• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusiais metais Valstybinė ne maisto produktų inspekcija ištyrė 664 vartotojų skundus - pasitvirtino maždaug 75 proc. Dažniausiai pirkėjai kreipiasi dėl netinkamos gaminių ir paslaugų kokybės.

REKLAMA
REKLAMA

Tokią statistiką Valstybinė ne maisto produktų inspekcija pateikia artėjant kovo 15-ajai - Pasaulio vartotojų dienai.

REKLAMA

Pasaulio vartotojų diena yra svarbus kasmetinis įvykis pareikšti viso pasaulio vartotojų solidarumą, galimybė prisiminti ir priminti pagrindines vartotojų teises, pareikalauti, kad šių teisių būtų laikomasi ir paisoma bei protestuoti dėl piktnaudžiavimo ir skriaudų, kurias vartotojai patiria rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl įvairių gaminių skundėsi 459 vartotojai - 91 proc. jų sudarė skundai dėl netinkamos avalynės, mobiliųjų telefonų aparatų, televizorių, langų ir durų, baldų ir kt. prekių kokybės.

Dėl teisėtų vartotojų reikalavimų nevykdymo gauta 2,8 proc., dėl netinkamo prekių ženklinimo ir informacijos apie prekes - 2,8 proc., dėl Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių nesilaikymo - 2 proc. skundų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl paslaugų teikimo skundėsi 207 vartotojai - 86 proc. skundų pasitvirtino. Skundai dėl netinkamos paslaugų kokybės sudaro 87 proc., dėl informacijos nepateikimo - 7 proc., dėl saugos reikalavimų nepaisymo - 5 proc., dėl sutarties sąlygų nevykdymo - 1 proc.

REKLAMA

Dažniausiai vartotojai skundėsi dėl cheminio valymo paslaugų, autoserviso ir dujinės įrangos montavimo automobiliuose, buitinės technikos remonto, medienos apdirbimo ir baldininkų bei kitų paslaugų.

Ištyrus šiuos skundus, 38 proc. atvejų netinkamos kokybės paslaugos buvo pakeistos tinkamomis, 27 proc. - sugadintus daiktus pakeitė lygiaverčiais ar atlygino jų vertę, 16 proc. - grąžino už netinkamą paslaugą sumokėtus pinigus, sumažino paslaugų kainas ar taikė kitas priemones.

REKLAMA

Šių metų sausį-vasarį inspekcija gavo ir ištyrė 164 vartotojų prašymus dėl avalynės, elektrotechnikos, statybos gaminių, cheminio valymo, autoserviso ir kitų teikiamų paslaugų.

Inspekcijos skyrių, teritorinių padalinių apskrityse vadovai ir specialistai kasdien atsako į daugiau nei 200 vartotojų ir verslininkų klausimų telefonu ar elektroniniu paštu. Dėl pažeistų teisių, įsigijus netinkamos kokybės prekes ir paslaugas, vartotojams teikiama informacija nemokama telefono linija (8 800 55551).

Pernai inspekcijos specialistai surengė 94 seminarus verslininkams, kuriuose aiškino teisės aktų, reglamentuojančių ne maisto produktų rinkos priežiūrą, ypatumus, dažniausiai nustatomus pažeidimus rinkoje, dėl kurių vartotojai patiria materialinių nuostolių ir nepatogumų.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų