• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2936 3284

Juridinė konsultacija

Apie vartotojo teises ir pareigas

Laikraščio skaitytojas Algirdas V. iš Raseinių rajono rašo, jog parduotuvėje nusipirko batus. Deja, jais avėjo tik keletą dienų, nes atsiklijavo padai. Vyriškis kreipėsi į parduotuvę, kad nekokybiškus batus pakeistų į kitus, tačiau nors ir buvo žadama, šio klausimo sprendimas vilkinamas. Laiško autorius norėtų sužinoti, kas tai yra pirkimo-pardavimo sutartis ir kokios vartotojo teisės, kai įsigyjama nekokybiška prekė?

REKLAMA
REKLAMA

Pirkimo-pardavimo sutartis - kai pirkėjas išsirenka perkamą kilnojamąjį daiktą savo asmeniniams, šeimos ar namų ūkio poreikiams (ne komerciniams ar darbo) ar kitaip išreiškia savo valią pirkti. Laikoma, kad nuo susitarimo momento yra sudaryta vartojimo pirkimo-pardavimo sutartis.

REKLAMA

Civilinis kodeksas numato, kad gali būti parduodami tik tinkamos kokybės daiktai. Jeigu pirkėjas įsigijo netinkamos kokybės daiktą, jis turi teisę iš pardavėjo reikalauti šių dalykų: 1) pakeisti netinkamos kokybės daiktą į tinkamos kokybės; 2) sumažinti prekės kainą; 3) per tam tikrą terminą neatlygintinai pašalinti daikto trūkumus. Jei pardavėjas to nepadaro, pirkėjas gali pats tuos trūkumus pašalinti ir pareikalauti iš pardavėjo atlyginti išlaidas arba vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtą kainą, kai netinkamos kokybės daikto pardavimas yra esminis sutarties pažeidimas. Kai tokiu būdu atsisakoma netinkamos kokybės daikto, pardavėjas turi savo sąskaita atsiimti grąžinamą daiktą, grąžinti pirkėjui už šį daiktą sumokėtą pinigų sumą ir negali jos reikalauti iš pirkėjo dėl to, kad sumažėjo daikto vertė dėl jo naudojimo ar išvaizdos praradimo.

REKLAMA
REKLAMA

Jeigu nėra nustatytos kokybės garantijos ar tinkamumo naudoti terminas, vartotojas gali pareikšti reikalavimus dėl daikto trūkumų ne vėliau kaip per dvejus metus nuo daikto perdavimo dienos, jei įstatymai ar sutartis nenumato kitokio termino. Visus minėto vartotojo reikalavimus, jam įsigijus netinkamos kokybės prekių, pardavėjas privalo vykdyti. Jei pardavėjas šių reikalavimų nevykdo, pirkėjas juos gali pateikti raštu, o pardavėjas, gavęs raštišką kreipimąsi, privalo per 3 dienas kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos (ne dėl maisto prekių) arba į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (dėl maisto prekių) dėl prekės kokybės įvertinimo ir, gavęs išvadas, nedelsiant informuoti pirkėją. Pirkėjas taip pat gali kreiptis į teismą dėl pažeistų teisių gynimo.

Civilinis kodeksas gina vartotoją net ir tuo atveju, kai jis nusiperka tinkamos kokybės daiktą, bet vėliau pastebi, kad jam netinka daikto spalva, forma ir kt. Tokiu atveju pirkėjas gali per 14 dienų pareikalauti pakeisti nusipirktus daiktus analogiškais kitos spalvos, formos, matmenų, modelio daiktais, jeigu daiktai nebuvo naudoti, nesugadinti, išsaugotos jų vartojimo savybės, daiktas nepraradęs prekinės išvaizdos ir pirkėjas turi įrodymų, kad daiktą pirko iš to pardavėjo. Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėse nurodyta, kokių daiktų, kai jie yra tinkamos kokybės, pirkėjas negali reikalauti pakeisti. Tai kosmetikos priemonės, laikrodžiai, knygos, audiniai, kojinės, apatiniai drabužiai, tauriųjų metalų dirbiniai, išskyrus dirbtinę bižuteriją, šviestuvai, žaislai ir t. t.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų