„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio.  (nuotr. Gamintojo)

„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. (nuotr. Gamintojo)

Visuose keliuose puikiai važiuoti galintis vokiškas pirmos kartos „Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. Be automobilio savybių dar vilioja ir jo kaina – spręskite patys, automobilių pardavimų tinklalapiuose vakar pats pigiausias nedaužtas benzininis „Touareg“ kainavo 23 tūkst. litų. Tiesa, tai buvo „anglas“, tačiau nuo 30 tūkst. ir daugiau jau galima rinktis kokį tik širdis geidžia „Touareg“.

Už šiuos pinigus galima gauti 2003-2005 metais pagamintą solidų vokišką automobilį, todėl šiuo automobiliu gali susidomėti visi tie, kuriems iškilo dilema – pirkti naują visiškai biudžetinį mažytį „kibirą“ ar prabangiai solidų ir labai praktišką „vokietį“?

REKLAMA

Volkswagen Touareg“ šio teksto autorių buvo sužavėjęs iškart po savo debiuto. Tuomet jis buvo unikalus – kelyje jis važiavo kaip padorus verslo klasės sedanas, o prireikus galėjo drąsiai sukti iš kelio dėl bet kokio takelio. Sunku buvo patikėti, bet bekelėje „Touareg“ galėjo (ir gali) varžytis su rimtais rėminiais visureigiais. XXIa, pradžioje, kai tarp populiarėjančių miesto „parketinių“ visureigių ir tikrų bekelės monstrų buvo tikrai praraja, „Volkswagen“ pasiūlė dar neregėtus inžinerinius sprendimus, dar neregėtą nesuderinamų savybių suderinimą. Šis automobilis tapo tikru XXIa. inovacijų prabangiuose visureigiuose pionieriumi. Tačiau, kaip sakoma, lazda turi du galus – šios inovacijos ir pirmieji „Volkswagen“ žingsniai jas diegiant, šiandien tampa labai rimtu galvos skausmu naudotų „Volkswagen Touareg“ pirkėjams.

„Touareg“ – skaitmeninių haliucinacijų specialistas.

„Volkswagen Touareg“ – pirmas visureigis, kuriame būta tiek daug elektronikos. Čia išplėtotas milžiniškas elektronikos tinklas, kurį kontroliuoja prietaisų skyde paslėptas serveris. Elektronika čia visagalė – ji kontroliuoja variklį, klimato kontrolės sistemą ar net benzino bako dangtelio valdymą. Dabar tuo jau nieko nenustebinsi, tačiau kažkada jis buvo pirmas...

„Tai labai smagus automobilis, tačiau „Touareg“ gali užgesti viduryje kelio, gali nepavykti atsidaryti automobilio durų, gali per valandą išsikrauti akumuliatorius ar „išprotėti“ mikroklimato kontrolės sistema. Ir čia veržliarakčiai jau nepadeda – tokių netikėtumų priežastimi būna programinės klaidos. „Ne vieną „Touareg“ esame vežę elektronikos specialistams ir viskas pasibaigdavo programinės įrangos atnaujinimu ar paprasčiausiu perkrovimu. Haliucinacijas elektronikai sukelia ir drėgmė,“ – sakė automobilių remonto dirbtuvių šeimininkas, inžinierius Žydrūnas Janušauskas.

REKLAMA

Problemų yra ir transmisijoje

Net ir paprasčiausi pirmos kartos „Touareg“ buvo gana galingi, o ką jau kalbėti apie įspūdingą variantą su 5 litrų darbo tūrio V10TDI dyzeliu, kuris pasižymi žvėrišku sukimo momentu. Tai puikus automobilis, tačiau pirmosiose jo versijose vokiečiai begėdiškai taupė – amerikoniškos paskirstymo dėžės atlaikydavo vos 50 tūkst. kilometrų. Reikalai pasitaisė po atnaujinimo 2004 metais, kai buvo sustiprinta dauguma visų modifikacijų transmisijos komponentų.

„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. (nuotr. Gamintojo)„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. (nuotr. Gamintojo)

Resursu pasižymėti negali ir tarpašinio diferencialo blokavimo mechanizmo varikliukas, jis atlaiko tik apie 70-90 tūkst. kilometrų visiškai nepriklausomai nuo variklio versijos. O tuomet, po tarpašinio diferencialo užblokavimo pabandžius grąžinti movą į „palaidą“ poziciją, mova atsiblokuoja nepilnai. Pasak meistrų, tai pajus kiekvienas vairuotojas, nes posūkiuose automobilis suks nenorai, stengsis ištiesinti trajektoriją. Vėlgi, viskas pasikeitė po 2004 metų atnaujinimo, kai „Volkswagen“ pakeitė šiame mechanizme naudojamą varikliuką.

„Dar vienas patarimas. Šiame automobilyje naudojami automatai „Aisin“ yra visai neblogi. Perkant automobilį vertėtų palaukti, kol dėžėje įšils tepalas, nes tik tuomet jaustumėte nervingą dėžės darbą, kuris praneša apie būsimą hidraulinių vožtuvų bloko keitimą. Kaip teigia gamintojas, tepalų šioje dėžėje keisti nereikia, tačiau visi remontininkai jums patartų tepalus keisti bent kas 50 tūkst, kilometrų, jei periodiškai išvažiuojate į bekelę ar tampote priekabą. Blogiausiu atveju žinokite, kad ši pavarų dėžė neremontuojama tik teoriškai – visoje Europoje meistrai ją sėkmingai tvarko,“ – sako Ž. Janušauskas.

REKLAMA

Pneumatika gali tapti galvos skausmu

„Touareg“ pirkėjai gali rinktis dvejopą pakabą – įprastą, ir kompanijos „ZF Sachs“ pneumatinę. Pastaroji užtikrina retam visureigiui įmanomą važiavimo komfortą ir... didžiulį galvos skausmą tuomet, kai nusiperki virš 100 tūkst. kilometrų pravažiavusį automobilį.

Automobilių remonto specialistai prisimena, kad vos keturių metų senumo visureigiuose jau streikuodavo slėgį išlaikantys vožtuvai, tad stovėdamas automobilis priguldavo. Lyg ir nieko baisaus, nes užvedus variklį mašina atstatydavo „status quo“, tačiau išaugusių apkrovų tokiais atvejais gali neatlaikyti brangus sistemos kompresorius. O tai būtų nemenka bėda piniginei. Patys pneumoelementai  tarnauja apie 150 tūkst. kilometrų, vėliau juos derėtų pakeisti prevenciškai, daug negalvojant apie infarktą įvaryti galinčią šių mazgų kainą.

Kaip jau rašėme, „Touareg“ yra puikus bekelės žygeivis, tačiau išbandymai visureigių trasose kainuoja labai brangiai – tokie išsišokimai pakabos detalių resursą sutrumpina bent tris kartus. Be to, meistrai primygtinai pataria po kiekvieno pasiautėjimo bekelėje patikrinti pakabos geometriją – išvirtimo ir suvedimo „pametimas“ po bekelės nuotykių yra tipinis šio visureigio negalavimas.

„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. (nuotr. Gamintojo)„Volkswagen Touareg“ dažnam lietuvaičiui atrodo kaip gana gundantis variantas dairantis reprezentatyvaus ir visiems gyvenimo atvejams skirto automobilio. (nuotr. Gamintojo)

Dyzeliniai varikliai jautrūs

Taip lietuvių mylimas posakis „vokiška kokybė“ nėra labai artimas šimtaprocentinei tiesai ir prakalbus apie variklius. Jei priklausote tai žmonių kategorijai, kurie į XXIa. automobilį bandytų pilti kontrabandinį dyzeliną, galite pamiršti dyzelinius „Touareg“ – kuro kokybei itin jautrūs visi varikliai.

REKLAMA

Tuo tarpu 2,5 litro darbo tūrio dyzelis yra akivaizdžiai silpnokas sunkiam visureigiui ir labai lepus. Čia nevalia taupyti ir tepalo sąskaita – varikliai pripažįsta tik VW 506-01 ir VW 507-01 specifikacijų tepalus. Bet kokie kiti gali pribaigti motorą nepravažiavus net 100 tūkst. kilometrų.

„Iki 2006 metų savotiška uždelsto veikimo bomba buvo ir šio motoro vandens siurblys – pasitaikydavo, kad vos viršijus 70 tūkst. kilometrų ridą, jis praleisdavo aušinimo skystį į tepalą. O tai tapdavo mirties nuosprendžiu turbinai. Tai dar ne viskas – šio variklio generatorių ir kondicionieriaus kompresorių suka ne diržai, o dantračiai. Keista, tau ši generatoriaus dantračių grupė tarnauja stebėtinai trumpai. Kiek geresni 3.0TDI agregatai. Na, bet jie tik šiek tiek geresni. Nieko gero negaliu pasakyti ir apie 6 cilindrų benzininius motorus – nors ten skirstymo velenėlius suka ne diržas, o grandinė, degimo fazės „išplaukia“ jau po kokių 80 tūkst. kilometrų. Sutikite, tai niekinga šiems laikams rida. Jei nesidairyti į egzotiškas ir jau kitoje kainų grupėje esančias automobilio versijas su V10TDI ar W12 motorais, lieka tik benzininiai V8. Jie nėra lepūs, jų resursas siekia ir 400 tūkst. Tiesa, jie valgo tepalą, bet tai yra norma net ir naujiems motorams,“ – savo įžvalgomis dalijosi automobilių meistras.

Verdiktas: aikštingas automobilis turtingiems

Lietuviškos neformato scenos klasikas Algis Ramanauskas-„Greitai“  savo repertuare vieną kompoziciją  skyrė lietuvių taip mėgstamam ir visas diskusijas nukertančiam posakiui, kuris iliustruoja tarsi neliečiamą statusą – viską pasako žodžių junginys „vokiška kokybė“.  Naudotas „Volkswagen Touareg“ čia galėtų būti ironiška iliustracija seno „antigolfininko“ Algio Ramanausko kompozicijos vaizdo klipui. Tai inovatyvus, puikiai važiuojantis, tačiau labai aikštingas ir brangiai remontuojamas automobilis. Labai viliojanti „Volkswagen Touareg“ kaina naudotų automobilių rinkoje ne iš piršto laužta, jis tik tiek ir vertas.

Tiesa, nereikia šio automobilio nurašyti visiškai. Pasirinkus tinkamą versiją galima įsigyti gan priimtiną reprezentatyvų visureigį, kuris puikiai jaučiasi ir asfalto trasų vingiuose, ir bekelėje. Mūsų pasirinkimas būtų „Touareg“ su 4,2 litro darbo tūrio benzininiu V8 ir paprasta spyruokline pakaba. Tiesa, bet kuriuo atveju nepirkite šio automobilio už paskutinius pinigus – vardan „vokiškos kokybės“ pasilikite atsargai bent 10 tūkstantėlių.

Ramūnas
2014-11-28 13:37:42
Turiu šį automobilį 2 metai pravažiuota daugiau nei 60 tūkst. km puikus auto. Aišku automobilis buvo pirktas iš vokietijos vw centro, vieno šeimininko nes Lietuvoje naudotų pagal tokia kainą, kokia aš norėjau nebuvo.
Rimtų remontų nebuvo.
Einantis remontai :
stabdžių kaladės visos vieną kartą apie 1500 lt,
salenblokai, traukės, šakė vieną kartą apie 4000 lt
tepalai 4 kartai apie 1000 lt
oro filtras 2 kartai 150 lt
salono filtras 100 lt
puikus auto.


Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Ramūnas 2014-11-28 13:37:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Turiu šį automobilį 2 metai pravažiuota daugiau nei 60 tūkst. km puikus auto. Aišku automobilis buvo pirktas iš vokietijos vw centro, vieno šeimininko nes Lietuvoje naudotų pagal tokia kainą, kokia aš norėjau nebuvo.
Rimtų remontų nebuvo.
Einantis remontai :
stabdžių kaladės visos vieną kartą apie 1500 lt,
salenblokai, traukės, šakė vieną kartą apie 4000 lt
tepalai 4 kartai apie 1000 lt
oro filtras 2 kartai 150 lt
salono filtras 100 lt
puikus auto.


   ATSAKYTI
senis 2013-11-21 16:34:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Naujus auto tik pradėtus gaminti perka "pinigų maišai"..jiems remontas nerūpi...reikia pirkti tik išbaigtus modelius kurie gaminami bent 5 metai.   ATSAKYTI
gerass 2013-07-19 21:28:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Aplankykite http://www.reliabilityindex.com/ . Ten labai informatyviai ir paprastai Yvertinti automobiliai   ATSAKYTI
f10 2012-02-02 20:54:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
geras bajeris.   ATSAKYTI
Nerijus 2012-02-01 15:34:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Vistiek vokiski automibliai yra kokybiski.   ATSAKYTI
vytas 2011-09-22 16:20:22
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
VW - liaudies vezimas, tad bandymas rimtai isitvirtinti visureigiu klaseje su "vokiska kokybe" tera sekminga aklos mados sekimo tendencija. Tokiems grandams, kaip Jeep, Rover, naujiesniems japonams jis ne konkurentas.    ATSAKYTI
vytautas 2011-09-21 21:39:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
turiu pirmaji lietuvoje uzsakyta touareg r50, tikrai taip yra brangi tokios klases automobilio eksploatacija, taciau tai kompensuoja malonus jausmas, tu stovi pirmas sankryzoje ir uzsidegus zaliam sviesoforo signalui, tu spustelejes tik pese akseleratoriaus pedalo padeties jau atsiduri 100 metru nuo visu kai visi kiti tik pradeda vaziuoti.   ATSAKYTI
ha 2011-09-21 18:08:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
nu jo, biedniokui geriau tokios masinos nepirkti   ATSAKYTI
tiesa sakote zurnaliste 2011-09-19 15:40:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
KAD ,,VOKISKA KOKYBE,,YRA TIK MITAS,CIA NENAUJIENA!Vokietijoj budamas nusipirkau kojine pompa padangoms pusti,labai grazi,supokuota dezutej,grynai made in Germany,tai namuos puciant dviracio padanga suluzo po 2 panaudojimo!suvirinimas remo neatlaike,ir pats cilindro dangtelis pradilo.dar taip nesu mates! Lietuviska,Panevezio gamybos-simta kartu geresne,nors padaryta grubiau.Taigi teko ja ismest ta made in Germany! Ir dar parinkes tikru vokisku yvairiu prekiu kurios esa visiskas slamstas! Tas pas ir su ju automobileis! O kurie geri,tai kainos uzlenktos iki beprotybes.Tai kas norit apsigauti pirkit ir toliau vokiskus...   ATSAKYTI
www 2011-09-18 00:03:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Turiu M.Pajero 2004 metu ir dziaugiuosi .Norejau pirkti Taureg ,bet issigandau remonto kainu ,apie pneumatine pakaba isvis tyliu .   ATSAKYTI
Vilnietis 2011-09-17 23:32:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Nu kaip kavenskas taip su runkelio galva. Gal tu pasidomėk kaip tikri šios srities specialistai vertina tą tavo bulviavežį Tauregą. Kas antras anglijoj pašveitęs tualetus tokį nusipirkt gali, kaip turbūt padarei tu ir dabar galvoji, kad labai prabangią mašiną vairuoji. Periferija.   ATSAKYTI
julius 2011-09-17 17:16:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
kaip tai tas uz 23 stukelias nedauztas? sonas suejas:)    ATSAKYTI
durnei 2011-09-17 11:07:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
visos masinos yra geros tik jos kartais gesta ir kaip ir zmones sensta,o jie prisiperkade drostu masinu niekas nekaltas ir nereike cia pasakot nesamoniu kad ta masina bloga yra geros ir yra blogos nudrostos taip kad kas koke turi masina jis ir isgire savo modeli ,o lietuva toks krastas jau yra pagyrunu .   ATSAKYTI
Karčiauskas 2011-09-17 09:20:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Miela, kad yra mėgstamus automobilius mylinčių ir vertinančių žmonių. Mėgstamas automobilis jo gerbėjui - visuomet pats geriausias. Aš irgi lengvai "putojuosi", kai išgirstu kritikos savo mėgstamų automobilių adresu. Tačiau yra visagaliai faktai - liūdna, bet autoritetinguose "TUV Report" reitinguose, trimečių automobilių kategorijoje, „Hyundai“ visureigis tikrai yra patikimesnis už tikrai labai šauniai važiuojantį ir techniškai beveik tobulą „Touareg“. Užmeskite akį - http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2009-2-3/218 Tai šauni mašina, bet ji yra patikimumo reitingų viduryje. Žinoma, tai ne autsaideris „Kia Carnival“, bet iš priemium segmento visureigio norisi tikėtis ne pusėtino patikimumo. Todėl ir galime įsigyti labai rimtą automobilį už gerą kainą. Komentuotojas Unkutis čia visai teisus su savo pavyzdžiu apie „Land Cruiser“.   ATSAKYTI
Unkutis 2011-09-17 08:39:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Švogeris tokį daiktą turėjo. Važiuot smagu, bet pardavė po metų nepilnų. Tikrai byra ir gliučina kaip už tėvynę. Ne veltui VW kaina taip krenta. Ir tai viską paaiškina. Juk second hand LandCruiser'io kaina nėra tokia patraukli. Įdomu kodėl :)   ATSAKYTI
V 2011-09-17 02:49:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
"dyzeliniai varikliai jautrūs" , taip, o dangus labai žydras ir Amerika yra labai labai turtinga... :DDD   ATSAKYTI
xDrive 2011-09-16 21:44:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Cayenne turi daug bendro su Touareg. Nenori bedu, pirk BMW X 5, draugas 400 000 beveik ivaziavo, pakeite tik automato kompa. As nekalbu apie tokius darbus, kaip pakabos, kaladeliu ir tepalu keitimus.   ATSAKYTI
kaunietis 2011-09-16 19:02:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kokiu cia nesamoniu prirasei,Karciauskai???!!! Matyt norejai visais siais trukumais apibudinti koki Hundai SanTaFe ar Nissan Xtrail? Visame pasaulyje pripazintas vienas geriausiu tiek isvaizda,tiek techniniu stoviu automobilis,o tu,Karciauskai Tourega ivardiji kaip pati prasciausia???!!! Nu tu duodi,seni!!! Taip ir sakyk,kad neistengi jo ipirkti is savo sudlaikrascio atlyginimo,tai imiesi purvino reikalo,rasai pagal konkurentu uzsakyma,negarbinga taip,oi negarbinga...,bet Touregas isbandytas auto tiems kas turi pinigu ir ivertina jo vokiska kokybe !!!   ATSAKYTI
senis 2011-09-16 13:41:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
tai cia labai panasiai galima pasakyti ir apie porsche caynne   ATSAKYTI

Top Video

Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
DABAR RODOMA
Gero vakaro šou. „TV Pagalbos“ žvaigždė Navickas prisiminė, kaip saugojo Landsbergį: pas jį prie durų miegodavom
DABAR RODOMA
Lietuvis įsiuto: bejėgio vilkiko vairuotojo nelaimė policijai sukėlė juoką
DABAR RODOMA
Gerbėjai dalijasi įrašu ir sako, kad princas Harry – svajonių vyras
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų