REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vakar Klaipėdoje vykusiame Vyriausybės pasitarime buvo nuspręsta Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir su juo susijusios infrastruktūros projektą pripažinti valstybei svarbiu ekonominiu objektu.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak premjero Andriaus Kubiliaus, Lietuva siekia ir turi visas galimybes būti svarbia atkarpa plėtojant Rytų ir Vakarų transporto koridorių, kuris prasidėtų nuo Kinijos ir per Lietuvą eitų toliau į Europą. Šiame koridoriuje Klaipėdos uostas esą užims ypač svarbią vietą.

REKLAMA

Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio teigimu, uostui gavus nacionalinės svarbos statusą, ateityje rengiant projektus bus galima naudotis supaprastintomis planavimo procedūromis, tam tikrais atvejais bus galima lengviau paimti žemę visuomenės reikmėms, pritraukti Europos Sąjungos fondų ir privačių kompanijų investicijas.

Vyriausybė vakar svarstė ir klausimą dėl išorinio uosto, vadinamųjų "Baltmax" tipo laivų krantinių, kuriose būtų įrengti naftos produktų ir, galbūt, suskystintų dujų terminalai. Sala ties Melnrage nebūtų pilama, tačiau už šiaurinio molo būtų nutiestas pirsas į jūrą, kuriuo eitų tik vamzdynai.

REKLAMA
REKLAMA

E. Masiulio teigimu, Vyriausybės pasitarime Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įpareigota bet kokiu atveju tęsti išorinio uosto galimybių studijos ir poveikio aplinkai vertinimo rengimo procesą. Ekspertai turi išsiaiškinti, kuri vieta priimtiniausia visomis prasmėmis. Ministras patikino, kad tik po to bus priimti galutiniai sprendimai.

Anot E. Masiulio, Susisiekimo ministerija ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija neatsisako planų steigti viešąjį logistikos centrą prie Klaipėdos uosto. Galimybių studijos rengėjams formuojama užduotis įvertinti ne tik šiam tikslui jau skirtą teritoriją, bet ir kitas alternatyvias vietas, kurios, žinoma, neįvardinamos, kad ir jose neatsirastų privačių sklypų, kaip jau įvyko su minėta teritorija. Vyriausybės nuomone, lėšos turi būti investuojamos į logistikos centro infrastruktūrą, o ne skiriamos netikėtai atsiradusiems privatiems sklypams išpirkti.

"Mes esame ambicinga Vyriausybė ir manome, kad privačiai sukurto potencialo nepakaks kalbant apie esminius pokyčius pritraukiant prekes iš Rytų valstybių ir dalį jų kraunant Klaipėdos uoste", - sakė susisiekimo ministras, paklaustas, ar valstybei verta investuoti į tokį objektą, kai šalia bus statomas privatus logistikos centras.



Dalia BIKAUSKAITĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų