REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savaitgalį įvykusi kraupi avarija, kurios metu girtas „CityBee“ vairuotojas pražudė jauną merginą, įplieskė diskusijas tarp politikų apie alkoblokų būtinumą. Ultimatumą ruošia jau ir Vilniaus savivaldybės socialdemokratai.

Savaitgalį įvykusi kraupi avarija, kurios metu girtas „CityBee“ vairuotojas pražudė jauną merginą, įplieskė diskusijas tarp politikų apie alkoblokų būtinumą. Ultimatumą ruošia jau ir Vilniaus savivaldybės socialdemokratai.

REKLAMA

Vilniaus miesto tarybos narys Marius Skarupskas naujienų portalui tv3.lt teigė, kad kaip tik šiandien Vilniaus savivaldybės socialdemokratų registruoją siūlymą dėl alkoblokų ir taikomų nuolaidų statant automobilius automobilių dalijimosi platformoms.

„Automobilių dalijimosi platforma turėtų stovėjimo aikštelei nuolaidą, kurią turi dabar Vilniuje tik tuo atveju, jeigu automobiliuose yra alkoblokavimo įranga. Tokį sprendimą teikiame ir tikiuosi, kad meras neprieštaraus, kad tai svarstytume šį trečiadienį“, – tv3.lt informuoja M. Skarupskas.

2000 eurų nuolaida automobiliui per metus

M. Skarupskas skaičiuoja, kad dabar Vilniuje per metus vienas dalijimosi platformų automobilis gauna maždaug 1500– 2000 eurų nuolaidą automobilių stovėjimo mokesčiui. „CityBee“ puslapyje randama informacijos, kad Vilniuje yra 83 automobiliai. Tad bendra nuolaida išeitų mažiausiai 124 tūkst. 500 eurų.

REKLAMA
REKLAMA

„Dabar dalijimosi platformos automobilis moka 67 eurus per mėnesį maždaug, nepriklausomai kurioje zonoje naudojasi stovėjimo aikštele. Matome, kiek moka įmonės, kurios parkuojasi nuo 8 iki 6 val., jos moka 320 eurų. Tai pabandžius išvesti maždaug vidurkį, primetėme, kad apie 200 eurų per mėnesį nuolaida. Tokia grubi suma, ji ir į viršų ir į pačią gali, bet ji tokia susidaro. Tokia nuolaida taikoma nuo 2015 metų, o gal net ir anksčiau“, – nurodo M. Skarupskas.

REKLAMA

Pasak jo, nuolaidos tikslas yra logiškas ir jos pačios naikinti tikrai nereikėtų.

„Miestas tikrai nori ir leidžia, kad ta paslauga vystytųsi, bet būtų gerai, kad ta paslauga vystytųsi nesukuriant pašalinių poveikių transportui. Nuolatos girti vairuotojai, matom avarijas, savaitgalį žūtis“, – sako M. Skarupskas.

Toks ultimatumas galiotų ne vien „CityBee“, bet ir bet kuriai kitai dalijimosi automobiliais įmonei. Visgi sunkiau būtų su elektromobilių įmone, kurie turi visai kitokią lengvatą. Tad M. Skarupskas tikisi, kad trečiadienį pavyks išdiskutuoti, kaip konkrečiai naujasis siūlymas atrodys.

REKLAMA
REKLAMA

Jo netenkina ir tai, kad „CityBee“ jau pranešė testuosianti alkoblokų įrengimą automobiliuose. „Jeigu neklystu, jie tai sako po kiekvieno įvykio ar bando sakyti. Buvo vieši pasisakymai ankščiau, kad neplanuoja jie to daryti. Tai, kad nebūtų vien testavimas bus ir įsigaliojimo data sprendime, matyt birželio liepos mėnesiai: arba mokės didesnį mokestį už stovėjimo aikšteles, arba turės įrenginius. Manau, kad vis tiek bus dialogas su įmone. Nebus, kad padarome ir viskas, tačiau testuoti galima metus du ir būti socialiai neatsakingais“, – mano Vilniaus miesto tarybos narys.

Idėją palaiko ir meras

Tiesa, Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius socialdemokratų idėjos nelinkęs laikyti ultimatumu, jo teigimu, reikia atsakingai dėlioti žingsnius remiantis ne buvusia nelaime, o siekiant išvengti būsimų nelaimių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šią problematiką meras pirmadienį aptarė kartu su „CityBee“ vadovybe, ketina apie tai kalbėti ir antradienį.

„Miestui, savaime suprantama, visai logiška reikalauti, kad būtų saugumo priemonės diegiamos. Aišku, tos saugumo priemonės turi būti adekvačios, tinkamos, kad padėtų išvengti nelaimių. Manau, logiška yra tuos dalykus svarstyti. <...> Manau, labai svarbu tai diegti ir netgi didesnė perspektyva negu asmeniniuose automobiliuose“, - tv3.lt kalbėjo R. Šimašius.

Dėl savaitgalį įvykusios nelaimės R. Šimašius skatina kaltinti ne konkrečią įmonę ar automobilio markę, o avarijos kaltininką, kuris už vairo sėdo neblaivus.

Mero teigimu, realu, kad klausimas dėl „alkoblokų“ automobiliuose bus svarstomas jau trečiadienį, jei nekils jokių biurokratinių problemų.

REKLAMA

Tragiška avarija nusinešė merginos gyvybę

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad sekmadienį apie 4 val. ryto neblaivus vairuotojas sėdo už „CityBee“ automobilio vairo. Avarijos metu žuvo jauna mergina vykusi taksi automobiliu.

Savo poziciją jau išsakė ir susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Jis taip pat siūlo įdiegti nuomuojamuose automobiliuose alkoblokus.

„Diskutuosime, kaip galima būtų tuos alkoblokus įdiegti, ar tam reikia keisti įstatymus. Jeigu reikia keisti, siūlysime įstatymų keitimą. Nes alkoblokai yra techninė priemonė, kuri gali užkardyti fiziškai, kad žmogus tiesiog neužvestų automobilio“, – sakė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų