Viešieji ryšiai yra spektaklis, bet vaidinti reikia gerai.



Visi yra ir aktoriai, ir žiūrovai

Kęstutis Gečas. Gedimino Savickio (ELTA) nuotr.

Kęstutis Gečas. Gedimino Savickio (ELTA) nuotr.

2010 metų vasario 11 dieną Vilniuje, „Crowne Plaza Vilnius“ seminare „Integruok! Rinkodaros komunikacija 2010“, pranešimą skaitys viešųjų ryšių agentūros „Viešųjų ryšių technologijos“ direktorius Kęstutis Gečas.

- Sakote, jog komunikacija yra tarsi vaidmuo teatro scenoje. Kaip įvardintume šiuo metu Lietuvoje vykstantį komunikacijos (plačiąja prasme – nuo politikų, gyventojų tarpusavio bendravimo iki vidinės komunikacijos verslo įmonėse) spektaklį: tragedija, komedija, kostiuminė drama...? O gal derama komunikacija mūsuose dar tik repetuojama?

Įdomesnių arba mažiau įdomių spektaklių vyksta nuolat. Kai kuriuos mes stebime su dideliu dėmesiu, apie kai kuriuos išgirstame tik užuominas.

Žinoma, pati didžiausia drama, kurią stebime šiandien, vadinasi „Ekonominis sunkmetis“. Ši drama turi ir savo herojus, kurie bando įveikti mitinę pabaisą, kurios vardas „Krizė“. Joje yra labai daug siužetinių linijų: tragedijų, kai bankrutuoja įmonės ir žmonės lieka be darbo, o kai kurie verslininkai net nusižudo. Tačiau yra ir tragikomiškų aspektų, ypač susijusių su parlamentarais, kurie sugeba ir už kolegas pabalsuoti, ir šviesoforus padaužyti – šių realybės siužetų atspindžių galite pamatyti bene kasdien TV laidoje „Dviračio šou“.

REKLAMA

Tuo pačiu metu galime stebėti bent po kelis mini spektaklius šou versle, kur žvaigždės pykstasi, taikosi, apkaltinami išprievartavimu, gimdo ir skiriasi. O kiek dar vaidmenų žmonės atlieka kasdienybėje, apie ką neskelbia žiniasklaida – naujienos apie kaimynus, giminaičius, draugus. Dauguma spektaklių yra banalūs ir nuobodūs, tačiau kai kurie yra išskirtiniai, kai dažnas pagalvoja, kodėl apie tai dar nerašo laikraščiai.

Labai daug spektaklių vyksta versle. Skirtingai nuo kitų spektaklių, čia jie yra labiau planuojami ir trunka žymiai ilgiau. Savo vaidmenį kompanija pradeda vaidinti nuo užgimimo iki didžiulių poslinkių jos gyvenime – pasikeitus strategijai, akcininkams. Didieji bando vaidinti nenugalimus kolosus, mažiukai visa krūtine stoja už demokratiją ir konkurenciją bei skelbiasi kovotojais su monopolio ir stagnacijos blogiu. Treti bando būti originalūs, naujoviški ar net maištininkai, siūlydami „iš esmės naujus produktus“.

Verslo atliekami vaidmenys turi dar vieną skirtumą nuo kitų. Jie yra ne tik gerai suplanuoti, bet ir vaidinami atsakingai. Labai retai šiuos vaidmenis atliekantys aktoriai leidžia sau ekspromtą.

Šalto dušo metai

- Kokias didžiausias naujoves – asmeninius atradimus bei kitų patirtį – ryšiuose su visuomene atnešė praėję metai?

Ryšiai su visuomenei 2009-ieji buvo „šalto dušo“ metai, kaip ir visai valstybei. Tačiau, iš kitos pusės, mes pergyvename labai įdomius laikus, nes kinta pati žiniasklaida – su ja susijusi didžioji mūsų veiklos dalis. Kanalų skaičiaus augimas, žiniasklaidos kėlimasis į virtualią erdvę, socialinių tinklų augimas keičia ryšius su visuomene.

REKLAMA

- Kaip apibūdintumėte „alternatyvų požiūrį į ryšius su visuomene“? Kokie jo skirtumai ir pranašumai lyginant su tradicine komunikacija?

Pirmiausia reikia kalbėti apie požiūrį. Priemonių arsenalas iš esmės išliks tas pats – pavyzdžiui, vienoks ar kitoks pranešimas spaudai kaip organizacijos informacijos apie save paskelbimo forma. Tačiau ryšiai su visuomene jau turi suvokti visumą, kaip veikia visas pasaulis, ir kaip šis priima tavo atstovaujamą organizaciją. Dažnai reikia koncentruotis ne į tai, ką organizacija jau nuveikė įdomaus, o galvoti, ką organizacija gali pasakyti visuomenei aktualaus ir nuveikti kažką, kas nebūtinai susiję su tiesiogine jos veikla.

- Šiuo metu ES siekia Lisabonos strategijos įgyvendinimo, kurios dalimi yra žinių pagrindu paremtos visuomenės kūrimas. Lietuva irgi pristatė „Inovacijų versle 2009-2013 metų planą“. Deja, statistika rodo, kad tik nedidelė dalis Lietuvos verslo yra inovacijomis paremtas verslas. Bet reklama, manau, yra iš tų kelių išimčių. Gal reklama su savo novatoriškumu yra tai, kas išjudins lietuviško klimato sušaldytą verslą ir suteiks pavyzdį ir jėgų kovoti, ir taip išbristi iš savęs gailėjimosi bei, galiausiai, iš krizės? (klausimą uždavė Balsas.lt skaitytoja Aušra Stepanavičiūtė)

Lietuvos verslas labai greitai mokosi, taip pat ir inovacijų. Manau, didžiausia bėda, kad nekilnojamojo turto ir gerovės burbulas, kuris pastaraisiais metais buvo išpūstas, verslui padarė meškos paslaugą – jis apie komunikaciją mąstė pernelyg primityviai ir paprastai. Neinvestavo į ją tiek, kiek reikėtų, o tai reiškia, kad neišnaudojo visų galimybių.

Justina
2010-02-09 00:53:04
:D :D :D nu jo ...
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
www 2010-02-13 22:41:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
europosprojektai lt. Idealus verslas neįgaliesiems, bedarbiams, studentams, kaimo vietovių gyventojams. Dirbti 10 val. per savaitę ir gauti apie 3000 Lt per mėnesį. Ar apsimoka, ar ne - spręsti jums. Konsultacijos, projektų rengimas ir administravimas.   ATSAKYTI
51224835 2010-02-09 10:48:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Rimtas dalykas tas verslas.   ATSAKYTI
reklama 2010-02-09 08:36:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nu va viešieji ryšiai apie teikiamą komercinę psaslaugą: seminaras apie viešuosius ryšius. Gaila, kad toks seminaras ar konferencija (kad ir kas ten būtų) tų pačių viešųjų ryšių pagalba pateiktas taip neprofesionaliai, kad net akis bado.
Beje, kai taip puikiai "pateikiama" į tokią įmonę paslaugų tikrai nesikreipčiau. Juolab įvertinkime jų deklaruojamą
Viziją: "Geriausiai rinkoje komunikacijos ir viešųjų ryšių teoriją ir praktiką išmananti profesionalų komanda, tikinti viešųjų ryšių sistematiškumu, atvirai ir nuoširdžiai bendraujanti su klientais, kolegomis bei partneriais."
Jei kam neaišku, tai paaiškinsiu, kad viešųjų ryšių specialistais besivadinanti įmonė nesugeba net vizijos ir misijos sukurti, tai apie kokias paslaugas gali eiti kalba. Kas gali ką nors iš jų pirkti. :)
   ATSAKYTI
Justina 2010-02-09 00:53:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
:D :D :D nu jo ...    ATSAKYTI

Top Video

Policininką nužudžiusio vyro žmona: jis sirgo depresija, bet daug metų nesigydė
DABAR RODOMA
Policininką nužudžiusio vyro žmona: jis sirgo depresija, bet daug metų nesigydė
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
REKLAMA
Radiniai pajūrio miškuose supykdė girininkus: gali būti susiję su Alytaus gaisru (nuotr. stop kadras)
Praėjusį rudenį įvykęs gaisras padangų perdirbimo įmonėje „Ekologistika“ nepaskatino valdžios institucijų parengti teisės aktus, kurie pažabotų fiktyvų padangų perdirbimą bei ...
Arvydas Sekmokas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Vyriausybei trečiadienį ketinant svarstyti Baltijos šalių susitarimą prekiaujant elektra su Baltarusija ir kitomis trečiosiomis šalimis, buvęs energetikos ministras Arvydas ...
STT (nuotr. Fotodiena.lt)
Specialiųjų tyrimų tarnyba antradienį apsilankė ir transporto infrastruktūros statybos bendrovėje „Kauno tiltai“. Pareigūnams įmonės vadovas pateikė prašytus dokumentus. ...
Z. Jedinskij (nuotr. Fotodiena.lt)
Bankų pelno apmokestinimas buvo laikomas kompromisiniu variantu, už kurį Seimas galėtų balsuoti, sako Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcijos ...
Elektra namuose (nuotr. Shutterstock.com)
Lietuva žengė paskutinius žingsnius nuosekliai atsisakydama elektros energijos tiekimo monopolijos – jau galime patys spręsti, iš ko norime pirkti elektrą savo namams. Pasak ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų