Anot milijardieriaus politiko, tai bus didžiausias Čekijos istorijoje infrastruktūros projektas. Išskirtų lėšų dėka valdžia tikisi išsaugoti darbo vietas ir nugalėti koronaviruso Covid-19 sukeltą krizę.
A. Babišo sprendimas šalyje buvo sutiktas įvairiais. Centro dešiniųjų opozicija pažėrė aršios kritikos dėl sunkmečiu prisiimamos paskolų naštos. Pilietinės demokratijos partijos lyderis Petras Fiala tokią valdžios iniciatyvą pavadino ekonominiu nusikaltimu, už kurį teks mokėti visai čekų tautai.
Apie planus gerinti infrastruktūrą šalyje A. Babišas kalbėjo dar prieš krizę. Šalis yra svarbus tranzito taškas Europoje – daugelis Europos valstybių per ją gabena savo prekes. Tačiau bendras automagistralių tinklas yra mažesnės apimties nei ne tokioje turtingoje Portugalijoje, rašoma „Bloomberg“.
Geležinkeliai taip pat nėra geriausios būklės. Naujienų agentūros duomenimis, jie yra tokie pasenę, kad kelionė iš Berlyno į Vieną per Prahą užimą daugiau laiko nei ketvirtadaliu ilgesniu atstumu keliaujant aplenkiant Čekiją.
Koronaviruso epidemija skaudžiai smogė Europos Sąjungos šalių ekonomikoms. Kovai su jos pasekmėmis daugelis šalių kuria milijardinius pagalbos verslui planus ir skolinasi tam pinigų.
Didžiosios Britanijos finansų ministras Rishi Sunakas paskelbė 37 mlrd. dolerių „pagalbos planą“, kuriame numatytos mokestinės nuolaidos įsigyjant būstus, nuolaidos apsilankymams restoranuose visiems šalies gyventojams, o taip pat finansinė pagalba bendrovėms, neatleidžiančioms savo darbuotojų.