Ieškinį balandžio 4 d. pateikė advokatų kontora „Singleton Schreiber“. Jame tvirtinama, kad „Tesla Inc.“ sąmoningai iškraipo arba bent jau toleruoja ženkliai netikslius ridos rodmenis, o ši praktika veikia gamintojo naudai.
Pasak ieškinyje patektos informacijos, „Tesla“ naudoja odometro sistemą, kuri remiasi ne tik tradiciniu atstumo matavimu, bet ir papildomais algoritmais, energijos suvartojimo duomenimis bei vairuotojo elgsenos daugikliais. Šie veiksniai esą leidžia manipuliuoti rodmenimis ir neatspindi realiai nuvažiuoto atstumo.

Rida padidėjo daugiau nei dvigubai
Pagrindinis ieškovas Nyree Hinton teigia įsigijęs naudotą „Model Y“, kurio rida siekė 36 772 mylias. Per pirmuosius šešis mėnesius, ieškovo teigimu, automobilio odometro rodmenys kas mėnesį padidėdavo vidutiniškai 2 217 mylių. Dėl šių veiksnių, ties 50 000 mylių esanti garantijos riba buvo pasiekta greičiau nei tikėtasi.
Įdomu tai, kad per vėlesnius 12 mėnesių, kai, anot N. Hinton, jo kasdienės kelionės net pailgėjo, vidutinė mėnesio rida sumažėjo iki 1 415 mylių. Ieškovas taip pat pažymi, kad jo „Tesla“ nuolat fiksavo 15–117 proc. didesnę ridą nei jo anksčiau vairuoti „Chevrolet“ ir „Mercedes“ automobiliai panašiomis sąlygomis. Vien per šešis mėnesius „Tesla“ esą užfiksavo 13 228 nuvažiuotas mylias – daugiau nei dvigubai, lyginant su ankstesnių automobilių vidurkiu (6 086 mylios).
Panašių atvejų – ne vienas
Ieškinyje teigiama, kad N. Hinton rado daugybę kitų „Tesla“ savininkų atsiliepimų socialiniuose tinkluose, ypač „Reddit“, kuriuose žmonės skundžiasi staigiais ridos šuoliais, dažniausiai – artėjant prie garantijos pabaigos.
Nors šiuo metu byloje nurodomas vienas ieškovas, ieškinys atstovauja visiems Kalifornijos gyventojams, kurie įsigijo naują ar naudotą „Tesla“. „Tesla“, kol kas, viešai nekomentavo pareikštų kaltinimų. Jei įtarimai pasitvirtins, pasekmės gamintojui gali būti reikšmingos tiek teisiniu, tiek reputaciniu požiūriu.