• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prisidurti papildomų pajamų po miestą vežiojant žmones Lietuvoje gali tapti sunkiau. Mat Seimo taikiklyje atsidūrė pavėžėjimo paslaugas teikiančios įmonės. Anot konservatoriaus Jurgio Razmos, dėl nevienodų reikalavimų šiuo metu taksi verslas nepajėgia konkuruoti su pavėžėjais. Razma siūlo pavėžėjams nustatyti minimalų vairavimo stažą, neleisti dirbti su grynaisiais pinigais bei vairuoti svetimus automobilius.

Prisidurti papildomų pajamų po miestą vežiojant žmones Lietuvoje gali tapti sunkiau. Mat Seimo taikiklyje atsidūrė pavėžėjimo paslaugas teikiančios įmonės. Anot konservatoriaus Jurgio Razmos, dėl nevienodų reikalavimų šiuo metu taksi verslas nepajėgia konkuruoti su pavėžėjais. Razma siūlo pavėžėjams nustatyti minimalų vairavimo stažą, neleisti dirbti su grynaisiais pinigais bei vairuoti svetimus automobilius.

REKLAMA

Apsaugos sistemų programuotojas Gytis sostinėje dirba pavėžėju. Vairuotoju, kuris kaip ir taksistas, gauną atlygį už keleivių vežimą. Vienintelis skirtumas – Gytis žmones veža nuosavu, o ne geltonais registracijos numeriais paženklintu taksi automobiliu.

„Norėjau papildomų pajamų. To, ką gaunu darbe, neužteko taip gyventi, taip kaip nori. Nusprendžiau, kad reikia papildomų pajamų“, –pasakojo vairuotoju dirbantis vyras.

REKLAMA
REKLAMA

Gytis prie vairo praleidžia 80 valandų per savaitę. Vyras pasakoja, kad 90 procentų jo pajamų dabar sudaro būtent pinigai, gauti vairuojant automobilį. Gytis supranta, kad pavėžėjams šiuo metu Lietuvoje taikomi ne tokie griežti reikalavimai kaip taksistams. Pavėžėjai ir pigiau draudžia automobilius, ir rečiau lankosi techninėje apžiūroje. Gytis nenori, kad politikai persistengtų keičiant taisykles.

REKLAMA

„Jeigu ten, sakykim, reikalavimai atsiranda techninei apžiūrai, vairuotojo patirčiai – valio. Už esu. Bet jeigu tai yra apribojimas, kad turi dar būtinai kažkur tai dirbti, kam atimti iš žmonių galimybę užsidirbti“, – sakė Gytis.

Gytis baiminasi ne be reikalo. Konservatorius Seimo narys Jurgis Razma įregistravo pataisas, kurios griežtina pavėžėjams taikomus reikalavimus. Razma aiškina, kad anksčiau ši veikla buvo suvokiama kaip priemonė papildomai užsidirbti. Tačiau, anot parlamentaro, situacija pasikeitė. Pavėžėjo darbas virto nuolatiniu; dėl nevienodų taisyklių, taikomų taksistams ir pavėžėjams, išryškėjo nelygi konkurencija; abu šie verslai pradėjo pintis.

REKLAMA
REKLAMA

„Deja, yra taksi bendrovių, kurios formaliai vadinasi taksi bendrovėmis, bet jos yra prisilipdžiusios tą pavėžėjimo veiklą, kuri yra iš dalies šešėlyje, be jokių ten reikalavimų, ir čia mes turime praradimus ir mokestinius, ir, be abejo, iškreipiama pati rinka, yra nesąžiningos konkurencijos apraiškos“, – teigė seimo narys.

Išsamiau apie tai TV3 žinių reportaže:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų