Kai vairuojame esant rūkui, atrodo, lyg būtume panirę į debesis. Skirtumas tik tas, kad šie „debesys“ liečiasi su žeme. Tokios sąlygos labai pablogina matomumą: sunkiau įvertinti atstumą, kitų transporto priemonių greitį, nuspėti, ar jos stovi, ar juda.
„Atidžiai vairuoti, neskubėti, vengti staigių manevrų – tai svarbiausi saugaus vairavimo esant rūkui principai,“ – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniew Weseli. – „Turėtumėte vairuoti taip, kad jūsų elgesys kitiems eismo dalyviams būtų nuspėjamas“.
Kada įjungti rūko žibintus?
Rūko žibintus reikėtų įjungti tada, kai matomumas sumažėja iki 50 metrų. Pagerėjus matomumui, juos reikia išjungti. „Jei rūko žibintai būna įjungti esant geroms oro sąlygoms, jie (ypač galiniai) gali apakinti kitus vairuotojus,“ – apie keliamus pavojus primena mokyklos instruktoriai.
Garsai
Kai dėl prasto matomumo būna sunkiau įvertinti situaciją kelyje, labai svarbu pasitelkti kitą pojūtį – girdėjimą. „Esant rūkui, bus saugiau, jei išjungsite radiją, be to, vertėtų šiek tiek praverti langą, ypač jei artėjate prie kelių sankirtos. Kai matomumas prastas, tokios paprastos priemonės artėjančią transporto priemonę leis greičiau išgirsti nei galėtumėte ją pamatyti,“ – teigia p. Weseli.
Jei prireikė sustoti
Jei prireikė sustoti šalikelėje, rekomenduojame visiškai pasukti iš pagrindinio kelio, tada sustoti ir įjungti avarinius žibintus. Tačiau bus saugiau, jei tokių sustojimų vengsite tol, kol rūkas neprasisklaidys.
Tolimosios žibintų šviesos
Esant rūkui, nejunkite tolimųjų žibintų šviesų. Jos išsklaido rūką, tačiau dėl to matomumas ne pagerėja, o pablogėja.
Kelių ženklinimo linijos
„Esant tokioms sunkioms vairavimo sąlygoms, kelių ženklinimo linijos gali būti puikus pagalbinis orientyras, padedantis kontroliuoti automobilio padėtį ir laikytis kurso. Geriausia laikytis dešiniosios kelio pusės arba stebėti šoninę ženklinimo liniją,“ – rekomenduoja instruktoriai.