REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
20
Rally Elektrėnai 2022 (nuotr. Organizatorių)

Penktasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas, prasidėjęs azartiškomis gatvių lenktynėmis  Elektrėnų centre, netruko virsti sudėtingiausiu rebusu, kokį tik kada nors yra tekę narplioti: artėjant naktiniam greičio ruožui visiškai nurimo vėjas, todėl seniai lietaus ragavusioje trasoje jau pirmasis ekipažas pakabino ore tokius dulkių debesis, kad vėliau startavę kitapus priekinio stiklo matė tik neperregimą sieną. Dėl šios priežasties trečiasis greičio ruožas buvo atšauktas, o varžybų komisarus užgriuvo prašymų anuliuoti ir antrojo GR rezultatus.

20

Penktasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas, prasidėjęs azartiškomis gatvių lenktynėmis  Elektrėnų centre, netruko virsti sudėtingiausiu rebusu, kokį tik kada nors yra tekę narplioti: artėjant naktiniam greičio ruožui visiškai nurimo vėjas, todėl seniai lietaus ragavusioje trasoje jau pirmasis ekipažas pakabino ore tokius dulkių debesis, kad vėliau startavę kitapus priekinio stiklo matė tik neperregimą sieną. Dėl šios priežasties trečiasis greičio ruožas buvo atšauktas, o varžybų komisarus užgriuvo prašymų anuliuoti ir antrojo GR rezultatus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pastaraisiais metais visuose LARČ etapuose tarp favoritų virdavo išskirtinai nuožmi kova. Įveikus triženklį greitų kilometrų skaičių nugalėtoją ir artimiausius persekiotojus labai dažnai skirdavo viso labo kelios sekundės. „Rally Elektrėnai by aromáma“ dalyvių sąrašas tokią pat intriguojančią kovą žadėjo ir šįkart, todėl kai baimės jausmo drauge su pieniniais dantukais atsikratęs Vladas Jurkevičius nuo Dominyko Butvilo 12 km ilgio atkarpoje atsiliko beveik pusantros minutės (tai nubloškė jį į 6 vietą), pirmiausiai galvon dingtelėjo mintis, jog sugedo vieno ralio vunderkindų automobilis. Juo labiau, kad prieš startą Vladas tikino naktiniuose greičio ruožuose nejaučiąs  diskomforto ir galįs važiuoti praktiškai tokiu pat tempu, kaip ir šviesiu paros metu.

REKLAMA

„Vienintelė išlyga – dulkės. Kai tamsoje jų būna daug, stipri papildomų žibintų šviesa pradeda daryti meškos paslaugą: atrodo, kad važiuoju į sieną, nekažką gelbsti net pati geriausia stenograma. Bet šiaip naktį važiuoti sportiniu režimu nėra bėdų. Kartais netgi būna drąsiau, nes šalikelėse matai mažiau medžių ar panašių dirgiklių“, – tikino V. Jurkevičius.

Triuškinamą persvarą jau pirmoje lenktynių dalyje susikrovęs Dominykas kaip tik atviravo su tamsa nesantis geriausias draugas: naktiniams GR tenka sudaryti gerokai detalesnę stenogramą, nes kiekvienas kelio nelygumas meta ilgus, šiek tiek klaidinančius šešėlius. Be to, dėl minkštos automobilio pakabos kaskart stabdant žibintai pasvyra drauge su kėbulu, apšviečia sąlyginai trumpą kelio atkarpą, todėl važiuoti tenka aklai.

REKLAMA
REKLAMA

Justas Tamašauskas su Dovydu Ketvirčiu Rally Elektrėnai by aromáma“ pirmą kartą persėdęs prie „Škoda Fabia Rally 2 EVO“ vairo tikino, kad jo perpratimas yra gerokai didesnis iššūkis nei lenktyniavimas naktį.

„Akivaizdu, kad patyrimo, kaip vairuoti R5 klasės automobilį, trūkumas mums suvalgys gerokai daugiau sekundžių, negu visos kitos aplinkybės“, – sakė T. Tamašauskas.

Trečioje vietoje įsitvirtinęs Giedrius Notkus su Dalium Strižanu šią problemą atrodo jau sėkmingai išsprendė: Elektrėnų gatvėse vykusiame greičio ruože važiavo pavyzdingai tiksliai, drąsiai ir labai efektingai. Ketvirtą vietą kol kas užimantis Giedrius Firantas ir Matas Valiulis savo patirtis „Rally Elektrėnai by aromáma“ pradžioje pavadino „keisčiausiu greičio ruožu, kokiu yra tekę važiuoti, kai matomumas lygu nuliui“. Penktas – Aurimas Buteikis su Ugnium Vainevičiums, važiuojantys tik vieną varančią ašį turinčiu BMW.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų