• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 D.Britanijoje atlikti tyrimai rodo, kad per metus vidutiniškai 18 dienų žmonės praleidžia parduotuvėse. Per visą gyvenimą taip susidaro net aštuoneri metai. Ir beveik pusė ten praleidžiamo laiko skiriama ne maloniam rinkimosi procesui, bet priešingai – laiką suryja stovėjimas eilėse prie kasų ar matavimosi kabinų, ieškojimas daikto ar prekės, kurios tuo metu parduotuvėje tiesiog nėra, arba laukimas, kol konsultantas jums atneš reikiamo dydžio ar spalvos prekę.

 D.Britanijoje atlikti tyrimai rodo, kad per metus vidutiniškai 18 dienų žmonės praleidžia parduotuvėse. Per visą gyvenimą taip susidaro net aštuoneri metai. Ir beveik pusė ten praleidžiamo laiko skiriama ne maloniam rinkimosi procesui, bet priešingai – laiką suryja stovėjimas eilėse prie kasų ar matavimosi kabinų, ieškojimas daikto ar prekės, kurios tuo metu parduotuvėje tiesiog nėra, arba laukimas, kol konsultantas jums atneš reikiamo dydžio ar spalvos prekę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau parduotuvių įrengimo paslaugas teikiančios įmonės „ITAB Novena“ atstovų teigimu, vartotojų įpročių pokyčiai bei tobulėjančios technologijos iš esmės keičia tai, ką vadiname apsipirkimu, kaip elgiamės parduotuvėse ir kiek laiko ten praleidžiame.

REKLAMA

Apsipirkimas internetu jau seniai nebe naujovė. Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje tokia apsipirkimo forma sparčiai populiarėja. Tačiau tradicinė apsipirkimo forma vis dar išlieka pati populiariausia, o prekybininkai bei parduotuvių įrengėjai ieško būdų, kaip tą patirtį paversti kuo mažiau varginančia ir patrauklesne. Ir be technologijų čia – nė žingsnio“, – aiškino „ITAB Novena“ generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

REKLAMA
REKLAMA

Mažiau laiko praleidžiamo eilėse

Prie savitarnos kasų jau įpratome ir nors jos pagreitina apsipirkimo procesą, eilėje vis tiek tenka palaukti. Sprendimas – „dvisraučiai“ savitarnos kasos stalai. Vienu metu šia savitarnos kasa iš karto gali naudotis du pirkėjai. Naujoji kasa turi du prekių takelius ir pirmam klientui susimokėjus antrasis iškart gali pradėti skenuoti savo prekes net jei pirmasis dar nebus susikrovęs savo pirkinių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Beje, tokie kasos stalai – nebėra tik ateities prognozė, o realybė, kurią sėkmingai naudoja Prancūzijoje, netoli Paryžiaus įsikūruręs prekybos tinkle „Aushan“, „Morissons“ D. Britanijoje, „ICA“ ir „Coop“ prekybos tinklai Švedijoje.

REKLAMA

„Tokie kasos stalai – tai ne tik prekybininkams naudingas sprendimas, kai sutaupoma vietos bei mažėja personalui skiriami kaštai, tačiau ir pirkėjams – tyrimai rodo, kad šios technologijos padeda sutaupyti apie 50 proc. laiko skirto stovėjimui eilėse. Todėl negalime atmesti galimybės, jog tokie kasos stalai greitai pasirodys ir Lietuvoje,“ – Vladimiras Vinokurovas.

REKLAMA

Dar viena naujovė parduotuvių rinkoje – tai savitarnos kasos, kurioms nereikalingi prekių brūkšniniai kodai - barkodai, nes jos atpažįsta produktus pagal jų formą, svorį spalvą ir tekstūrą. Taigi nebereikia sukti galvos sveriant daržoves ar vaisius. Kasos stalų sistema pati atpažins, koks tai produktas, pasvers ir nurodys kainą. Tokia sistema jau įdiegta „Lidl“ parduotuvėje Švedijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skaidrūs ekranai vietoj įprastų vitrinų

Vitrinos, kurioms tiek dėmesio skiria prekybininkai ir prie kurių esame pripratę mes, netrukus gali visiškai išnykti, o jas pakeis interaktyvūs liečiami ekranai. Juose matysime visą mus dominantį parduotuvės asortimentą net ir tada, kai parduotuvė uždaryta.

REKLAMA

Šie permatomi ekranai, sukurti ir plėtojami Masačiusetso technologijų instituto tyrėjų, kaip teigiama, galės būti naudojami ne tik vitrinoms, bet ir matavimosi kabinoms, kuriose būtų galima iš karto gauti informaciją apie jus dominantį produktą, reikiamus dydžius ar spalvas, negaištant laiko ir nebelaukiant konsultanto pagalbos. Architektai savo ruožtu pastebi, kad jei ši technologija pasiteisins ir prigis, tai iš esmės pakeis ir ištisų miestų veidus, pareikalaus naujų architektūrinių ir vizualinių sprendimų.

REKLAMA

Išmaniosios lentynos

Bene labiausiai erzinanti patirtis – po ilgos darbo dienos trumpam įbėgti į artimiausią parduotuvę ir suprasti, kad jūsų mėgstamiausios duonos ar šokolado rūšies lentynoje paprasčiausiai nebeliko. Kompanija Panasonic prekybininkams ne taip seniai pasiūlė sprendimą – išmaniąsias lentynas, kurios pačios siunčia signalą į sandėlį bei darbuotojų mobiliuosius telefonus ir perspėja apie tai, kad turi būti papildytos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokių lentynų veikimo principas paprastas: jose įmontuoti jutikliai reaguoja į prekių svorį lentynoje ir pasiekus tam tikrą nustatytą ribą, kuri reiškia, kad liko vos keli tokios prekių grupės vienetai, išsiunčia signalą apie būtiną papildymą.

Dar viena tokių lentynų ypatybė – prekių kainos nurodomos skaitmeniniame ekranėlyje. Atrodo smulkmena, bet tinkamai sureguliuotos tokios etiketės yra tikras išsigelbėjimas prekybininkams – kainas pakeisti ar nuolaidas paskelbti galima akimirksniu visame tinkle ar vienoje konkrečioje parduotuvėje. Nereikia nei perspausdinti kainų etikečių, nei varginti darbuotojų, kad jas pakeistų.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų