Lietuvoje darosi vis sunkiau gauti vairuotojo pažymėjimą - norinčiuosius įsigyti vairavimo pažymėjimą piktina ne tik griežtesnė praktinio vairavimo egzaminų tvarka, bet ir susidariusios eilės, kurios verčia laukti egzamino net kelias savaites, rašo uostamiesčio dienraštis "Vakarų ekspresas".
Dienraščio teigimu, ypač nuskriausti jaučiasi tie, kuriems vairavimo egzamino nepavyksta išlaikyti iš pirmo karto, nes kito egzamino jiems tenka laukti net mėnesį. Be to, net iš pirmo karto išlaikius egzaminą, beveik mėnesį reikia laukti, kol bus išduotas vairuotojo pažymėjimas.
Valstybinės įmonės "Regitra" Klaipėdos filialo vadovai teigia darantys viską, kad žmonėms būtų kuo mažiau nepatogumų. Jie pabrėžia, kad jau seniai reikėjo sugriežtinti vairuotojo pažymėjimo gavimo sąlygas ir tikina, kad po kelerių metų pasijus, kad gatvėmis važinėja geriau paruošti vairuotojai - esą sumažės avarijų skaičius.
"Dabar taisyklės tokios griežtos, kad iš pirmo karto išlaikyti vairavimo egzaminą beveik neįmanoma. Norint jį perlaikyti, reikia vėl stoti į eilės galą ir laukti net iki mėnesio, kol vėl galėsi dar kartą pabandyti. Žinoma, per tiek laiko visos praktinės žinios pasimiršta, todėl tenka dar kartą mokėti pinigus tiek vairavimo instruktoriams, tiek ir už egzamino perlaikymą. Tai darosi labai brangus "malonumas". Beveik labiau verta iš karto tartis su egzaminatoriumi, kad už tam tikrą pinigų sumą praleistų. Deja, aš nebandžiau, nors kai padariau šiurkščią klaidą gatvėje, egzaminatorius kelis kartus klausė - ką darom?", - dienraščiui pasakojo kelis kartus praktinio vairavimo egzamino neišlaikęs Paulius.
Vidaus reikalų ministerija nuspręsta, kad nuo sausio 1 dienos tiek praktiniai, tiek teoriniai vairavimo egzaminai laikomi valstybinėje įmonėje "Regitra". Anksčiau vairuotojai egzaminus laikydavo toje pačioje mokykloje, kur lankė vairavimo kursus, dalyvaujant Kelių policijos pareigūnams.
Pasak "Regitros" Klaipėdos filialo vyresniojo specialisto Gintauto Nagelės, teorijos egzaminas palengvėjo. Vietoje anksčiau buvusių 35 klausimų, dabar bereikia atsakyti į 30. Be to, anksčiau buvo galima padaryti tik 2 klaidas, o dabar egzaminas yra išlaikytas suklydus net 6 kartus.
Tačiau gerokai pagriežtėjo praktinio vairavimo egzaminų tvarka.
"Pastebėta, kad avarijos gatvėse vyksta ne dėl žinių trūkumo, o tiesiog dėl vairavimo įgūdžių stygiaus. Todėl dabar siekiama kuo geriau paruošti vairuotojus. Vienam vairuotojui egzamino metu dabar skiriama visa valanda. Per tą laiką jis atlieka užduotis aikštelėje ir beveik 25 minutes su egzaminatoriumi važinėja miesto gatvėmis. Anksčiau pasitaikydavo, kad vairuotojui pakakdavo gerai pervažiuoti vieną sankryžą ir egzaminas būdavo įskaitytas", - pasakojo G. Nagelė.
Anot jo, dabar užtenka vienos šiurkščios klaidos, pavyzdžiui, pervažiuoti gatvėje ištisinę liniją, ar tiesiog aikštelėje užkliudyti gairelę, ir vairuotojas egzamino neišlaiko, tuo tarpu anksčiau egzaminas būdavo neišlaikomas tik tuo atveju, kai prie automobilio valdymo tekdavo prisidėti ir egzaminatoriui.
Tai, kad vairuotojo pažymėjimo išlaikiusieji egzaminus negauna tą pačią dieną, kaip buvo anksčiau, "Regitros" darbuotojai priskyrė prie naujosios tvarkos trūkumų, tačiau teigė nieko negalį padėti, mat egzaminus išlaikiusio asmens dokumentai perduodami Eismo priežiūros tarnybai, o ši siunčia juos į Vilnių, kur Asmens dokumentų išrašymo centre ir daromi vairuotojų pažymėjimai.
BNS