačiai kontroliuoja vartotojų nuotraukų dalinimąsi. Tad kai kurie žmonės sunerimo, kad „Facebook“ nusipirkus įmonę, ši praras dalį kontrolės.
„Svarbu suprasti, kad „Instagram“ neišnyks, – teigiama „Instagram“ tinklalapyje. – Mes dirbsime su „Facebook“ tam, kad „Instagram“ evoliucionuotų ir sukurtų tinklą. Mes tęsime naujų priedų pridėjimą prie produkto bei ieškosime naujų būdų geresnei mobiliųjų nuotraukų patirčiai kurti.“