REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Saulėtą lapkričio 6 dieną į Kauno rajono miškus netoli Pravieniškių skubėjo valstybinių miškų valdytojai ir privačių miškų savininkai iš visos Lietuvos. Oficiali miško technikos gamintojos Suomijos kompanijos PONSSE atstovė Lietuvoje UAB „Konekesko Lietuva“ susirinkusiesiems pristatė naujausias PONSSE miško ruošos darbų mašinas.

Saulėtą lapkričio 6 dieną į Kauno rajono miškus netoli Pravieniškių skubėjo valstybinių miškų valdytojai ir privačių miškų savininkai iš visos Lietuvos. Oficiali miško technikos gamintojos Suomijos kompanijos PONSSE atstovė Lietuvoje UAB „Konekesko Lietuva“ susirinkusiesiems pristatė naujausias PONSSE miško ruošos darbų mašinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ketverių metų darbas

Nuo 2006 m. UAB „Konekesko Lietuva“ parduoda PONSSE medkirtes ir medvežes. Lietuvoje jų jau yra per 60. Renginio metu suomių kompanijos PONSSE atstovas Marko Mattila įteikė apdovanojimą „Konekesko Lietuva“ serviso komandai už kokybiškas serviso paslaugas. Po PONSSE serviso paslaugų audito „Konekesko Lietuva“ buvo įvertinta keturiomis žvaigždutėmis iš penkių. Renginyje pakalbinti miškininkai tikino, kad ketina įsigyti medkirčių ar medvežių, todėl ir atvyko į renginį. Jiems svarbu pamatyti, kaip veikia suomių pagaminta miško ruošos technika. Turintieji senesnių modelių PONSSE medkirčių ir medvežių smalsavo, ką naujo sukūrė įmonės konstruktorių komanda. Iš Suomijos atvykęs M.Mattila sakė, kad naujoji medkirtė „PONSSE Scorpion“ buvo kuriama ketverius metus. Anot jo, buvo įsiklausyta į medkirtes valdančių operatorių pastabas ir pageidavimus. „Mums buvo svarbu ne tik, kad medkirtė dirbtų našiai, tvirtai stovėtų ant žemės, bet ir kad valdantis ją žmogus dirbtų saugiai ir patogiai. Todėl, kai po pirmų bandymų iš kabinos išlipę vyrai pasakė, jog nesijaučia pavargę, o grįžę namo gali dūkti su vaikais, supratome, kad mums pavyko“, – pasakojo M.Mattila. Likimo ironija

REKLAMA

UAB „Konekesko Lietuva“ Statybinės technikos departamento direktorius Giedrius Cicėnas priminė, kad šeimos įmonė PONSSE veikia jau 44 metus. Ji – viena didžiausių miško ruošos mašinų gamintojų pasaulyje. Nuo keturiolikos metų miške dirbusio Einario Vidgréno kaimo dirbtuvėse sukonstruota medvežė mažai panaši į tas, kurios dabar dirba ne tik Suomijos, bet ir tolimiausių šalių miškuose. Juoko dėlei šmaikštūs suomiai pasiūlė ją pavadinti vietinio medžioklinio šuns vardu. Likimo ironija, tačiau dabar šį vardą žino visas pasaulis. Tėvui mirus, verslą perėmė keturi jo sūnūs. Jie laikosi tos pačios strategijos – dirba atsakingai ir neskubėdami. Užsisakiusieji norimo modelio medkirtę ar medvežę turi palaukti beveik metus, kol ji bus pagaminta. Tai žinodami miškininkai iš anksto rūpinasi, domisi mašinų techninėmis charakteristikomis ir kaina.

REKLAMA
REKLAMA

Stabilumas ir saugumas

Kelerius metus iš eilės UAB „Konekesko Lietuva“ su PONSSE yra miško technikos pardavimo lyderiai. Pasak G.Cicėno, miškininkai seniai įsitikino medkirtės „PONSSE Ergo“ privalumais. „PONSSE Scorpion“ – taip pat 8 ratų, kurie būtini dirbant miške, ypač ten, kur yra nuokalnių ar šlapių vietų. „Šio naujausio modelio medkirtė ypatinga tuo, kad joje yra trys unikalūs techniniai sprendimai: trijų dalių rėmas, ypatingos konstrukcijos strėlė ir medkirtės stabilizavimo sistema, – pasakojo pašnekovas. – Visiškai nauja dvigubos konstrukcijos strėlė juda virš kabinos. Operatorius puikiai mato iš kabinos kirtimo galvą, nes kabina sukasi kartu su strėle.“ G.Cicėnas atkreipė dėmesį į tai, kad „PONSSE Scorpion“ važiuoklė yra su dviem besisukančiais sujungimo šarnyrais. Todėl važiuodama medkirtė nepriekaištingai kopijuoja reljefo nelygumus ir yra labai stabili.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar mažiau vibracijų

Operatorius sėdi patogioje kabinoje. Ji sukasi kartu su strėle, todėl kirtimo galvutė visada yra dėmesio centre. Tai labai svarbu, nes miško ruošos darbai sudėtingi ir reikalaujantys dėmesio. Nors medkirtės strėlė yra virš kabinos, joje sėdintis žmogus nejaučia vibracijos, nes, veikiant strėlėje esantiems cilindrams, smūgiai amortizuojami. PONSSE medkirtėse įmontuoti 190 arba 241 AG „Mercedes“ varikliai. Pjovimo galvos yra 3 tipų – gali apimti medžius iki 53, 60, 73 cm skersmens. Šakų genėjimo greitis – 5 m/sek. Strėlės ilgis – iki 11 m. Per 1 valandą medkirtė supjauna nuo 20 iki 30 kub. m medienos ir gali pakeisti dvidešimties medkirčių komandą.

REKLAMA

Lipa per kelmus

Renginyje buvo pademonstruota, kad 6 cilindrų, 285 AG, 210 kW medkirtė „PONSSE Scorpion“ puikiai manevruoja tarp medžių, kai reikia mišką retinti, tad ji labai tinka einamiesiems kirtimams atlikti. Strėlės kėlimo jėga – 252 kN, tad „PONSSE Scorpion“ tinka ir kirsti plynai, lengvai verčia didelius medžius. „Gamintojai tikina, kad „PONSSE Scorpion“ našesnė nei „PONSSE Ergo“. Tai labai svarbu, nes įsigiję brangių miško ruošos mašinų miškininkai nori kuo greičiau atgauti investuotas lėšas“, – sakė G.Cicėnas. Medkirtei važiuojant per kelmus, ratai gali pakilti 60 cm, o kabina nepakyla - lieka tame pačiame aukštyje (mašina važiuoja stabiliai). „Konekesko Lietuva“ Statybinės technikos departamento direktorius pabrėžė, kad „PONSSE Scorpion“ tik kas 1 800 darbo valandų reikia atlikti techninę apžiūrą, o senesnių modelių mašinų – kas 1 200 darbo valandų. „Naujų modelių miško technikoje pakeista daug komponentų. Jie efektyvesni ir kokybiškesni, todėl techninės priežiūros centruose reikia lankytis rečiau“, – aiškino pašnekovas. Jis priminė, kad neseniai naujas „Konekesko Lietuva“ techninės priežiūros centras atidarytas Šiauliuose. Taigi šiuo metu šalyje yra penki „Konekesko Lietuva“ techninės priežiūros centrai: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose.

REKLAMA

Ypač našios

Ne mažiau įspūdingai dirbo ir medvežė „PONSSE Buffalo“. Jos, kaip ir kitų PONSSE gaminamų medvežių, privalumai – galingumas, patikimumas, komfortas, ekonomiškumas, joje tiksliai nustatytas santykis tarp mašinos svorio ir keliamosios galios. Dėl galingų variklių, efektyviai dirbančių kranų ir puikaus pravažumo PONSSE medvežės dirba ypač našiai. Į naują medvežę, kaip ir medkirtę „PONSSE Scorpion“, montuojami nauji varikliai, atitinkantys ES emisijos standartą TIER 4F“, – sakė G.Cicėnas. Jis pabrėžė, kad galima didinti ir ilginti medvežės pakrovimo aikštelę. Keliamoji mašinos galia – 14 tonų. Medvežėje dar labiau sustiprinta kėlimo strėlė, krovimo aikštelė, stipresnė hidraulinė transmisija, kabinai įrengti panaudotos dar kokybiškesnės apdailos medžiagos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų