• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinės visureigių varžybos „Klaperjaht“ bėgant metams įgijo didžiulį populiarumą, šio neeilinio sporto renginio organizatoriai jau spėjo „užauginti“ ir naują savo gerbėjų kartą, mat šiais metais jie imasi to paties reikalo jau 12-ą kartą iš eilės. Tiesa, didžiausios visureigių varžybos Baltijos šalyse šiais metais keliasi į naują teritoriją, pačiuose Estijos pietuose esančią „Jaanikese“ trasą.

REKLAMA
REKLAMA

Tokias permainas padiktavo susidariusios aplinkybės, mat varžybų organizatoriams nepavyko susitarti su trasos, esančios netoli Tarvo miestelio, kur bekelės fiesta buvo rengiama pastaruosius porą metų, savininkais. Kaip pažymėjo patys organizatoriai, žmonės, kurie linkę tobulėti ir pasiruošę naujovėms šią žinią sutiks palankiai, o nusivilti gali tik tie, kurie pripratę tuo pačiu keliu eiti vėl ir vėl.

REKLAMA

„Klaperjaht“ bekelės fiesta prasidės penktadienį, rugpjūčio 24 d. vyksiančiais kvalifikaciniais važiavimais. Šeštadienį trasoje varžysis populiariausių lengvųjų visureigių klasių dalyviai, o sekmadienį galimybę įveikti molingas įkalnes ir pasiniurkyti miške esančiose purvo voniose gaus ir motociklų bei keturračių vairuotojai. Penktadienį ir šeštadienį po varžybų bus rengiamos pramoginės programos žiūrovams. Bilietų kaina už trijų dienų renginį yra 15 eurų (52 litai).

REKLAMA
REKLAMA

„Klaperjaht 2012“ varžybose šiais metais bus kaip niekad daug permainų. Visų pirma, keičiasi renginio vieta ir visi visureigių sporto gerbėjai savo žemėlapiuose gali pasižymėti Estijos netoli sienos su Latvija skiriamo Valga-Valka miestelio esančią „Jananikese Motokeskus“ trasą. Į sezono renginio pristatyme žiniasklaidos dažniausiai užduodamą klausimą, ar naujajame komplekse bus pakankamai purvo, organizatoriai ne kartą atsakė komentaru, kad maršrutas pakankamai efektingas ir sudėtingas tam, kad patenkintų ir paties reikliausio žiūrovo poreikius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Klaperjaht“ organizatorius Imhre Heisaaras (nuotr. Balsas.lt / Sauliaus Rinkevičiaus)„Klaperjaht“ organizatorius Imhre Heisaaras (nuotr. Balsas.lt / Sauliaus Rinkevičiaus)

„Trasa bus šiek tiek greitesnė, todėl gerokai didesnę svarbą įgaus ir vairavimo įgūdžiai. Manau, daugeliui žiūrovų taip pat labiau patinka kuomet visureigiai važiuoja užuot stovėję vietoje“, ‒ sakė varžybų organizatorius Imhre Heisaaras.

REKLAMA

Motociklų ir automobilių krosui pritaikytas kompleksas, anot organizatorių, tik iš pažiūros atrodo lyg lengvas pasivaikščiojimas įspūdingus bekelės monstrus rengiantiems dalyviams. Žadama, kad trasoje bus visko – gilių vandens tranšėjų, dumblo ir stulpų, prie kurių bus galima tvirtinti gervių lynus. Anot „Klaperjaht“ organizatoriaus Imhre Heinsaaro, tiksli vieno rato distancija dar nežinoma, ji sieks maždaug tris kilometrus.

REKLAMA

Kad maršrutas nebus itin lengvas patvirtino ir žiniasklaidos atstovams surengtas parodomasis važiavimas: iš pradžių netoli būsimos trasos starto esančiame vandens telkinyje kiek netikėtai užklimpo vikšrinis „Hagglunds“ visureigis, kurio vairuotojui teko ilgokai stumdyti techniką pirmyn-atgal, kol galiausiai pavyko išsikapstyti lauk. Vėliau, vos pasiekęs pelkėtą trasos dalį sustojo ir Švedijos armijoje tarnybą kadaise atlikęs triašis „Volvo 306“. Po gelbėjimo operacijos užnugaryje likęs kone 90 laipsnių šlaitų vaizdas buvo efektinga demonstracija to, su kuo teks susidurti ir varžybų dalyviams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalbant apie publikos keliamus reikalavimus, būtina pažymėti, kad dėl savitos naujosios trasos geografijos, t.y. dalis jos plyti gilioje dauboje, žiūrovų pozicijos leis 60 proc. maršruto apžiūrėti nelipant į dumblą. Kiekvienas dalyvio įveiktas ratas bus žymimas oficialioje ataskaitoje, taip pat jau po pirmo rato bus įrengtas finišas, o nugalėtoju bus paskelbtas ekipažas, kuris įveiks didžiausią jų skaičių per nurodytą laiką.

REKLAMA

„Žiūrovų skaičiumi mes niekada nesiskundėme. Praėjusiais metais jų susirinko maždaug septyni tūkstančiai, tikiuosi, kad šįmet bus daugiau. Stengiamės įrengti trasą taip, kad žiūrovams būtų dar patogiau nei pernai“, ‒ komentavo I. Heisaaras.

REKLAMA

Kadangi lenktynės bus rengiamos uždaroje teritorijoje, dalyvių automobiliams nereikės važiuoti bendro naudojimo keliais, taigi nereikalingas nei galiojančios techninės apžiūros talonas, nei civilinės atsakomybės draudimas. Savaime suprantama, techninė varžybų organizatorių komisija prie lenktynes automobilius apžiūrės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kadrai iš 2011 m. vykusių „Klaperjaht“ visureigių varžybų (nuotr. Organizatorių)Kadrai iš 2011 m. vykusių „Klaperjaht“ visureigių varžybų (nuotr. Organizatorių)

Pasak organizatorių, pats varžybų pavadinimas „Klaperjaht“ nėra šifruojamas ar verčiamas į užsienio kalbą. Visureigių sporto gerbėjams jis asocijuojasi su iššūkiu stengiantis įveikti užduotis, kurios iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti neįgyvendinamos, tuo pat metu keletą valandų lenktyniaujant su panašią keturiais ratais varomą techniką turinčiais purvinais ir prakaituotais kolegomis.

REKLAMA

Kaip pažymėjo „Klaperjaht“ organizatorius Imhre Heinsaaras, šių varžybų grožis ir slypi tame, kad visi suskirstyti į klases pagal visureigių konstrukcija, dalyviai į trasą paleidžiami visi kartu. Kadangi šios varžybos yra „Euro-Trophy“ bekelės lenktynių serijos dalis, organizatoriai tikisi sulaukti gausaus tarptautinių ekipažų būrio iš įvairiausių Europos dalių. Anot organizatorių, jei dalyvaus visi, kurie žadėjo, vien užsienio ekipažų bus maždaug 40.

„Šis sportas turi būti ne mažiau įdomus ir patrauklus žiūrovams nei „Formulė 1“, ‒ trumpai savo lūkesčius įvardino I. Heinsaaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų