Berlyniečiai sekmadienį balsuoja referendume dėl Vokietijos sostinės istorinio Tempelhofo oro uosto, kurį spalį numatoma uždaryti, išsaugojimo.
Balsavimą organizavo prie pat miesto centro įsikūrusio oro uosto, kuris yra vienas seniausių keleivinių oro uostų Europoje, šalininkai.
Dalyvauti referendume, kuris nėra teisiškai įpareigojamas, pakviesta maždaug 2,4 mln. žmonių.
Aiškiai pasakytas „taip“ galėtų padidinti spaudimą šio miesto ir žemės vyriausybei atšaukti prieš dešimtmetį priimtą sprendimą uždaryti oro uostą prieš išplėsto tarptautinio oro uosto BBI, kuris bus į pietryčius nuo Berlyno, atidarymą 2011 metais.
Berlyno centro kairiųjų administracija žada vis tiek uždaryti Tempelhofą, nesvarbu, kokie bus sekmadienio balsavimo rezultatai, ir sakė, kad priešingu atveju kiltų grėsmė investicijoms sostinėje, kuriai trūksta lėšų.
„Tie, kurie trukdo uždaryti Tempelhofą, kelia grėsmę BBI“, - sakė Berlyno ekonomikos ministras Haraldas Wolfas (Haraldas Volfas).
Tačiau konservatoriai, įskaitant Vokietijos kanclerę Angelą Merkel, ragina palikti šį oro uostą verslininkų lėktuvams bent iki 2011 metų.
Jie sako, kad dėl unikalios nacių laikų architektūros, vietos netoli centro ir istorinio palikimo jis yra nepakeičiamas.
Tempelhofo gynėjai surengė ne vieną milijoną eurų kainavusią reklamos kampaniją, kurios metu kreipėsi į berlyniečius, laikančius šį oro uostą miesto išlikimo per šaltąjį karą simboliu.
Tempelhofas buvo atidarytas 1926 metais, o po dešimtmečio, valdant naciams, pastatytas jo terminalas yra didžiausias pastatas Vakarų Europoje.
Po Antrojo pasaulinio karo, kai miestas buvo padalytas į vakarinę ir rytinę dalis, sovietams 1948 metais blokuojant Vakarų Berlyną, sąjungininkai daugiausia į Tempelhofą gabeno šimtus tūkstančių tonų maisto, anglių ir kitų būtiniausių dalykų.
Net ir panaikinus blokadą kroviniai buvo siunčiami iki tų metų rugsėjo, kad būtų sukauptos atsargos tam atvejui, jei Stalinas vėl bandytų blokada priversti Vakarų Berlyną pasiduoti.
Berlyniečiai, kurie tuo metu buvo vaikai, taip pat prisimena ant žemės krintančius saldainius, kuriuos su „parašiutais“, padarytais iš nosinių, mėtydavo bombonešių pilotai.
Tačiau Vokietijos susivienijimas 1990 metais reiškė Tempelhofo pabaigos pradžią. 2006 metais šis oro uostas aptarnavo tik 630 tūkst. keleivių. Tuo tarpu Tėgelio oro uostas, esantis miesto šiaurės vakarų pakraštyje, aptarnavo 12 mln. keleivių, o Šėnefeldas, esantis į pietryčius, - 6 mln. keleivių.
Kai Tempelhofas ir Tėgelis bus uždaryti, išplėstas ir modernizuotas Šėnefeldas taps vieninteliu sostinės oro uostu.
Tempelhofo oponentai sako, jog dėl to, kad yra centre, jis trukdo gyventojams ir kelia pavojų dėl žemai virš tankiai gyvenamų rajonų skraidančių lėktuvų. Jie šio oro uosto teritorijoje ragina įkurdinti kultūros centrą ir parką.
Apklausos rodo, kad kiek daugiau nei pusė berlyniečių, ypač - vakariečiai ir vyresnio amžiaus žmonės, pritaria tolesniam Tempelhofo eksploatavimui.
Balsavimas baigsis 16 val. Grinvičo (19 val. Lietuvos) laiku; preliminarūs rezultatai turėti būti paskelbti sekmadienio vakarą.