REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visuose keliuose puikiai važiuoti galintis vokiškas pirmos kartos „Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. Be automobilio savybių dar vilioja ir jo kaina – spręskite patys, automobilių pardavimų tinklalapiuose vakar pats pigiausias nedaužtas benzininis „Touareg“ kainavo 23 tūkst. litų. Tiesa, tai buvo „anglas“, tačiau nuo 30 tūkst. ir daugiau jau galima rinktis kokį tik širdis geidžia „Touareg“.

REKLAMA
REKLAMA

Už šiuos pinigus galima gauti 2003-2005 metais pagamintą solidų vokišką automobilį, todėl šiuo automobiliu gali susidomėti visi tie, kuriems iškilo dilema – pirkti naują visiškai biudžetinį mažytį „kibirą“ ar prabangiai solidų ir labai praktišką „vokietį“?

REKLAMA

„Volkswagen Touareg“ šio teksto autorių buvo sužavėjęs iškart po savo debiuto. Tuomet jis buvo unikalus – kelyje jis važiavo kaip padorus verslo klasės sedanas, o prireikus galėjo drąsiai sukti iš kelio dėl bet kokio takelio. Sunku buvo patikėti, bet bekelėje „Touareg“ galėjo (ir gali) varžytis su rimtais rėminiais visureigiais. XXIa, pradžioje, kai tarp populiarėjančių miesto „parketinių“ visureigių ir tikrų bekelės monstrų buvo tikrai praraja, „Volkswagen“ pasiūlė dar neregėtus inžinerinius sprendimus, dar neregėtą nesuderinamų savybių suderinimą. Šis automobilis tapo tikru XXIa. inovacijų prabangiuose visureigiuose pionieriumi. Tačiau, kaip sakoma, lazda turi du galus – šios inovacijos ir pirmieji „Volkswagen“ žingsniai jas diegiant, šiandien tampa labai rimtu galvos skausmu naudotų „Volkswagen Touareg“ pirkėjams.

REKLAMA
REKLAMA

„Touareg“ – skaitmeninių haliucinacijų specialistas.

„Volkswagen Touareg“ – pirmas visureigis, kuriame būta tiek daug elektronikos. Čia išplėtotas milžiniškas elektronikos tinklas, kurį kontroliuoja prietaisų skyde paslėptas serveris. Elektronika čia visagalė – ji kontroliuoja variklį, klimato kontrolės sistemą ar net benzino bako dangtelio valdymą. Dabar tuo jau nieko nenustebinsi, tačiau kažkada jis buvo pirmas...

„Tai labai smagus automobilis, tačiau „Touareg“ gali užgesti viduryje kelio, gali nepavykti atsidaryti automobilio durų, gali per valandą išsikrauti akumuliatorius ar „išprotėti“ mikroklimato kontrolės sistema. Ir čia veržliarakčiai jau nepadeda – tokių netikėtumų priežastimi būna programinės klaidos. „Ne vieną „Touareg“ esame vežę elektronikos specialistams ir viskas pasibaigdavo programinės įrangos atnaujinimu ar paprasčiausiu perkrovimu. Haliucinacijas elektronikai sukelia ir drėgmė,“ – sakė automobilių remonto dirbtuvių šeimininkas, inžinierius Žydrūnas Janušauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Problemų yra ir transmisijoje

Net ir paprasčiausi pirmos kartos „Touareg“ buvo gana galingi, o ką jau kalbėti apie įspūdingą variantą su 5 litrų darbo tūrio V10TDI dyzeliu, kuris pasižymi žvėrišku sukimo momentu. Tai puikus automobilis, tačiau pirmosiose jo versijose vokiečiai begėdiškai taupė – amerikoniškos paskirstymo dėžės atlaikydavo vos 50 tūkst. kilometrų. Reikalai pasitaisė po atnaujinimo 2004 metais, kai buvo sustiprinta dauguma visų modifikacijų transmisijos komponentų.

„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. (nuotr. Gamintojo)„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. (nuotr. Gamintojo)

REKLAMA

Resursu pasižymėti negali ir tarpašinio diferencialo blokavimo mechanizmo varikliukas, jis atlaiko tik apie 70-90 tūkst. kilometrų visiškai nepriklausomai nuo variklio versijos. O tuomet, po tarpašinio diferencialo užblokavimo pabandžius grąžinti movą į „palaidą“ poziciją, mova atsiblokuoja nepilnai. Pasak meistrų, tai pajus kiekvienas vairuotojas, nes posūkiuose automobilis suks nenorai, stengsis ištiesinti trajektoriją. Vėlgi, viskas pasikeitė po 2004 metų atnaujinimo, kai „Volkswagen“ pakeitė šiame mechanizme naudojamą varikliuką.

REKLAMA

„Dar vienas patarimas. Šiame automobilyje naudojami automatai „Aisin“ yra visai neblogi. Perkant automobilį vertėtų palaukti, kol dėžėje įšils tepalas, nes tik tuomet jaustumėte nervingą dėžės darbą, kuris praneša apie būsimą hidraulinių vožtuvų bloko keitimą. Kaip teigia gamintojas, tepalų šioje dėžėje keisti nereikia, tačiau visi remontininkai jums patartų tepalus keisti bent kas 50 tūkst, kilometrų, jei periodiškai išvažiuojate į bekelę ar tampote priekabą. Blogiausiu atveju žinokite, kad ši pavarų dėžė neremontuojama tik teoriškai – visoje Europoje meistrai ją sėkmingai tvarko,“ – sako Ž. Janušauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pneumatika gali tapti galvos skausmu

„Touareg“ pirkėjai gali rinktis dvejopą pakabą – įprastą, ir kompanijos „ZF Sachs“ pneumatinę. Pastaroji užtikrina retam visureigiui įmanomą važiavimo komfortą ir... didžiulį galvos skausmą tuomet, kai nusiperki virš 100 tūkst. kilometrų pravažiavusį automobilį.

Automobilių remonto specialistai prisimena, kad vos keturių metų senumo visureigiuose jau streikuodavo slėgį išlaikantys vožtuvai, tad stovėdamas automobilis priguldavo. Lyg ir nieko baisaus, nes užvedus variklį mašina atstatydavo „status quo“, tačiau išaugusių apkrovų tokiais atvejais gali neatlaikyti brangus sistemos kompresorius. O tai būtų nemenka bėda piniginei. Patys pneumoelementai  tarnauja apie 150 tūkst. kilometrų, vėliau juos derėtų pakeisti prevenciškai, daug negalvojant apie infarktą įvaryti galinčią šių mazgų kainą.

REKLAMA

Kaip jau rašėme, „Touareg“ yra puikus bekelės žygeivis, tačiau išbandymai visureigių trasose kainuoja labai brangiai – tokie išsišokimai pakabos detalių resursą sutrumpina bent tris kartus. Be to, meistrai primygtinai pataria po kiekvieno pasiautėjimo bekelėje patikrinti pakabos geometriją – išvirtimo ir suvedimo „pametimas“ po bekelės nuotykių yra tipinis šio visureigio negalavimas.

„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. (nuotr. Gamintojo)„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. (nuotr. Gamintojo)

REKLAMA

Dyzeliniai varikliai jautrūs

Taip lietuvių mylimas posakis „vokiška kokybė“ nėra labai artimas šimtaprocentinei tiesai ir prakalbus apie variklius. Jei priklausote tai žmonių kategorijai, kurie į XXIa. automobilį bandytų pilti kontrabandinį dyzeliną, galite pamiršti dyzelinius „Touareg“ – kuro kokybei itin jautrūs visi varikliai.

Tuo tarpu 2,5 litro darbo tūrio dyzelis yra akivaizdžiai silpnokas sunkiam visureigiui ir labai lepus. Čia nevalia taupyti ir tepalo sąskaita – varikliai pripažįsta tik VW 506-01 ir VW 507-01 specifikacijų tepalus. Bet kokie kiti gali pribaigti motorą nepravažiavus net 100 tūkst. kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iki 2006 metų savotiška uždelsto veikimo bomba buvo ir šio motoro vandens siurblys – pasitaikydavo, kad vos viršijus 70 tūkst. kilometrų ridą, jis praleisdavo aušinimo skystį į tepalą. O tai tapdavo mirties nuosprendžiu turbinai. Tai dar ne viskas – šio variklio generatorių ir kondicionieriaus kompresorių suka ne diržai, o dantračiai. Keista, tau ši generatoriaus dantračių grupė tarnauja stebėtinai trumpai. Kiek geresni 3.0TDI agregatai. Na, bet jie tik šiek tiek geresni. Nieko gero negaliu pasakyti ir apie 6 cilindrų benzininius motorus – nors ten skirstymo velenėlius suka ne diržas, o grandinė, degimo fazės „išplaukia“ jau po kokių 80 tūkst. kilometrų. Sutikite, tai niekinga šiems laikams rida. Jei nesidairyti į egzotiškas ir jau kitoje kainų grupėje esančias automobilio versijas su V10TDI ar W12 motorais, lieka tik benzininiai V8. Jie nėra lepūs, jų resursas siekia ir 400 tūkst. Tiesa, jie valgo tepalą, bet tai yra norma net ir naujiems motorams,“ – savo įžvalgomis dalijosi automobilių meistras.

REKLAMA

Verdiktas: aikštingas automobilis turtingiems

Lietuviškos neformato scenos klasikas Algis Ramanauskas-„Greitai“  savo repertuare vieną kompoziciją  skyrė lietuvių taip mėgstamam ir visas diskusijas nukertančiam posakiui, kuris iliustruoja tarsi neliečiamą statusą – viską pasako žodžių junginys „vokiška kokybė“.  Naudotas „Volkswagen Touareg“ čia galėtų būti ironiška iliustracija seno „antigolfininko“ Algio Ramanausko kompozicijos vaizdo klipui. Tai inovatyvus, puikiai važiuojantis, tačiau labai aikštingas ir brangiai remontuojamas automobilis. Labai viliojanti „Volkswagen Touareg“ kaina naudotų automobilių rinkoje ne iš piršto laužta, jis tik tiek ir vertas.

Tiesa, nereikia šio automobilio nurašyti visiškai. Pasirinkus tinkamą versiją galima įsigyti gan priimtiną reprezentatyvų visureigį, kuris puikiai jaučiasi ir asfalto trasų vingiuose, ir bekelėje. Mūsų pasirinkimas būtų „Touareg“ su 4,2 litro darbo tūrio benzininiu V8 ir paprasta spyruokline pakaba. Tiesa, bet kuriuo atveju nepirkite šio automobilio už paskutinius pinigus – vardan „vokiškos kokybės“ pasilikite atsargai bent 10 tūkstantėlių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų