Senasis lingvistikos profesorius J. R. R. Tolkienas tikriausiai net nesapnavo, kad jo sugalvotas Viduržemio pasaulis privers kraustytis iš proto milijonus žmonių. Bendrovė “Liquid Entertainment” taip pat nusprendė prisidėti prie šios visuotinės manijos - išleido naująjį realiojo laiko strategijos žaidimą. Kas galėjo pagalvoti, kad tokia košė užvirs dėl kažkokio žiedo?
“The Lord of the Rings: War of the Ring” turėtų patenkinti net ir išrankiausius Tolkieno kūrybos gerbėjus. “Liquid Entertainment” komanda, kurdama naująjį žaidimą, artimai bendradarbiavo su “Tolkien Enterprises”, saugančia autoriaus teises. Žaidimo siužetas turėjo atitikti “Žiedų valdovo” trilogijoje aprašomus įvykius. Todėl, pavyzdžiui, Isengardo kariuomenė negali užkariauti Gondoro, nes senukas Tolkienas apie tai nerašė. Vienas iš naujojo RTS kūrėjų Edas del Castillo sakė: “Tolkienas sugalvojo didžiulį pasaulį. Kol Frodo ir Brolija keliavo Lemties kalno link, Viduržemį supurtė daugybė politinių ir karinių krizių, kurios trilogijoje buvo paminėtos tik probėgomis. Pavyzdžiui, karinė Saurono kampanija prieš šiaurines dvarfų gyvenvietes, Minas Itilo tvirtovės apsiaustis, didvyriška Geležinių kalvų gynyba ar gondoriečių kariuomenės veiksmai prie Osgiliato. Tai tik keletas įvykių, paminėtų “Žiedų valdovo” trilogijoje, todėl improvizacijai erdvės pakako“.
Amžinoje gėrio ir blogio kovoje žaidėjas turės pasirinkti, kurią pusę palaikyti. “The Lord of the Rings: War of the Ring” bus dvi kampanijos, skirtos laisviesiems Viduržemio gyventojams ir tamsiosioms Saurono pajėgoms. Savo pavaldinius į pergalę vesite vadovaudamiesi standartiniu RTS žaidimų principu: rinkdami resursus, statydami pastatus ir treniruodami kovinius dalinius. Gėrio pusėje kovos žmonės, elfai, dvarfai, huoronai, beorningai ir hobitai, o Saurono tamsos armijai atstovaus vorai, orkai, troliai, haradrimai, nazgulai, vargai ir uruk-hajai. Visi kariniai daliniai ir pastatų architektūra atkurti remiantis Tolkieno aprašymais, o ten, kur jų nepakako, kūrėjai į darbą paleido savo lakią vaizduotę. Rezultatas - įspūdinga ir savita (kartais net bjauri) Viduržemio pasaulio etninė sudėtis. Tačiau dar neaišku, kaip visos rasės lems žaidimo eigą, kokiomis išskirtinėmis savybėmis pasižymės.
“The Lord of the Rings: War of the Ring” bus ir RPG žaidimo elementų, anksčiau sėkmingai pritaikytų klasikiniame bendrovės “Blizzard” kūrinyje “Warcraft III”. Kovoti prieš blogį ir tamsą žaidėjui padės pagrindiniai Tolkieno trilogijos veikėjai: hobitas Frodo, elfas Legolasas, dvarfas Gimlis, karys Aragornas, burtininkas Gendalfas ir daug kitų didvyrių, pasirengusių ant savo pečių užsiversti sunkią “gerojo samariečio” vaidmens naštą. Tiesa, jiems mėgins sutrukdyti nemažiau įspūdingas Saurono armijos elitas, tarp kurių rasite nazgulų karalių, piktąjį burtininką Sarumaną, orką Grišnaką, haradrimų karalienę Kvamarą. Visi herojai kovodami kaups patirtį, tobulės, įgis naujų sugebėjimų, burtų. Jau dabar aišku, kad jie ir bus pagrindiniai žaidėjo ginklai, galintys nulemti mūšio baigtį. Kol kas kūrėjai nutyli, kokiomis savybėmis pasižymės “The Lord of the Rings: War of the Ring” herojai, bet atskleidė, kad kai kurie į pagalbą galės pasikviesti įžymųjį demoną Balrogą.
Žaidimas pasižymės ir misijų įvairove, kurios, pasak kūrėjų, turės kelis sprendimo būdus. Galėsite dalyvauti Tolkieno plačiai aprašytuose Helmo Daubos, Hornburgo, Kirith Ungolo mūšiuose. Svarbiausių kovų aplinka taip pat buvo atkurta remiantis “Žiedų valdovo” trilogija. Be to, teritorija, kurioje vyks kautynės, turės lemiamos įtakos siekiant pergalės. Pavyzdžiui, tamsos kariauna geriau kovos šalia savo bazės, kur žemė dėl blogio auros pavirto dykra. Panašiu principu savo naudai aplinką keičia ir nemirtingųjų rasė iš žaidimo “Warcraft III”. O strategiškai svarbių vietovių kontrolė žaidėjo vadovaujamai rasei suteiks papildomų karinių ar ekonominių privalumų. Pavyzdžiui, neleiskite orkams nukirsti tų dviejų medžių ant kalvelės, ir jie atsidėkodami jūsų kariams suteiks papildomų gyvybės taškų. Tačiau jei senoliai ąžuolai kris po kruvinais tamsos tarnų kirviais, šį privalumą matysite kaip savo ausis. Taip nejučiomis galima tapti ir prisiekusiu gamtos gynėju.
“The Lord of the Rings: War of the Ring”, pasak kūrėjų, bus patobulinta dirbtinio intelekto sistema, kuri taikysis prie jūsų žaidimo braižo. Jei nuspręsite nieko nelaukdami, stačia galva pulti į priešo bazę, nekreipdami dėmesio į technologijų plėtojimą, tokio paties atsako sulauksite ir iš kompiuterinio oponento, kurio pastatai nenutrūkstama serija spjaudys žemo lygio pabaisas, kokybę stengdamiesi kompensuoti kiekybe. Tačiau jei nuspręsite ignoruoti priešininką ir susikoncentruoti į bazės statybą, kompiuterio kontroliuojamas priešininkas pasirinks tokią pat strategiją ir jus vargins tik nedideliais savižudžių būrių išpuoliais.
Nors žaidimo kūrimas ir apipavidalinimas dar nebaigti, tačiau jau dabar matomas aukštas grafinės kokybės lygis. Ko verta vien Balrogo išvaizda ir animacija! Rūkstantys sparnai ir ugninio kardo liepsnojimas atrodo tikrai įspūdingai. Aplinka, kurioje verda virtualūs mūšiai, pamalonins daugelio estetų akis. Voratinkliais padengtame Nekromanto bokšte ir pats grafas Drakula norėtų apsigyventi. Be to, kūrėjai žada raibuliuojantį vandenį, šešėlius ir oro efektų gausą.
“The Lord of the Rings: War of the Ring” pretenduoja į aukštas pozicijas ir turi galimybių varžytis su įžymiausiais RTS žanro žaidimais. Nelinijinis siužetas, RPG elementai, aukštas grafikos lygis ir neslūgstantis “Žiedų valdovo” populiarumas tikrai neleis šiam žaidimui pasimesti tarp kitų realiojo laiko strategijų. “The Lord of the Rings: War of the Ring” planuojama išleisti lapkričio viduryje.
Kūrėjas: “Liquid Entertainment” (www.liquid.to)Leidėjas: “Vivendi Universal” (www.vugames.com)Žaidimo svetainė: www.lotr.com
“Naujoji komunikacija”, Nr. 14