• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasak verslo dienraščio "Financial Times", kitą savaitę pigių skrydžių avialinijoms "Ryanair" bus uždrausta gauti prieštaringai vertinamą valstybės paramą. Manoma, kad toks Europos Komisijos sprendimas turės didelę įtaką visam Europos aviacijos sektoriui.

REKLAMA
REKLAMA

Naujasis sprendimas leis Briuseliui atnaujinti taisykles, reglamentuojančias santykius tarp oro uostų (ir valstybinių, ir privačių) ir juos aptarnaujančių vežėjų. Be to, draudimas gauti valstybės paramą suduos smūgį augančiam pigių skrydžių sektoriui, kuris prisiviliojo klientus rekordiškai žemomis bilietų kainomis.

REKLAMA

Galutinis sprendimas, kurio projektą matė "Financial Times", uždraus didžiąją dalį paramos, "Ryanair" gautos iš Belgijos vietinės valdžios institucijų bei valstybinės Šarlerua oro uosto operatorės. Šiame į Pietus nuo Briuselio esančiame oro uoste "Ryanair" įsteigė savo transporto centrą.

REKLAMA
REKLAMA

"Ryanair" turės grąžinti visas iš Belgijos gautas subsidijas, kurios bus pripažintos neteisėtomis. Nors sprendimo projekte neminimos jokios konkrečios sumos, vienas su byla susipažinęs asmuo sakė, jog Airijos avialinijoms gali tekti grąžinti apie 15 mln. eurų. Tiesa, kiti kompetentingi asmenys šiais skaičiavimais abejojo ir teigė, kad iš "Ryanair" gali būti paprašyta vos 3 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sprendimas, kuris turėtų būti paskelbtas kitą antradienį, gali suduoti airių verslo modeliui, kuris labiau nei kitų pigių skrydžių avialinijų modeliai yra pagrįstas nuolaidomis, gaunamomis iš regioninių oro uostų. Vis dėlto draudimas gauti valstybės paramą palies visą Europos aviacijos sektorių.

REKLAMA

Pavasarį turinčios pasirodyti naujos Europos Komisijos gairės gali priversti visus Europos Sąjungos (ES) oro uostus iš naujo įvertinti savo verslo santykius su visais vežėjais. Be to, oro uostams gali tekti persvarstyti savo nustatomų mokesčių dydžius. Savo ruožtu vežėjams galbūt teks atsisakyti skydžių į oro uostus, kurie privalės laikytis naujųjų gairių. Jų nereikės taikyti tik privatiems oro uostams, negaunantiems jokio valstybės finansavimo.

REKLAMA

Už rinkos reguliavimo klausimus atsakingo "Ryanair" skyriaus vadovas Jamesas Callaghanas (Džeimsas Kalaganas) žurnalistams sakė, kad įmonė gavo išsamų pranešimą apie preliminarų sprendimą. "Tai sukrės visą sektorių, - teigė J. Callaghanas. - Pasitvirtina didžiausi mūsų nuogąstavimai".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anksčiau "Ryanair" atmesdavo spėliones, esą Briuselio sprendimas gali sulėtinti įmonės plėtrą, ir tvirtino, kad bet kokį jai nepalankų sprendimą apskųs.

Tikėtina, jog sprendimo projektas nebus pakeistas, tačiau dėl jo nesutariama ir pačioje Europos Komisijoje. Sprendimą remia ES vykdomosios institucijos teisinė tarnyba ir Mario Monti (Marijaus Mončio) vadovaujamas įtakingas konkurencijos direktoratas. Europos Komisija itin retai atmeta tokio lygio sprendimus, kuriuos remia teisininkai ir ekspertai. Tiesa, Airijai, Belgijai ir Didžiajai Britanijai atstovaujantys komisarai tikriausiai siūlys ne tokias griežtas priemones.

REKLAMA

Sprendimo projekte tvirtinama, kad 50 proc. sumažinti nusileidimo mokesčiai ir dalies aptarnavimo mokesčių grąžinimas prieštarauja teisės aktams dėl valstybės paramos. Europos Komisija yra nepatenkinta ir kitomis nuolaidomis, kurias pagal sutartį su Šarlerua oro uostu "Ryanair" užsitikrino 15 metų laikotarpiui. Pavyzdžiui, oro uostas įsipareigoja mokyti ir apgyvendinti "Ryanair" darbuotojus, mokėti 160 tūkst. eurų premiją už kiekvieną naują reisą iš Šarlerua bei skirti 768 tūkst. eurų lakūnų ir lėktuvų personalo įdarbinimui ir mokymui.

REKLAMA

Europos Komisijos sprendime teigiama, kad šios nuolaidos negali viršyti 50 proc. visų sąnaudų, jos gali būti suteiktos tik trejų metų laikotarpiui ir turi būti susietos su naujais reisais. Savo ruožtu Belgijos valdžios institucijos privalo susigrąžinti visą jau suteiktą, tačiau šių nuostatų neatitinkančią paramą.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų