Naujausiame el. prekybos tyrime “Cyberstudy on E-commerce”, kurį pirmadienį (03.03) paskelbė rinkos tyrimų kompanija “Roper ASW” (www.roperasw.com) ir bendrovė “AOL Time Warner”, teigiama, kad europiečiai pradėjo lenktyniauti su didžiausiais apsipirkimo internete entuziastais pasaulyje laikomais JAV interneto vartotojais.
Kasmet atliekamo el. prekybos tyrimo autoriai teigia, kad per tris praėjusių metų mėnesius nuo rugpjūčio iki spalio Europos šalių gyventojai internete pirkiniams išleido vidutiniškai po 430 eurų. Amerikiečiai per tą patį laikotarpį prekių internete įsigijo vidutiniškai už 543 eurus.
Iki šiol varomoji elektroninės prekybos jėga buvo JAV vartotojai. Tačiau ekspertai prognozuoja, kad naujame el. prekybos raidos etape amerikiečiai pirmaujančias pozicijas užleis senojo žemyno gyventojams. “Cyberstudy on E-commerce” išvadose sakoma, kad 45 proc. Europos interneto vartotojų ketina internete pirkti daugiau prekių negu iki šiol. Tai šiek tiek daugiau, negu planuoja JAV vartotojai: pirkiniams internete išleisti daugiau žada tik 41 proc. apklaustų amerikiečių.
Tyrimas atskleidė ir nacionalinių el. komercijos ypatumų: antai vokiečiai daugiausiai iš kitų europiečių naudojasi interneto aukcionais, o prancūzai ir anglai per internetą noriausiai užsisako keliones.
Europiečiai, palyginti su amerikiečiais, daugiau naudojasi elektroninės bankininkystės paslaugomis: Europoje savo pinigus internetu tvarko 47 proc. interneto vartotojų, JAV - 36 proc.
“Cyberstudy on E-commerce” tyrimo išvados pagrįstos daugiau nei 1000 interneto vartotojų Vokietijoje, D. Britanijoje ir Prancūzijoje apklausomis.