• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nepastovumas – savybė, kuri nėra būdinga tam tikriems automobilių gamintojams. Kai kurie šioje savybėje įžvelgia privalumą, mat dėl kažkokių įsitikinimų jie nebebūna nuobodūs, tačiau gamintojų nepastovumas, o tiksliau – konkrečios strategijos ir tikslų nesilaikymas, anksčiau ar vėliau kerta per pačią svarbiausią vietą – piniginę. 
Prieš gerą dešimtmetį, antras pagal dydį automobilių gamintojas Europoje – „Peugeot“, buvo laikomas vidutiniškų, geriausiu atveju, automobilių gamintoju. Prisiminkite visapusiškai nuvylusį „207“ ar gėdos priduriusį, komercine nesėkme tapusį „Peugeot 607“? Šie ir kiti modeliai iškasė itin gilią duobę iš kurio gamintojui padėjo išsikapanoti tik keli veiksniai: 1 ) Naujas vadovas 2) Apgailėtinų modelių atsisakymas 3) Investavimas į visapusiškai šiuolaikiškų ratuočių kūrimą.
„Peugeot 208“ buvo pirmasis naujos eros „Peugeot“, ir kaip matote patys – prancūzai neprašovė. Vis dėlto, mažas, miestui skirtas hečbekas nėra tas automobilių segmentas, kuris neša didžiulį pelną. Kompaktinės klasės atstovai – būtent tai yra ta automobilių klasė, dėl kurios pešasi visi mašinėlių konstruktoriai, tad kai atėjo metas suprojektuoti naują, visiškai naują kompaktinės klasės modelį, „Peugeot“ pasielgė vadovaudamiesi konkurentų naudojama formule. Nauja, be jokių kompromisų sukurta platforma, nauji varikliai, naujos technologijos – viskas absoliučiai nauja. Ir tai, deja, nėra ypatingai dažnas reiškinys. Tikrai ne prieš dešimtmetį ir tai tikrai ne dabar, kai gamintojai bando išspausti kiekvieną naudingą lašelį iš jau turimų komponentų.

Nepastovumas – savybė, kuri nėra būdinga tam tikriems automobilių gamintojams. Kai kurie šioje savybėje įžvelgia privalumą, mat dėl kažkokių įsitikinimų jie nebebūna nuobodūs, tačiau gamintojų nepastovumas, o tiksliau – konkrečios strategijos ir tikslų nesilaikymas, anksčiau ar vėliau kerta per pačią svarbiausią vietą – piniginę. 
Prieš gerą dešimtmetį, antras pagal dydį automobilių gamintojas Europoje – „Peugeot“, buvo laikomas vidutiniškų, geriausiu atveju, automobilių gamintoju. Prisiminkite visapusiškai nuvylusį „207“ ar gėdos priduriusį, komercine nesėkme tapusį „Peugeot 607“? Šie ir kiti modeliai iškasė itin gilią duobę iš kurio gamintojui padėjo išsikapanoti tik keli veiksniai: 1 ) Naujas vadovas 2) Apgailėtinų modelių atsisakymas 3) Investavimas į visapusiškai šiuolaikiškų ratuočių kūrimą.
„Peugeot 208“ buvo pirmasis naujos eros „Peugeot“, ir kaip matote patys – prancūzai neprašovė. Vis dėlto, mažas, miestui skirtas hečbekas nėra tas automobilių segmentas, kuris neša didžiulį pelną. Kompaktinės klasės atstovai – būtent tai yra ta automobilių klasė, dėl kurios pešasi visi mašinėlių konstruktoriai, tad kai atėjo metas suprojektuoti naują, visiškai naują kompaktinės klasės modelį, „Peugeot“ pasielgė vadovaudamiesi konkurentų naudojama formule. Nauja, be jokių kompromisų sukurta platforma, nauji varikliai, naujos technologijos – viskas absoliučiai nauja. Ir tai, deja, nėra ypatingai dažnas reiškinys. Tikrai ne prieš dešimtmetį ir tai tikrai ne dabar, kai gamintojai bando išspausti kiekvieną naudingą lašelį iš jau turimų komponentų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Peugeot 308 GT SW testas


DIZAINAS


Verdiktas 3.5
Prancūzijos automobilių gamintojai apie patrauklų akiai dizainą šį bei tą išmano. Retkarčiais jie mėgsta perlenkti lazdą, retkarčiais pranoksta patys save ir tai – gera savybė. Reikalai pakrypsta ne pačia maloniausia kryptimi, kai Prancūzijos automobilių gamintojai nusprendžia semtis dizaineriškos insiparcijos iš savo pagrindinių konkurentų, šiuo atveju – „Volkswagen“. Tiesiog pažiūrėkite į visus praėjusios kartos „Peugeot“: „207“, pirmos kartos „308“, „407“ ar „607“. Visa ši šeimynėle buvo tik nevykusi prancūziško konservatyvumo iliustracija.
Tad kokią strategiją „Peugeot“ pasirinko, kai atėjo metas suprojektuoti naujutėlę „308“ modelių šeimą? Panašu, kad jų pagrindiniu įkvėpimu tapo tai kas buvo priešais jų nosis: , funkcija formuojanti formą su žiupsniu minimalizmo ir elegancijos. Bene geriausi ingredientai siekiant sukurti mašiną, kuri po penkerių metų neatrodys, lyg priklausytų antrarūšių gvardijai. Aha, mes žiūrime į pirmosios kartos „Hyundai i30“, devintos kartos „Honda Civic“ ar netgi neperseniausiai į poilsį išėjusią trečios kartos „Ford Focus“, kuri kasdieniškoje formoje atrodo bjauriai.














































Tarp konkųrentų Ilgis Plotis Aukštis Ratų bazė Bagažinės tūris
Peugeot 308 SW 4585 mm 1804 mm 1470 mm 2710 mm 610/1660 L
Škoda Octavia Combi 4659 mm 1814 mm 1465 mm 2686 mm 610/1740 L
Volkswagen Golf Variant 4562 mm 1799 mm 1481 mm 2635 mm 605/1620 L
Honda Civic Tourer 4535 mm 1770 mm 1464 mm 2595 mm 624/1668 L

REKLAMA

Kaip ir pagrindiniai „Peugeot“ konkurentai, taip ir prancūzai nepraleido progos suprojektuoti dvi „308“ modelio versijas: 5 durų hečbeką ir universalą, kuris, iš pirmo žvilgsnio yra ilgesnis. Ar tai tik optinė apgaulė? Tikrai ne.
„Peugeot“ inžinieriai atsižvelgdami į pagrindinę universalo paskirtį, prailgino ratų bazę net 110 milimetrų. Šis „smulkus“ pokytis leido ne tik ženkliai padidinti erdvę ant galinių sėdynių, bet ir suteikti bagažinės tūrį, dėl kurio galvą pamestų net ir racionaliausias kompaktinės klasės automobilių gerbėjas.




























Vertinimo kriterijus Peugeot 308 SW GT-Line
Išskirtinumo faktorius 6 balai
Interjero dizainas 8 balai
Eksterjero dizainas 8 balai
Varantieji ratai Priekiniai
Automobilio svoris 1459 kilogramai

REKLAMA
REKLAMA


Peugeot 308 GT SW testas


INTERJERAS


Verdiktas 3.5
Jeigu automobilio įšorė jums nepasirodys ypatingai šauni, tuomet būsite maloniai nustebę ką prancūzai iškrėtė automobilio viduje. Absoliutus minimalizmas – drąsus sprendimas, kuris supaprastiną kasdienybę. Dažniausiai. 8 iš 10 kartų.
Pagrindiniai vairuotojo darbo vietos konfigūracija – ypatingai prancūziška. Šaunios ir patogios sėdynės su pagirtinu šoniniu prilaikymu. Matomumas – bene nepriekaištingas. Mažas vairas? Mums asmeniškai – patinka, bet ne visi yra linkę pasiduoti prancūziškiems perauklėjimams, mat patogią poziciją atrasite tik tada, kai kai vairas nesilygiuos su prietaisų skydeliu kai tai darote kituose automobiliuose. Oj ne. Patogią sėdėseną už „Peugeot 308“ vairo atrasite tik tada, kai į spidometro ir tachometro ciferblatus matysite žvelgdami pro vairo viršų. Visais kitais atvejais sakysite – nesąmonė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Peugeot 308 GT SW testas


Susitvarkę su šia užduotimi, sekanti eilėje – į vairuotoją pakreiptas multimedijos ekranas, kuriame atrasite pirmąją naujos kartos „PSA“ koncerno multimedijos sistemą. Ir, o dievuli brangus.
Įdiegta programinė įranga ar funkcijų kiekis – nėra prastas. Didžiausią diskomfortą kelia tai, jog visas funkcijas reikia valdyti lietimui jautriais mygtukais. Gražu gamintojo nuotraukose, nelabai praktiška realybėje, kur iš niekur nieko užsimanote vienu laipsniu padidinti oro temperatūrą, įjungti arba išjungti oro kondicionierių ar įvesti naują adresą navigaciją. Pastarąjį veiksmą rekomenduotume daryti sustojus šalikelėje.
















































Vertinimo kriterijus Peugeot 308 SW GT-Line
Interjero erdvė 8
Interjero apdailos medžiagos 8
Surinkimo kokybė 8
Ergonomika 6
Matomumas 8
Prietaisų skydelio informatyvumas 9
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas 8
Multimedijos sistema 7
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas 7
Bagažinės tūris (l) 610-1660

REKLAMA


Peugeot 308 GT SW testas


DINAMIKA


Verdiktas 3
„Peugeot“ visuomet mokėdavo sukurti gerą, taupų ir ištvermingą dyzelinį motorą. Kadangi prancūzų gamintojas Europą visuomet laikė savo pagrindine rinka, senojo žemyno vairuotojams buvo siūlomi itin efektyvūs dyzeliniai motorai, kurie net nepriversdavo susimastyti apie benzininę alternatyvą.  Žinoma, tam tikru laikotarpiu „Peugeot“ į savo automobilius grūdo ne itin sėkmingą 6 cilindrų agregatą, bet 4 cilindrų motorai visuomet būdavo „Peugeot“ duona su sviestu.
Mūsų bandytasis egzempliorius turėjo ne patį įdomiausią, bet tikrai vieną taupiausių modernių dyzelinių variklių – 1,6 litro, 120 arklio galių, 300 Nm sukimo momentą išvystantį motoriuką. Pastarasis buvo suporuotas su „Aisin“ - 6 laipsnių automatine pavarų dėže.
Tikėtis širdį džiuginančios dinamikos neverta. Net pačiame svajingiausiame sapne – 1,6 litro dyzelis sklandžiai veikia tik labai siaurame sūkių diapazone – jam parankiame sūkių diapazone, tad kiekvienas bandymas kopti į sūkių viršūnę baigiasi nusivylimu, bet vėlgi – tuo stebėtis nereikėtų.

REKLAMA

Peugeot 308 GT SW testas


Šauniausiai ir sklandžiausiai jis veikia nuo momento, kai tachometro rodyklė pradeda kilti ir pasiekia maždaug 2800 sūkių ribą. Būtent tuomet išvystomas didžiausias sukimo momentas leidžia neatsilikti nei nuo greitesnių, nei nuo labai įniršusių dalyvių, kurie mėgsta chaotiškai keisti eismo juostą ir negalvoja apie kitus eismo dalyvius.
„Peugeot“ dyzelinį variklį ir automatinės pavarų dėžės veikimą suderino taip, jog visuomet galėtumėte džiaugtis kukliomis kuro sąnaudomis. Mieste, greitkelyje ir ypatingai užmiestyje, kur išryškėja šio dyzeliuko našumas.
Siekdami maksimaliai sumažinti variklio apetitą, iš pradžių vertėtų atsisakyti automatinės pavarų dėžės, kuriai nesinori skirti išskirtinių komplimentų. Kai paliekate ją ramybėje ir tiesiog laikote koją ant akceleratoriaus pedalo ir tikitės sklandžios akceleracijos – ji veiks...sklandžiai. Tarpusavio nesupratimas atsiranda pradėjus elgtis agresyviau ar netgi įjungus juokingai skambantį „Sport“ režimą, bet vėlgi, sugrįžtame į pradinį tašką, kuriame neprivalome reikalauti kažkokių ypatingų veikimo savybių, nes automobilio paskirtis yra aiški. Vis dėlto, žvelgiant iš teigiamos pusės, „Aisin“ suprojektuota transmisija nepurto automobilio bandant pajudėti kaip tai daro „DSG“ vardu pavadintos pavarų dėžės.
















































Vertinimo kriterijus Peugeot 308 SW GT-Line
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) 10,4 sekundės / 9,9 sekundės
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) 6,5 sekundės
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) 8,0 sekundės
Variklio išvystoma galia 120 AG esant 3500 aps/min.
Didžiausias sukimo momentas 300 Nm esant 1750-2000 aps/min.
Maksimalus greitis 195 km/val.
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) 7,3 litro / 5,8 litro / 4,4 litro
Degalų bako talpa 52 litrai
Taršos emisijos klasė Euro 6C
Su pilnu baku nuvažiuosite ~ 900 kilometrų

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Peugeot 308 GT SW testas


VALDYMAS


Verdiktas 3.5
Nepriklausomai nuo gamintojo, kuris yra kilęs iš Prancūzijos, kiekvienas iš jų visuomet skirdavo didžiulį dėmesį komfortui, o tiksliau – optimalaus pakabos balansui. Kad ir kaip banaliai tai skambėtų.
„Peugeot“ šioje srityje, nuo neatmenamų laikų, labai dažnai sugebėdavo pataikyti tiesiai į dešimtuką. Vis dėlto, antras pagal dydį automobilių gamintojas visuomet patenka į bėdą, kuomet nusprendžia mėgdžioti savo pagrindinį konkurentą – „Volkswagen“. Puikus to pavyzdys – pirmosios kartos „Peugeot 308“ – automobilio, kurio dinaminės savybės priminė itin blogą „Golfo“ kopiją.
Sulig štai šia „308“ modelio interpretacija, „Peugeot“ inžinieriai atsibudo iš žiemos miego ir atliko puikią transformaciją, kuri vėl leidžia prancūziškiems automobiliams lygiuotis su kompaktinės klasės etalonais, o tiksliau – ne vieną kartą paminėtu „Volkswagen Golf“. Kodėl būtent „Golf“? Nes iki šiol jis buvo vienintelis automobilis klasėje, kuris sugebėdavo suteikti tai, ko ir reikėdavo kasdieninėms reikmėms. Stabilumą važiuojant didesniu greičiu, vikrumą mieste ir užtektiną dozę komforto.

REKLAMA

Peugeot 308 GT SW testas


„Peugeot“ su antra „308“ modelio karta pabandė atlikti tokį patį triuką. Skirtumas tik tas, jog „308“ viską atlieka geriau. Jis pasižymi geresne garso izoliacija, jis santūriau sugeria kelio nelygumus ir jis žymiai energingiau įveikia posūkius. Be to, itin mažas ir pakankamai tiksliai veikiantis vairo mechanizmas suteikia visiškai kitokius vairavimo pojūčius negu „Golf“. Kažkas neįtikėtino?
Didžiausias skirtumas tarp „Golf“ ir „308“ išryškėja išvažiavus į greitkelį, kuriame prancūziškas universalas elgiasi taip, kaip ir privalo elgtis prancūziškas universalas – siūlo įveikti tolimesnes distancijas. Važiuojant 110 ar 130 km/val. greičiu „308“ pasižymi žymiai geresne garso izoliacija ir aukštesniu komforto lygiu negu „Golf“, o tai yra didžiulis komplimentas gamintojui, kuris labai dažnai nustumiamas į „Volkswagen“ šešėlį.
Vis dėlto, vertėtų atsižvelgti į vieną smulkmeną – padangas. Modeliai aprūpinti „Goodyear“ guma kelia žymiai daugiau nemalonaus triukšmo ir nesuteikia automobiliui pagirtinų savybių negu modeliai „Michelin“ padangomis.
































Vertinimo kriterijus Peugeot 308 SW GT-Line
Pakabos suteikiamas komfortas 8 balai
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu 8 balai
Manevringumas 8 balai
Stabdžių sistemos efektyvumas 7 balai
Triukšmo lygis 8 balai
Padangų išmatavimai 225/40 R18

REKLAMA


Peugeot 308 GT SW testas


EKSPLOATACIJA


Verdiktas 4
Žvelgiant į „Peugeot“ kainodarą, prancūziški automobiliai visuomet būdavo vienu laipteliu žemiau už savo pagrindinį ir tiesioginį varžovą – „Volkswagen“. Per pastaruosius penkis metus „Volkswagen“ automobilių kainos, švelniai tariant, išsipūtė, ypač gerai sukomplektuotų modelių. Tuo tarpu „Peugeot“ stovykloje situacija yra žymiai palankesnė tiems, kas ieško gausiai įrengtos mašinos už priimtiną kainą.
Lietuvoje „Volkswagen Golf“ universalo kaina prasideda nuo 19 308 eurų. Tuo tarpu „308 SW“ automobilio kaina startuoja nuo 16 900 eurų. Už šiuos pinigus gausite automobilius, kurių priekinius ratus suks 110 arklio galių išvystantys benzininiai motorai. Akivaizdu, jog tai nėra tie varikliai, kurių norėtumėte Jūs ar bet kuris kitas potencialus šių modelių pirkėjas.
Renkantis tokį automobilį, reikėtų atsižvelgti į vieną dalyką. Kiek kilometrų planuojate nuvažiuoti per vienerius metus? Iki 30 000 kilometrų ar daugiau nei 30 000 kilometrų? Klausiame todėl, nes tai turėtų įtakoti variklio pasirinkimą, o tai vėliau turės įtakos išlaidoms automobilio eksploatacijai.
Jeigu planuojate nuvažiuoti iki 30 000 kilometrų per metus, rinkitės 130 arklio galių išvystantį benzininį variklį – jis tylus, neskleidžia jokių vibracijų, yra pakankamai dinamiškas ir taupus. Pakankamai aukštos komplektacijos modelis („Allure“) su šiu motoru Jums kainuos 19 300 eurų arba 2 606 eurais mažiau už analogišką „Volkswagen Golf“ su 1,5 litro, 130 arklio galių išvystančiu benzininiu motoru, mechanine pavarų dėže ir „Comfortline“ įrangos lygiu. Už „Golf“ prašomą sumą Jūs iš „Peugeot“ salono galite išvažiuoti su „GT-Line“ modeliu – aukščiausios komplektacijos automobiliu, kuris turės kitokią kėbulo apdailą, šauniai atrodančius lengvo lydinio ratlankius ir kitus privalumus.
Panaši situacija bus ir tada, kai rinksitės dyzelinį motorą. Pavyzdžiui, „Volkswagen Golf“ universalas su 1,6 litro, 115 arklio galių išvystančiu dyzeliniu motoru kainuos 23 061 eurus. Analogas iš Prancūzijos su 130 AG dyzeliu – 19 400 eurų, o štai mūsų bandytas modelis – „GT Line“ su visais įmanomais žaislais – 24 995 eurus. O jeigu gražiai paprašysite, oficialūs atstovai suteiks nuolaidą, kuri leis „Golfą“ arba „308“ įsigyti už dar mažesnę kainą. Bet kuriuo atveju, kainų karus laimi „Peugeot 308“.
Peugeot 308 SW verdiktas su nuotrauka
Prancūzijos automobilių gamintojai ne visuomet pasižymėdavo stabilumu kaip kad kolegos iš Vokietijos, tačiau nuolatiniai eksperimentai visuomet leidžia suprasti kurie sprendimai buvo geri ir kurie buvo prasti.
Verdiktas 4
„Peugeot 307“ buvo paskutinis, tikrai geras, išbaigtas kompaktinės klasės automobilis, kurio dėka „Peugeot“ galėjo konkuruoti su segmento lyderiu – „Volkswagen Golf“.
Po neypatingai įdomios pirmosios kartos „Peugeot 308“, prancūzai sugrįžo į doros kelią su štai šiuo – dabar gaminamu, į antrą klasę einančiu „Peugeot 308“.
Kaip ir priklauso prancūziškam automobiliui, jis atrodo stilingai, siūlo gausią standartinę įrangą, taupų ir efektyvų dyzelinį variklį ir svarbiausia – kelyje elgiasi ne ką prasčiau negu visų garbinamas „Golfas“.
Pagaliau drąsiai galime pasakyti, jog turime šiek tiek įdomesnę alternatyvą „Volkswagen Golf“, kuri nereikalaus paaukoti svarbių savybių vardan mielesnės akiai išvaizdos.

MUMS PATIKO



  • Universalo ilgesnė ratų bazė turi didžiulį privalumą – didesnę erdvę ant galinių sėdynių ir talpesnę bagažinę

  • Kainos ir gaunamos įrangos santykis

  • Itin taupus dyzelinis motoras

  • Garso izoliacija

  • Mažytis vairas

  • Puikiai tinka ilgoms kelionėms

  • Vienas erdviausių universalų savo klasėje

  • Galimybė pratęsti garantiją iki 6 metų


MUMS NEPATIKO



  • Minimalistinio dizaino centrinė konsolė atrodo puikiai, bet multimedijos valdymas varo iš kantrybės

  • Kiekvieną kartą turėsite įrodinėti kitiems, jog „Peugeot“ yra normalus automobilis

  • Automatinė pavarų dėžė nemėgsta, kai pradedi jai diktuoti važiavimo tempą

  • Juokinga galinės vaizdo kameros rezoliucija

  • Sunkus bagažinės dangtis

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų