Dienraščio "Los Angeles Times" teigimu, interneto paieškos milžinė "Yahoo Inc." sutiko sumokėti apie 1,6 mlrd. JAV dolerių už Kalifornijos valstijos Pasadenos mieste įsikūrusią konkurentę "Overture Services Inc.". Pastaroji pirmoji iš verslo įmonių pradėjo imti mokestį už geriausias vietas paieškos rezultatų tinklapiuose.
Manoma, kad naujasis "Yahoo" įsigijimas dar labiau sustiprins konkurenciją tarp didžiausių interneto paieškos sistemų.
Susiliejančios bendrovės pelningai bendradarbiauja jau nuo 2001 metų lapkričio. Naujasis sandoris yra viena iš daugelio "Yahoo" pastangų sustiprinti pozicijas savo pagrindinėje rinkoje ir sėkmingiau konkuruoti su "Google Inc." ir "Microsoft Corp." valdoma MSN.
Pasak "Yahoo" vadovo Terry Semelio (Terio Semelio), neseniai pradėtos susiliejimo derybos su "Overture" padidino "Yahoo" skelbiamos reklamos kiekį ir pagerino mokamų paieškų rezultatus. Savo ruožtu "Overture" vadovas Tedas Meiselis sakė, kad susiliejimas su "Yahoo" suteiks bendrovei daug daugiau įtakos, nei ji būtų galėjusi įgyti išlikdama nepriklausoma.
88 tūkst. "Overture" klientų moka už jų duomenų išryškinimą interneto paieškos rezultatuose. Šis išryškinimas labai panašus į mokamus skelbimus "geltonųjų puslapių" informaciniuose leidiniuose. Pavyzdžiui, įvedus žodį "gėlės" pirma rodomi tokių bendrovių kaip FTD ir "1-800-Flowers" duomenys.
Priklausomai nuo vartotojų apsilankymo skaičiaus, mokestis už šias paslaugas svyruoja nuo 20 dolerių iki šimtų tūkstančių dolerių. "Overture" pajamos didėja kaskart, kai tik vartotojas spusteli nuorodą į atitinkamos bendrovės tinklapį.
2001 metais interneto vartotojai minėtas 53 tūkst. įmonių nuorodas spustelėjo net 1,4 mlrd. kartų. Vienas spustelėjimas užtikrino "Overture" vidutines 23 JAV centų pajamas. Pernai 80 tūkst. reklaminių skelbimų pasirinkti 2,2 mlrd. kartų, kurių kiekvienas davė 35 centus pajamų.
ELTA