REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Metai bus geresni, tikimės augti“, – tarsi sutarę kartoja šalies verslininkai, paklausti, kokius metus prognozuoja savo vadovaujamoms įmonėms.

REKLAMA
REKLAMA

Šalies verslininkų, įmonių vadovų žodžiai bent iš dalies paneigia neseniai vykdyto tyrimo rezultatus, kurie atskleidė, kad Lietuvos pramonės lūkesčiai baigiantis metams buvo patys blogiausi nuo pat 2009-ųjų sunkmečio. Panašu, kad naujus metus Lietuvos verslas pasitiks trykšdamas optimizmu ir užsibrėžęs didelių tikslų. Savaitraštis „Ekonomika.lt“ kalbėjosi su keliasdešimt stambiausių, inovatyviausių, veikliausių šalies įmonių vadovų ir klausė jų, kas laukia kitąmet.

REKLAMA

Asta Bagdonavičienė, „Krasta Auto“ Tikimės, kad kitąmet rinkoje nuosmukio nebus. Būtų smagu, jei paaugtume. Visgi galime prognozuoti, kad metai bus stabilūs ir greičiausiai kitąmet naujų automobilių rinka išliks to paties lygmens kaip ir šiemet. Esame ambicingi ir net jei rinka nesiplės, augimą planuojame. Teks patiems padirbėti ir sugalvoti įvairių akcijų klientams. Jeigu šiuos metus tikimės baigti pardavę 370 automobilių, kitąmet siekiame perkopti 435 parduotų automobilių ribą.

REKLAMA
REKLAMA

Dalius Trumpa, „Rokiškio sūris“ Tikimės nuosaikaus augimo vien dėl to, kad viso pasaulio ekonomistai dėl gerėjančios bendros ekonominės situacijos, augančių besivystančių šalių, kurios pradeda vartoti daugiau pieno produktų, rinkų pieno pramonei prognozuojama šviesi ateitis net tolimoje ateityje. Produktai galėtų brangti, jei brangtų žaliava – pienas, kuras ir didėtų algos. Bet greičiausiai tas brangimas būtų toks, kad vartotojai pirkdami pieno produktus jo iš esmės net nepajustų.

Klemencas Agentas, „Mantinga“ Kitąmet planuojame augimą – tam ir pasistatėme naują gamyklą. Tiesa, kilsiančios dyzelinio kuro kainos gali turėti įtakos logistikos išlaidoms – jos padidės galbūt net iki 10 proc. Visgi, šito nesibaiminame, nes visos įmonės turi turėti strategiją, kuri privalo būti tokia, kad suteiktų įmonei naudos. Išlaidų logistikai brangimas nulems ir visų maisto produktų kainų didėjimą, tačiau drastiškų pokyčių kitais metais laukti neverta. Sumažėti verslo galimybių taip pat neturėtų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Linas Čereška, „BIOK Laboratorija“ Įmonei prognozuojame augimą ir netgi šiek tiek didesnį nei šiemet. Tą lems didėjantis mūsų prekės ženklu pažymėtų produktų eksportas. Žvelgdami į naująją valdžią matome, kad jie gavo gerą palikimą ir „naktinėms reformoms“ prielaidų nėra. Tiesa, šiemet braškėjo Europos Pietūs, yra ženklų, kad sąstingis apima ir šiauriau esančias šalis. Visgi, Lietuvos kosmetikos rinkoje didelių pokyčių neturėtų būti, jai prognozuojame maždaug 5 proc. rinkos augimą – vien dėl to, kad smarkiai sumažėjo emigracija ir žmonės ėmė ieškoti kokybiškesnių produktų.

REKLAMA

Marius Gudauskas, „Eckes-Granini“ grupė Prielaidų tam, kad sakytume, jog ateinantys metai bus geresni už šiuos, neturime, bet tikimės, kad 2013-ieji tikrai nebus blogesni nei praėję metai. Mūsų įmonė žada augti kaip rinkos dalyvė, bet pačios rinkos augimo Lietuvoje tikrai nesitikime – vargu ar lietuviai taps turtingesni ir pradės gerti daugiau sulčių. Visą laiką tikimės, kad bus geriau, tačiau stebuklų ar drastiško rinkos augimo tikrai neplanuojame. Žiūrime, kaip dirbti besikeičiančioje rinkoje ir tikime tuo, ką darome, tad planuojame ūgtelėti.

REKLAMA

Almontas Kybartas, „EMP Recycling“ Kitąmet planuojame didinti įmonės efektyvumą ir samdyti brangesnius darbuotojus ir specialistus, bet kartu – dirbančius efektyviau. Žiūrint į perspektyvą, jeigu ateityje bus sunkumų, būtent su tokiais darbuotojais galima atlaikyti pasikeitimus ir krizes. Perdirbimo rinkos taip pat laukia pokyčiai, nes įsigalios naujasis Atliekų tvarkymo įstatymas, sugriežtės reikalavimai perdirbimo įmonėms. Panašu, kad įstatymai turėtų stabilizuoti rinką ir veikiantiems nelegaliai tęsti darbą turėtų būti gerokai sunkiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mindaugas Gedvilas, „Amilina“ 2013-aisiais mūsų gaminių paklausa turėtų išlikti panaši kaip ir praėjusiais metais, nes kol kas žvelgiant į Europos Sąjungos ekonomiką pozityvių naujienų nenusimato. Greičiausiai turėtų išlikti ir panašus našumas, nors „Amilina“ kitų metų antroje pusėje turėtų užbaigti gliukozės fabriko statybą, bet tai paklausos ir pasiūlos balansui įtakos nedarys. Krakmolo produktų gamintojai dirba išnaudodami ne visą pajėgumą, todėl net ir esant aukštoms grūdų kainoms kitąmet maržos turėtų išlikti santykinai žemos. Tikimės, kad pajamos augs 25 proc. ir viršys 370 mln. Litų.

REKLAMA

Lina Minderienė, Lietuvos paštas Nuo ateinančių metų bus liberalizuota pašto rinka, visi pašto paslaugų teikėjai galės konkuruoti be jokių apribojimų. Pasiruošimas liberalizuoti rinką buvo vienas didžiausių Lietuvos pašto iššūkių. Per pastaruosius porą metų bendrovė parodė akivaizdų progresą ir vėl dirba pelningai. Kitąmet ir toliau stiprinsime savo pozicijas pasiuntinių ir finansinių paslaugų rinkose, stengsimės didinti užimamą kurjerių rinkos dalį ir paskatinti klientus naudotis savitarnos terminalais. Kita strateginė sritis, kurią ketinama aktyviai plėtoti, – Lietuvos pašto finansinės paslaugos, kurios bus teikiamos „PayPost“ skyriuose.

REKLAMA

Dainius Liulys, „Pigu.lt“ 2011-ųjų žiemą internetu Lietuvoje pirko vos 19 proc. šalies gyventojų, o šių metų vasarą – daugiau nei 29 proc. Kaimynus latvius jau pralenkėme, nuo lenkų vis dar šiek tiek atsiliekame (internetu Latvijoje perka 24 proc., Lenkijoje – 34 proc.). Kitąmet ši rinka turėtų augti trečdaliu, o Pigu.lt, kaip planuojame kitais metais, turėtų augti dar sparčiau nei rinka (apie 40 proc.) ir padidinti užimamą rinkos dalį (šiuo metu Pigu.lt rinkos dalis – 35 proc.). Kitąmet lengvinsime pirkimo procesą, pasiūlysime patogesnius mokėjimo būdus, vykdysime atsiėmimo vietų plėtrą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vytautas Jokužis, „Elinta“ Automatizacijos ir elektronikos rinka tikrai nebus ta, kuri kitąmet sustings, tikimės, kad ji augs. Priežasčių yra – brangsta darbo jėga, kyla reikalavimai darbo kokybei, įmonės nori išeiti į užsienio rinkas. Turėtų augti ir trimačių vaizdų skenerių rinka – tai naujas mūsų produktas, bet jau šiemet jautėme šios srities augimą. Dabar kalbamės su įvairiais partneriais, manau, jau kitąmet mūsų prietaisų atsiras prabangiuose centruose užsienyje, o po kurio laiko – ir Lietuvoje. Ženklų, kad įmonės bijotų modernizacijos ir ruoštųsi sunkiems laikams, šiandien nematome.

REKLAMA

Gintautas Pangonis, GRIGIŠKĖS Kitais metais tikimės augimo. Žinoma, ypatingų permainų nenumatome kaip ir popieriaus bei kartono rinkos augimo ar naujų rinkos veikėjų atsiradimo, bet apskritai tikimės, kad kažkoks augimas bus. Visgi, kitąmet turėtų nežymiai brangti mūsų produkcija, nes matome žaliavų brangimo tendenciją. Tiesa, vartotojai to brangimo greičiausiai net nepajus.

Mindaugas Pivoriūnas, DHL Pastaruosius metus DHL augimas buvo matuojamas dviženkliais skaičiais, todėl kitąmet tokios sparčios plėtros nesitikime, bet augti žadame. Informacija, kurią teikia mūsų centrinis biuras, stebintis visas šalis, dideliu optimizmu nedvelkia. Nemanau, kad Lietuvą galėtų sudominti didelis rinkos veikėjas, bet kitąmet bus liberalizuota pašto rinka, tai gali nulemti pokyčius. 2013-aisiais stengsimės gerinti savo veiklą, efektyvinti ją. Kiti metai turėtų būti be didesnių sukrėtimų ar pokyčių.

REKLAMA

Giedrius Bandzevičius, „Statoil“ Žymesnių pokyčių nesitikime, laukiame stabilaus ekonomikos augimo, ką, itin džiugu, prognozuoja pagrindiniai bankai ir Finansų ministerija. Esminių pokyčių rinkoje tikrai nematome – tik stabilų augimą. Kitiems metams neturime ir didelių plėtros planų, tačiau kasmet gali atsirasti galimybė praplėsti tinklą, pastatyti įprastą ar automatinę degalinę, padėtį vertiname einamuoju metu. Didelei plėtrai planų neturime, bet kasmet stebime visas galimybes. Laukia stabilūs metai ir nedidelis augimas.

REKLAMA
REKLAMA

Dainius Dundulis, „Norfos mažmena“ Norėčiau, kad kitąmet būtų kuo mažiau ekonominių sukrėtimų. Esu už minimalios algos kėlimą, bet tai turėtų būti sudėliota iš anksto per tinkamą laiko tarpą. Kalbant apie verslą, esame nusitaikę į Baltarusiją. Baigėme komplektuoti daržovių perdirbimo įmonę, dabar projektą atiduosime Baltarusijos architektams, kad jį pritaikytų prie savo įstatymų ir būtų gauti statybų leidimai. Tikimės kitąmet pradėti statybą. Parduotuvėse ateinančiais metais didesnių pokyčių tikrai neplanuojame.

Darius Bagdžiūnas, „Gaumina“ Lietuviai aktyviai naudojasi virtualia erdve – vis daugiau žmonių perka elektroninėse parduotuvėse, naudojasi išmaniaisiais telefonais, įsiveda greitojo interneto liniją. „Gaumina“ 2013 metais bus ta agentūra, kuri pirma pastebės naujausias vartotojų elgesio tendencijas, įsisavins technologijas ir pavers šiuos įgūdžius savo klientų konkurenciniais pranašumais.

Romualdas Bėkšta, „Ergolain“ Jeigu neišsipildys blogiausios ateinančio laikotarpio ekonomistų prognozės, kitąmet planuojame 30 proc. augimą – bent jau norėtume, nes turime sąlygų ir galimybių. Visgi, esame priklausomi nuo sudarytų sutarčių, tad galime pasiekti 30 proc. augimą, jei pati rinka nesutrauks – jeigu rinkoje sąstingis, iš karto prarandame daug užsakymų. Bet kuriuo atveju, kitąmet būsime patenkinti ir paaugę 10 proc.

REKLAMA

Arvydas Avulis, „Hanner“ Tikimės, kad kiti metai bus sėkmingi ir mūsų veikla galbūt bus geresnė nei 2012-aisiais. Turime konkrečių planų, ką darysime Lietuvoje ir kitose šalyse, kuriose veikiame, žinome, ką tikimės padaryti kitais metais. Mūsų verslas yra investicinis, todėl rezultatai matyti tik po dvejų metų. Investuojame priklausomai nuo paklausos ir galiu pasakyti, kad kitiems metams turime drąsesnių planų Lietuvoje, Ukrainoje ir Rumunijoje – ten rengiamės naujoms investicijoms į nekilnojamąjį turtą.

Vidmantas Janulevičius, BOD grupė 2012-ieji mums, kalbant apie laikmenų gamybą, buvo gana sėkmingi – apyvarta paaugo 10 proc. Nustebino tai, kad ypač didėjo kompaktinių plokštelių pardavimas – tai buvo netikėčiausias dalykas. Išlaikėme praėjusių metų filmų platinimo tendencijas – šį faktą taip pat laikau kilimu. Kitąmet tikimės, kad pavyks išlaikyti tokį patį laikmenų kiekį rinkoje, augti turėtume saulės energetikos srityje. Kalbant apie filmų platinimą, greičiausiai reikėtų laukti mažėjimo arba išlikti tokiame pačiame lygyje.

Asta Grabinskė, „Aviva“ Gyvybės draudimo rinkai prieš kelerius metus prasidėjusi krizė padarė poveikį – pastaruosius kelerius metus stebėjome pakankamai ryškų šios srities atsigavimą, žmonės jaučiais ramiau, saugiau, drąsiau planuoja. Tikime, kad kitais metais ta tendencija išsilaikys, planuojame apie 10 proc. augimą – tai bus ne didelis šuolis, o nuosekli plėtra. Pensijų fondams kiti metai labai svarbūs, nes laukia įstatymų naujovės, tačiau kaip keisis ši sritis – kalbėti kol kas per anksti.

REKLAMA

Raimonda Kižienė, „Eurovaistinė“ Tikimės nuosaikios rinkos plėtros – augti ne lėčiau, negu rinka. Kitais metais klientams galėsime pasiūlyti naujovių, palengvinsiančių vaistų įsigijimą. Kaip keisis pati vaistų rinka 2013-aisiais, kol kas sunku pasakyti, bet neturėtų atsirasti daugiau apribojimų. Manome, kad vaistų kainos taip pat neturėtų augti, tačiau žinant, kad vartotojų Lietuvoje daugėja, natūralu, kad didėja vaistų vartojimas – rinkos augimą lemia demografiniai ir diagnostiniai dalykai, ne didėjančios kainos.

Rolandas Viršilas, „Švyturys“ Jau šiemet mūsų makroekonominė situacija gana nebloga, teigiamus pokyčius matome vertindami kitus veiksnius, todėl manome, kad padėtis Lietuvoje kitąmet bus geresnė, ir natūralu, kad tikimės augti. Rinkoje atlikome didelį darbą ir tai duos vaisių. Eksporto tikslai kitiems metams yra itin dideli – norime jį padvigubinti į visas rinkas. Netrūks ir inovacijų, atsiras produktų, kurių dar šiemet neturėjome. Laukia įdomūs metai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų