Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tam, kad galėtume pacientui suteikti aukščiausios kokybės paslaugą, turime nuolatos tobulėti kartu su sparčiai besivystančia medicina – taip savo profesijos misiją įvardija net 21-erius metus „Camelia“ vaistinių tinkle dirbanti Virgilija Bečelytė. Ji šiemet buvo pripažinta geriausia šalies vaistininke. 

Tam, kad galėtume pacientui suteikti aukščiausios kokybės paslaugą, turime nuolatos tobulėti kartu su sparčiai besivystančia medicina – taip savo profesijos misiją įvardija net 21-erius metus „Camelia“ vaistinių tinkle dirbanti Virgilija Bečelytė. Ji šiemet buvo pripažinta geriausia šalies vaistininke. 

REKLAMA

Gruodžio pabaigoje surengti „Lietuvos metų vaistininkas 2021” rinkimai vyko jau ketvirtą kartą. Šiais metais renkant geriausią šalies vaistininką svarbiausias kriterijus buvo „Vaistininkas – farmacinės paslaugos teikėjas“. Be to, daug dėmesio vertinant pretendentus buvo skirta ir tam, kaip vaistininkas įgyvendina mokslo įrodymais grįstą praktiką ir sprendžia su vaistų vartojimu susijusias problemas. 

„Apdovanojimas buvo visiškai netikėtas, nes finaliniame etape teko garbė dalyvauti kartu su savo srities profesionalais, turinčiais didelį žinių bagažą, aukštą kvalifikaciją ir neįkainojamą darbo patirtį farmacijos srityje. Tačiau džiaugiuosi, kad buvau pastebėta ir įvertinta, o tai įpareigoja ir toliau stengtis padėti kuo tik galiu į vaistinę užsukusiems pacientams. Be to, labai norisi padėkoti ir rinkimų organizatoriams, kurių dėka ketvirtus metus iš eilės skiriamas didelis dėmesys vaistininko profesijai ir jos svarbai“, – pasakojo išplėstinės praktikos vaistininkė, vaistinės vedėja iš Vilniaus V. Bečelytė.

REKLAMA

Vaistinė žavėjo nuo mažens

Vaistininkė sako, kad nuo mažes ją žavėjo vaistinėje esanti tvarka, vaistininko demonstruojama pagarba pacientui ir jo gebėjimai spręsti ne tik sudėtingiausius farmacinius klausimus, bet suprantamai žmogui pateikti visą reikalingą informaciją. 

„Esu tikra, kad prie jaučiamo pašaukimo tapti vaistininke prisidėjo ir tėvų auklėjimas. Jie mokė mane tvarkos, atsakingumo, pareigingumo ir ugdė gebėjimą aiškiai komunikuoti. Todėl vos baigusi mokyklą, nusprendžiau studijuoti farmaciją, kad galėčiau tapti vaistininke“, – sako V. Bečelytė. 

Noras tobulėti paskatino kelti kvalifikaciją

Vaistininkė sako, kad norėdama tobulėti, įgyti naujų kompetencijų ir gilinti savo profesines žinias, nusprendė įgyti išplėstinės praktikos vaistininko kvalifikaciją. 

„Įgijęs išplėstinės praktikos vaistininko kvalifikaciją, vaistininkas išmano bendruosius sveikatos priežiūros organizavimo, aseptikos ir antiseptikos, infekcinių ligų profilaktikos bei kontrolės principus. Be to, vaistininkas moka taikyti vakcinavimo technikas ir paruošti asmenį imunoprofilaktikos procedūrai, o prireikus – gali suteikti ir pirmąją pagalbą“, – pasakoja V. Bečelytė.

REKLAMA
REKLAMA

Dar viena išplėstinės praktikos kvalifikacijos suteikiama atsakomybė ir pareiga – išmanyti vakcinų naudą, jų tipus, galinčias kilti šalutines reakcijas, imuniteto susidarymo būdus ir veiksmingumą. Dėl šios priežasties, įgijus išplėstinės profilaktikos vaistininko kvalifikaciją, suteikiama teisė užsiimti švietėjiška veikla. 

„Suteikiama teisė skleisti ir dalintis informacija apie vakcinų naudą yra itin svarbi, nes į „Camelia“ vaistinę atėję pasiskiepyti pacientai būna labai smalsūs. Jie klausia įvairiausių dalykų, susijusių su vakcinų veiksmingumu, šalutinėmis reakcijomis, kaip jas valdyti, domisi vakcinų kūrimo ir tvirtinimo procesu. Mano pareiga į tuos klausimus gebėti atsakyti paprastai, aiškiai, o svarbiausia – savo argumentus pagrįsti moksliniais duomenimis ir naujausia informaciją, kurią pateikia Pasaulio sveikatos organizacija ir Europos vaistų agentūra“, – pasakoja išplėstinės praktikos vaistininkė.

Darbas pandemijos sąlygomis daug ko išmokė

V. Bečelytė sako, kad darbas pandemijos sąlygomis ne tik išaugino vaistininkų darbo svarbą, bet suteikė jiems daugiau atsakomybių: „Kai patekimas pas gydytojus tapo apsunkintas, išaugo srautai pacientų, kurie į vaistinę ateidavo pasikonsultuoti. Pasitaikydavo atvejų, kai norėdama išsiaiškinti paciento būklę ar turimas kontraindikacijas, kreipdavausi nuotoliniu būdu į jo šeimos gydytoją, ir tik gavusi reikiamus atsakymus, rekomenduodavau individualiai tinkančius preparatus. Pandemijos laikotarpiu padaugėjo ir norinčių farmacinę konsultaciją gauti telefonu. Kiekvienu tokiu atveju reikėjo itin kruopščiai surinkti paciento informaciją, kad nuotolinė konsultacija padėtų spręsti turimas sveikatos problemas.“

REKLAMA
REKLAMA

Vaistininkė sako, kad norėdama pandeminiu laikotarpiu atsiradusias atsakomybes išpildyti tinkamai, nusprendė papildomai pasitobulinti ir pagilinti turimas žinias. Ji dalyvavo nuotolinėse farmacijos specialistams skirtose konferencijose, studijavo skelbiamus naujausius mokslinius duomenis bei tyrimus. 

V. Bečelytė sako, kad pandemija leido vaistininkams įsijausti ne tik į šeimos gydytojų, bet ir psichologų vaidmenį: „Kartais skiepytis atvykęs žmogus atrodo išsigandęs, įsitempęs, sako, kad gali nualpti. Tokiu atveju, skiepijantis išplėstinės praktikos vaistininkas tampa psichologu, kurio tikslas – nuraminti pacientą, paaiškinti vakcinos saugumą, naudą ir veiksmingumą. Visada stengiuosi ramiu tonu papasakoti apie galinčias pasireikšti nepageidaujamas reakcijas, bet tuoj pat skubu pasakyti, kad jų nereikėtų bijoti, nes tai natūrali organizmo gynybinė reakcija. Jeigu reikia, kalbinu pacientą, kad tik skiepijimo procesas praeitų kuo sklandžiau, o žmogus atsikratytų jį psichologiškai slegiančių baimių.“

REKLAMA
REKLAMA

Pacientas – individuali asmenybė

Vaistininkės teigimu, kiekvienas pacientas tampa pagrindine figūra, į kurią ji sukoncentruoja savo dėmesį, kad galėtų išspręsti jo individualias sveikatos problemas. 

„Konsultuodama kiekvieną pacientą naudoju specialią taktiką, kuri leidžia jį įvertinti kaip individualią asmenybę. Užduodu klausimus, kurie leidžia maksimaliai įsigilinti į paciento jaučiamus simptomus, jų intensyvumą ir trukmę. Noriu įvertinti ir paciento sveikatos būklę, gretutines ligas, kontraindikacijas, sužinoti, ar jis priklauso kokiai nors rizikos grupei ir turi alergijų. O galiausiai, išsiaiškinu, ar pacientas jau vartoja medikamentus ir tai, kokie yra jo pageidavimai bei lūkesčiai“, – apie savo darbo etiką pasakoja V. Bečelytė.

Vaistininkė priduria, kad bendraudama su pacientu visada siekia užtikrinti, kad jam būtų suteikta visa reikalinga informacija ir neliktų jokių neatsakytų klausimų. Anot V. Bečelytės, tik tokiu būdu pacientas jaus pasitikėjimą jį konsultavusiu vaistininku ir vartos skirtus medikamentus ar vaistinius preparatus tinkamai, o tai reiškia, kad greičiau išspręs jam kilusias sveikatos problemas. 

REKLAMA
REKLAMA

Linki išsaugoti vaistininko prestižą

Vaistininkė sako, kad artėjant didžiausioms metų šventėms norėtų palinkėti kolegoms išlikti tikrais savo srities profesionalais, būti mylimiems juos supančių bendruomenių ir bendradarbių, o svarbiausia – puoselėti vaistininko profesijos prestižą Lietuvoje. 

„Mūsų šalyje yra begalė savo profesijai pasišventusių ir žmonių labui tyliai dirbančių vaistininkų. Linkiu su nuostabia „Metų vaistininkas“ iniciatyva jų pastebėti ir atrasti kuo daugiau, nes kiekvienas prisidėjo prie to, kaip pandeminiu laikotarpiu išaugo vaistininko darbo svarba. Na, o pacientams linkiu surasti savo bendruomenėje vaistininką, kuriuo galėtų besąlygiškai pasitikėti“, – priduria V. Bečelytė.

„Lietuvos metų vaistininko“ rinkimai, organizuojami Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Farmacijos fakulteto kartu su žurnalu farmacijos specialistams skirtu žurnalu „Farmacija ir laikas“, vyko ketvirtąjį kartą. Trečioji vieta ir Sidabro medalis komisijos sprendimu atiteko „Norfos vaistinėje“ dirbančiai Eglei Radavičienei. Aukso medaliu ir Druskininkų mero padėka apdovanota UAB „Ramunėlės vaistinė“ atstovė Dovilė Kizalaitė. „Lietuvos metų vaistininkas 2021“ titulas, Platinos medalis ir Vilniaus mero padėka buvo skirta vaistinių tinklo „Camelia“ išplėstinės praktikos vaistininkei, vaistinės vedėjai iš Vilniaus Virgilijai Bečelytei. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų