Rusijos geležinkelių viceministrė Ana Belova pareiškė, jog iki šių metų spalio turėtų prasidėti viena sudėtingiausių šalies posovietinio laikotarpio reformų - geležinkelių sistemos pertvarkymas.
Septynerių metų trukmės planas numato atskirti geležinkelių sistemą nuo ją šiuo metu valdančios ministerijos - sukurti įmonę, kuri būtų patraukli investuotojams, pasiūlytų mažesnius krovinių gabenimo tarifus ir skatintų Rusijos ekonomikos plėtrą."Manome, kad po dvejus metus trukusio šios reformos organizacinio darbo dabar yra sukurti (reformai būtini) teisiniai mechanizmai, ir tikimės, jog trečiąjį ketvirtįužbaigsime pirmąją savo darbo stadiją", - teigė A. Belova.
Rusijoje, kurios teritorija driekiasi nuo Baltijos jūros iki Ramiojo vandenyno, geležinkelių sistemai tenka labai svarbus vaidmuo, kadangi dažnai traukiniai yra vienintelė prieinama transporto priemonė nusigauti iš vieno šalies galo į kitą.Valstybinei sistemai priklauso beveik 86 tūkst. km geležinkelių tinklas, o ją aptarnauja 1,5 mln. žmonių. "Mes pervežame 46 proc. šalies keleivių ir 80 proc. jos prekių, - apie geležinkelių sistemą sakė A. Belova. - Geležinkelių (sistemos) funkcionavimas yra nacionalinės ekonomikos pagrindas".
Po Sovietų Sąjungos žlugimo smarkiai krito krovinių apyvarta ir kartu sumažėjo geležinkelių sistemai skiriamos investicijos. Praėjusius metus Rusijos geležinkeliai baigė su 16,5 mlrd. rublių (540 mln. JAV dolerių) nuostoliais, tačiau A. Belova tikino, jog sistema iš esmės yra pelninga. "Mes mokame skolas, negauname subsidijų, o sistema šiuo metu save išlaiko, - aiškino viceministrė. - Lyginant, pavyzdžiui, su (Rusijos gamtinių dujų monopolininke) "Gazprom", mūsų turimos skolos yra nereikšmingos". Sausio mėnesio duomenimis, "Gazprom" įsiskolinimai siekė 13,2 mlrd. JAV dolerių.
Pareigūnės teigimu, naujoji bendrovė, kurią ketinama pavadinti "Rusijos geležinkeliais", bus efektyvesnė už dabartinę sistemą. Bus siekiama pritraukti investicijų į kai kurias veiklos sritis, pavyzdžiui, traukinių eksploatavimą ir gamybą, tuo tarpu geležinkelių tinklas ir toliau priklausys valstybei.
"Per pastaruosius šešis mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, mūsų pervežtų krovinių kiekis padidėjo 10 proc., - sakė A. Belova. - Manau, kad pervežamų krovinių kiekį visiškai įmanoma padvigubinti".
Viceministrė įsitikinusi, jog skaidresnė naujoji bendrovė bus pajėgi pritraukti tranzitinių krovinių. Pareigūnė teigė esanti sužavėta planais susieti Pietų Korėją su Sibiro geležinkelių sistema. Šis per Šiaurės Korėją einantis geležinkelis galėtų užtikrinti pietų korėjiečių susisiekimą su Europos rinkomis.
"Kelionė laivu iš Tolimųjų Rytų į Roterdamą užtrunka 30-40 dienų, o mūsų (geležinkeliais) vežtas bandomasis krovinys Helsinkį pasiekė per aštuonias dienas, - teigė A. Belova. - Šiam kroviniui visur degė žalia šviesa, tačiau net jei kelionė truktų 10-15 dienų, ji būtų dvigubai trumpesnė nei transportavimas jūra. Tai - pasaulinės svarbos reikalas".
Reuters-ELTA