• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dviratininkai dažnai nukenčia keliuose

Virginija GRIGALIŪNIENĖ

Kaišiadoryse, Paukštininkų ir Girelės gatvių sankryžoje, kauniečio Tomo Grabšto (40 m.) vairuojamas automobilis "Fiat Scudo" partrenkė staiga į važiuojamąją kelio dalį dviračiu išvairavusį kaišiadoriškį, UAB "Kaišiadorių paukštynas" darbininką Juozą Švenčionį (53 m.). Dviratininkas žuvo vietoje. Per susidūrimą nukentėjo dar vienas dviratininkas, visiškai atsitiktinai tuo pat metu toje vietoje važiavęs gatvės kelkraščiu. Irgi kaišiadoriškis Vytautas Stasiulevičius (60 m.) susižalojo ranką, gydosi namuose.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip mums sakė žuvusiojo dukra, pavakarę, keliolika minučių po penktos valandos, tėtis susiruošė į netoli Kaišiadorių esantį kolektyvinį sodą - ten šeima augina vištų, kurias kasdien tenka palesinti. Tačiau netrukus atskubėjęs netoli avarijos vietos gyvenantis pusbrolis pranešė apie ką tik įvykusią skaudžią nelaimę.

REKLAMA

Automobilio vairuotojas T. Grabštas "Akistatai" prisipažino dar neatsigavęs nuo patirto šoko. Anot ilgą vairavimo stažą turinčio vyriškio, dviratininkas atmynė iš šalutinio kelio, apsidairė, pristabdė ir staiga, tarsi būtų nepastebėjęs atriedančio automobilio, kirto skersai gatvę. Susidūrimo išvengti nepavyko. Nors T. Grabštas tvirtino važiavęs leistinu greičiu, tuo metu kelio danga buvo slidi (po lietaus), todėl stabdymo kelias buvo šiek tiek ilgesnis nei esant sausai kelio dangai.

REKLAMA
REKLAMA

Šią eismo nelaimę tirianti Kaišiadorių rajono PK pareigūnė Lina Meškauskienė sakė, jog baudžiamoji byla iškelta pagal LR BK 281 straipsnio 4 dalį (kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimas, jeigu dėl to įvyko avarija, per kurią žuvo žmogus). Už tokį nusikaltimą įstatymas numato laisvės atėmimą iki 8 metų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per ikiteisminį tyrimą paaiškės, kas buvo šio eismo įvykio kaltininkas. Beje, jau žinoma, kad fiatą vairavęs T. Grabštas buvo blaivus.

Dviratininkai kelia pavojų

Rudeniop, kai anksti temsta, žymiai padaugėja eismo nelaimių, per kurias nukenčia dviratininkai. Neretai paaiškėja, jog dėl to būna kalti jie patys. Dažnas iš jų dviratį apžergia net ir būdamas išgėręs, o kreivodamas miesto ar kaimų keliais, kitiems eismo dalyviams ir vairuotojams sukelia labai daug nepatogumų. Tačiau pagal galiojančius įstatymus minti dviračiu išgėrus nėra draudžiama, dviratininkas už tai negali būti baudžiamas. Na, nebent dėl jo kaltės įvyktų avarija. Tuomet grėstų administracinė atsakomybė - keliasdešimties, daugiausia - kelių šimtų litų bauda.

REKLAMA

Kaip informavo Vilniaus miesto kelių patrulių rinktinės vyr. inspektorius Artūras Belianas, eismo taisyklėse nurodyta, jog dviratininkas privalo važiuoti tik dviračių takais, o kur jų nėra - tam tinkamu kelkraščiu (asfalto ar betono danga) pagal eismo kryptį. Kai kelkraštis netinkamas, leidžiama važiuoti važiuojamosios dalies kraštine dešine juosta kuo arčiau dešiniojo krašto (ne daugiau kaip vieno metro atstumu nuo kelkraščio). Prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, dviračio (mopedo) vairuotojas turi nulipti ir kirsti važiuojamąją dalį vesdamas dviratį (mopedą), nesudarydamas kliūties kitoms transporto priemonėms. Leidžiama važiuoti tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu, jo gale turi būti pritvirtintas raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų - oranžiniai šviesos atšvaitai (pritvirtinti prie ratų stipinų), o važiuojant tamsiu paros metu ar esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos žibintas. Be to, dviratininkams draudžiama važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo, vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti ar kelia pavojų kitiems eismo dalyviams. (Kad draudžiama sėsti ant dviračio (mopedo) išgėrus, eismo taisyklėse nenurodyta.) Už šių reikalavimų nepaisymą dviratininkams, anot vyr. inspektoriaus Artūro Beliano, gresia tik administracinė atsakomybė. Pavyzdžiui, dviratininkui, sukėlusiam avarinę situaciją (privertusiam kitus eismo dalyvius staigiai pakeisti eismo greitį, kryptį ar imtis kitų priemonių savo ar kitų piliečių saugumui užtikrinti) numatyta bauda nuo 50 iki 100 litų; jei dėl tų pačių priežasčių sugadinama transporto priemonės, kroviniai, kelių ar kiti įrengimai, gresia bauda iki 150 litų; na, o jei eismo dalyviui sukeliamas lengvas ar apysunkis kūno sužalojimas, bauda pakyla iki 500 litų.

Deja, pareigūno teigimu, tik vienas kitas iš gausaus dviratininkų būrio šias taisykles žino ir jų laikosi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų