Prieš šiek tiek daugiau nei trejus metus - 2000-ųjų kovą - bendrovę “Blizzard” paliko trys darbuotojai. Jie įkūrė savo įmonę “Triforge”. Tuo metu šis įvykis sukėlė didelį atgarsį žaidimų pasaulyje, nes Patrickas Wattas, Mike’as O’Brienas ir Jeffas Strainas buvo savo sričių ekspertai, labai daug prisidėję kuriant “Starcraft”, “Diablo” ir “Warcraft III”.
Be to, P. Wattas ir M. O’Brienas buvo “Blizzard” projekto “battle.net” vadovai. Ši tarnybinė stotis, skirta žaisti “Blizzard” produktus internete, garsėja aukšto lygio apsaugos mechanizmais. Iš minėtų programuotojų jokių žinių, išskyrus bendrovės pavadinimo pakeitimą iš “Triforge” į “ArenaNet”, iki šiol nesulaukta, tačiau dabar šis tas pasikeitė. Pagaliau trijulė atskleidė tai, kas jau kuriama nuo pat bendrovės įkūrimo: “ArenaNet” žada nustebinti pasaulį interneto žaidimu vaidmenimis “Guild Wars”, kuris, labai tikėtina, nustatys naujus šio žanro standartus.
Kovos sistema
“Guild Wars” savo koncepcija nesiskirs nuo daugelio interneto žaidimų vaidmenimis. Jo veiksmas vyks viduramžių “fantasy” pasaulyje, kur žaidėjai turės nugalėti priešų ordas. Bus kovojama ginklais, magija, už pergales herojai apdovanojami patirtimi, kuri leis patobulinti įgūdžius. Taigi iš pirmo žvilgsnio - lyg ir nieko nauja, tačiau kūrėjai siūlo išsamiau panagrinėti kovos sistemą, kuri ir išskirs “Guild Wars” iš kitų žaidimų. Pasak “ArenaNet” atstovų, toji sistema privers žaidėją galvoti, ieškoti išradingesnių kovos būdų ir vienytis su kitais žaidėjais, nes sunkesnes užduotis bus galima atlikti tik žaidžiant patyrusioje ir gerai koordinuotoje komandoje.
Žaidimo kovos sistema kuriama taip, kad aukštesnio lygio herojai, be abejo, bus stipresni už mažiau patirties turinčius veikėjus, tačiau ne visose srityse. Į tai, kovodami vienas prieš kitą, žaidėjai turės atkreipti dėmesį. Kūrėjai tikina, kad ši naujovė, kol kas plačiau neatskleidžiama, ir leis žaidėjams ieškoti originalių būdų priešininkams įveikti.
Veiksmas - nuolatinėse vietovėse
Kitaip nei standartiniai interneto RPG, “Guild Wars” veiksmas nesirutulios vientisame pasaulyje, kuriame, norėdami iš vienos vietovės patekti į kitą, turėsite keliauti valandų valandas. “ArenaNet” kuriamas pasaulis turės nuolatines vietoves, į kurias bus galima patekti standartiniu būdu, ir “mobilias” zonas, kurias pasieksite vos per kelias sekundes (žinoma, tai tiesiogiai priklausys nuo interneto ryšio spartos). Kūrėjai planuoja įdiegti funkciją, kuri, išsirinkus norimą vietovę ar norimą veikėją, žaidėją nuves tiesiai tenai. Atrodo, šią naujovę išties galima pavadinti pagrindine, nes daugelis interneto RPG gerbėjų dažnai skundžiasi beprasme kelione iš vieno žemėlapio galo į kitą. O susirasti reikiamą žmogų, prieš tai su juo neaptarus susitikimo vietos, - tik atsitiktinumas.
Žaidėjai iš pradžių bus supažindinti su “Guild Wars” žemėlapiu. Pasirinkę norimą jo objektą ir pažymėję jį pele, tuojau pat atsidursite reikiamoje vietoje. Beje, pagrindiniai žemėlapio objektai yra du - tai miestai ir avanpostai. Pirmuosiuose bus galima įsigyti įvairiausių daiktų, parduoti savuosius, paplepėti su kitais žaidėjais ir pan. Avanpostai - tai vietos, kur žaidėjai galės susirasti bendraminčių ir pradėti vykdyti užduotis. Kūrėjai tikisi, jog šios nuotykių ieškotojų susibūrimo vietos sukurs ypatingą žaidimo atmosferą. Būtent čia patyrusios grupės galės nusisamdyti naujų narių, susijungti su kitomis bendrai užduočiai, taip pat išgirsti daugybę įvairiausių gandų, aptarti užduočių detales ir t.t.
Kaip ir “Anarchy Online”, užduotis “Guild Wars” atliksite ne nuolatiniame žaidimo pasaulyje, o atskirose “kišeninėse” erdvėse. Taigi žaidėjai neturės nerimauti dėl to, kad kažkas jau pradėjo vykdyti tą pačią užduotį. Tai apsaugos nuo dažnų netikėtumų, kai žaidėjai, įėję į tam tikrą teritoriją, pamato, jog visi priešai čia jau išguldyti, o trofėjai - pagrobti. Be to, vienu metu tą pačią užduotį galės atlikti kelios komandos. “ArenaNet” atstovai džiaugiasi, kad ši naujovė leis kurti daug įdomesnes užduotis, kuriose žaidėjai galės netgi keisti žaidimo pasaulį (tai būtų neįmanoma žaidžiant įprastoje erdvėje). “Guild Wars” kūrėjai taip pat žada įdiegti dar vieną patobulinimą: užduotis galės atlikti tik iš maždaug vienodos patirties narių sudarytos komandos. Mažiau patyrę žaidėjai nebegalės prisišlieti prie stiprios grupės ir taip kilti patirties laiptais.
Įgūdžių naujovės
“Guild Wars” įgūdžių sistema - iš pirmo žvilgsnio įprasta. Kiekvienas veikėjas naujų įgūdžių galės įgyti rinkdamas patirties taškus ir auksą, už kurį atitinkamoje vietoje bus galima patobulinti senuosius ar įgyti naujų įgūdžių. Neįprasta ir nauja tai, kad žaidimo įgūdžių sistema daug kuo primins kortų žaidimą “Magic: The Gathering”. Iš pirmo žvilgsnio kai kurie įgūdžiai ar burtai akivaizdžiai atrodys galingesni už kitus. Tačiau neapdairiai juos naudojant, padariniai gali būti labai liūdni. Kaip pavyzdį kūrėjai mini gydymo įgūdį, kurį panaudojus išgis visos aplinkui esančios būtybės. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo išties naudinga - nereikės gydyti kiekvieno kario atskirai, bus taupoma energija. Kita vertus, tam tikroje situacijoje panaudotas gydymas gali būti pražūtingas. Pavyzdžiui, norėdami pagydyti savo būrį kovoje, gyvybinių jėgų suteiksite ne tik saviškiams, bet ir priešo kariams. Dar vienas pavyzdys - reindžerio gebėjimas visas strėles paversti ugninėmis. Tai ypač naudinga kovojant su nepaslankiomis, tačiau artimoje kovoje stipriomis būtybėmis. Nereikia užmiršti, kad šalia esantys priešo lankininkai taip pat įgis tokių galių, o jų degančių strėlių lietus gali pasirodyti visai nemalonus. Šios naujovės išties intriguoja. Kitaip nei daugelis interneto RPG, kur bet kokioje situacijoje panaudoti galingiausi įgūdžiai padės sutriuškinti priešą, “Guild Wars” to nebus. Čia žaidėjas, prieš naudodamas burtą ar įgūdį, turės kruopščiai išnagrinėti situaciją ir tik tada priimti sprendimą.
“ArenaNet” žaidėjams tikisi pasiūlyti daugiau kaip kelis šimtus įgūdžių. Kai kurie jų veiks tik patį herojų. Pavyzdžiui, išsirinkę karį galėsite naudotis sprinto įgūdžiu, kuris tam tikrą laiko tarpą kariui leis tapti nepralenkiamu bėgiku. Taip pat bus grupė įgūdžių, susilpninsiančių priešininką. Įdomu, kad kai kurie įgūdžiai galios ne tam tikrą laiką, o tol, kol savininkas turės pakankamai energijos. Dar viena įdomi įgūdžių grupė - atgalinio efekto. Nors kol kas ji plačiau neafišuojama, kūrėjai vis dėlto pateikė vieną pavyzdį. Tam tikros veikėjų klasės galės panaudoti įgūdį, kuris atsigręš prieš jų priešininką, mėginantį panaudoti bet kurį įgūdį. Įsivaizduokite, kad apnuodijote priešininką, ir šis pamažu netenka gyvybinių taškų. Čia karys susiduria su dilema: naudoti gydymo įgūdį ar ne? Jo nepanaudojus priešas mirs nuo nuodų, o priešingu atveju - patirs didelės žalos dėl prieš jį panaudoto atgalinio efekto įgūdžio. Geriausia išeitis - paprašyti bendražygių pagalbos.
Beje, kaip ir daugelyje RPG, įgūdžius ir burtus bus galima naudoti tol, kol veikėjas turės pakankamai energijos. Ją atkurti galėsite keliais būdais: specialiai tam skirtose vietose (šventyklose ir pan.) arba palaukti, kol indikatorius pats prisipildys, tačiau, pasak kūrėjų, šis procesas užtruks.
Įgūdžiai vaidins vieną svarbiausių vaidmenų sudarant komandas. Pasak “ArenaNet” atstovų, žaidėjai užduotims vykdyti grupes galės sudaryti iš 8 narių. Pagal misijos sunkumą ir pobūdį jie turės nuspręsti, kokie įgūdžiai turėtų labiausiai praversti einant į mūšį. Nepavykus atlikti užduoties, žaidėjai turės persvarstyti savo pasirinkimą ir išsirinkti geresnę įgūdžių komplektaciją, t.y. kitus narius.
Veikėjai
Veikėjų klasės “Guild Wars” vadinamos profesijomis. Šiemet vyksiančioje E3 parodoje “ArenaNet” planuoja pristatyti tris žaidime esančias profesijas. Kol kas bendrovė nepaskelbė, kiek tiksliai jų bus, tačiau aišku, kad tikrai daugiau. Šiuo metu žinomos trys profesijos - kario, reindžerio ir nekromanto. “Guild Wars” jų pasirinkimas skirsis nuo kitų interneto RPG - žaidėjai, prieš pradėdami žaidimą, negalės išsirinkti norimo veikėjo. Iš pradžių jie turės įveikti kelias mokomąsias misijas, kuriose bus išsamiai supažindinti su pagrindiniais kiekvienos profesijos įgūdžiais. Išsiaiškinę kiekvienos profesijos privalumus, žaidėjai galės rinktis herojų. Tačiau prieš tai jiems teks įvykdyti iniciacijos užduotį, kurios esmė kol kas nežinoma.
Kario profesija žaidėją privers dalyvauti atakos smaigalyje. Ši klasė turės platų kovos įgūdžių pasirinkimą, jiems nebus baisios priešo atakos, nes kariai turės daugiausiai gyvybinių taškų. Pagrindiniai kario ginklai - kardai, kirviai, kovos kūjai ir kt. Dalis kario įgūdžių bus susieti su tam tikrais ginklais. Pavyzdžiui, žaidėjai, mėgstantys kovos kūjį, galės įgyti įgūdį, priplosiantį priešininką prie žemės vienu kūjo smūgiu.
Reindžerio specializacija - lankai. Tarp jo įgūdžių yra įvairių gebėjimų, susijusių su šiuo ginklu, pavyzdžiui, šaulys vienu metu galės iššauti dvi ar net tris strėles. Taip pat reindžeriai galės atakuoti priešą ugninėmis ar nuodingomis strėlėmis. Dauguma šios profesijos įgūdžių susiję su gamtos jėgomis: reindžeriai galės pasitelkti medžių šakas, surakinsiančias priešininką, pasikviesti lokį, vilką ir kt.
Nekromanto jėga slypi tamsiojoje magijoje. Šios profesijos atstovas iš mirusių priešų ar draugų galės pasisemti energijos ar prikelti juos naujam mūšiui. Nekromantas turės įgūdį, leisiantį sprogdinti mirusiųjų kūnus. Daugelis šios profesijos įgūdžių bus paremti ne energija, o gyvybe. Pavyzdžiui, nedidelės savo gyvybės dalies sąskaita nekromantas galės išsiurbti didelę priešo gyvybės dalį ir t.t.
Pagrindinis prizas - pilis
“ArenaNet” atstovai teigia, kad “Guild Wars” - komandinės varžybos, tad žadama visaip remti komandų ir žaidėjų bendruomenių kūrimąsi. Kol kas kūrėjai planuoja daug dėmesio skirti gildijoms: kurti joms atskirus forumus, pokalbių kambarius ir, įdomiausia, - hierarchijos sistemą. Be to, žadama pateikti užduočių, kur vienas prieš kitą turės kautis gildijos vadai, taip pat specialiame turnyre galės susiremti ištisos gildijos. Stipriausia bus apdovanota geriausiu ir prestižiškiausiu prizu - pilimi.
Šiuo metu “ArenaNet” nusamdė daug dailininkų, kuriančių naujus monstrus, veikėjus ir aplinką. Bendrovė savo kūrinį tikisi pateikti rinkai antrajame 2004 m. ketvirtyje. Tačiau žaidėjams labiausiai rūpimas klausimas, ar reikės mokėti mėnesinius mokesčius, kol kas lieka neatsakytas. Leidėja “NCSoft” lyg ir suteikia optimistinių vilčių ir tikina, kad bent jau Šiaurės Amerikoje mokesčių imti neketinama. Kaip bus su Europa - neaišku. Tačiau jau dabar žinoma, kad “Guild Wars” - vienas rimčiausių pretendentų į interneto RPG garbės ložę. O jei už žaidimą nereiks mokėti, “ArenaNet” šio žanro rinkoje gali sukelti tikrą revoliuciją.
Kūrėjas - “ArenaNet” (www.arena.net)Leidėjas - “NCSoft” (www.ncsoft.net)Žaidimo svetainė - www.guildwars.com
“Naujoji komunikacija”, Nr. 8