REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neringiškiai kuria Lietuvoje unikalią sistemą buriuotojams ir kitų laivų savininkams. Už Nidoje prišvartuotus laivus bus galima susimokėti parkomate ar specialia programėle. Kaip už kokį automobilį. Iki šiol šios procedūros vyko popieriniu, biurokratiniu būdu.

Neringiškiai kuria Lietuvoje unikalią sistemą buriuotojams ir kitų laivų savininkams. Už Nidoje prišvartuotus laivus bus galima susimokėti parkomate ar specialia programėle. Kaip už kokį automobilį. Iki šiol šios procedūros vyko popieriniu, biurokratiniu būdu.

REKLAMA

Vis tik patys pinigus mokantys buriuotojai pageidauja ir geresnės infrastruktūros bei papildomų vietų – jachtos bei motoriniai laivai Nidoje nebetelpa.

Nidos uostas jau ruošiasi vasarai. Kurorto valdžia sugalvojo naujovę – už čia prišvartuotus ar ant kranto pastatytus laivus bus galima susimokėti parkomate ar specialia programėle, tarsi kokioje automobilių stovėjimo aikštelėje. 

„Nes šiuo metu laikyti laivą, kad ir stovintį šičia, kiekvienam reikia ateiti į tam tikrą įstaigą, sudaryti sutartį, tam, kad sumokėtų tuos pačius pinigus“, – sako Neringos meras Darius Jasaitis.

REKLAMA
REKLAMA

Neringos valdžia žada, kad kainos nesikeis. Dabar priklausomai nuo laivo dydžio parai jį palikti kainuoja nuo 20iki 50 eurų, mėnesiui – 180–350 eurų. Visos šios lėšos, kaip ir iki šiol, keliaus Nidos uosto infrastruktūrai. 

REKLAMA

„Lėšas visas šiai dienai sudedame atgal į uostą ir dar dedame daugiau. Nes neužtenka jų. Tai manau, kad ir ateityje taip pat bus. Nes navigacijos sezonas nėra ilgas, dėl to lėšų tenka dadėti iš kitur, tam, kad tas uostas atrodytų toks, koks yra ir atrodytų patrauklus“, – teigia D. Jasaitis.

Dabar per metus buriuotojai už prišvartuotus laivus sumoka apie 120 000 eurų. To, anot valdininkų užtenka tik uostui išlaikyti. Visos papildomos naujovės kainuoja keliskart tiek. Tad dalis buriuotojų svarsto, kad kainas kelti reikėtų, nes uostelio infrastruktūra nebeatitinka laikmečio.

REKLAMA
REKLAMA

„Čia lygiai taip pat, kaip kalbėti, kaip Lietuvoje trisdešimt metų nėra sukurta normali europinė geležinkelio vežė, tai kaip taip gali atsirasti, kad trisdešimt metų marinų infrastruktūra yra apgailėtinos būklės“, – sako buriuotojas Aidas Pivoriūnas.

Naujo uosto kaina – 11 mln. eurų

Net 11 milijonų eurų kainuos planuojamas pastatyti uostelis Juokrantėje. O jo reikia būtinai, sako buriuotojai. Laivai Nidoje tiesiog fiziškai nebetelpa. 

„Šitame mes uoste, mums priklausančiame, Neringos savivaldybės kontroliuojamame, mes turime truputį daugiau nei 120 vietų, kai Lietuvoje mes turime vien jachtų stiebų virš tūkstančio“, – sako buriuotojas Arūnas Burkšas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O kai lavai netelpa, prasideda pykčiai. Net tarp, iš pažiūros atrodo, tokios draugiškos buriuotojų bendruomenės. 

„Galbūt tai yra toks sprendimas, kuris patenkins poreikį ir nuims įtampas tarp laivelių savininkų. Nes kaip ten bepasižiūrėsime, galbūt esame buriuotojiškos arba motorinių valčių ir laivų bendruomenės nariai, bet klausimas dėl švartavimosi yra labai aktualus“, – tikina A. Pivoriūnas.

Maža to, vietas buriuotojai dabar gali užsisakyti atvykę fiziškai arba skambindami telefonu budėtojams, kurie dirba tik numatytomis valandomis. Tad naujoji parkavimo sistema Nidoje, tikėtina, bent šią problemą padės išspręsti. Nors bus paliktas tam tikras vietų skaičius čia kasdien užklystantiems laivams, kiti galės vietas rezervuoti iš anksto bet kuriuo paros metu. O sistema rodys, kiek realiu laiku yra laisvų vietų. 

Jei ši sistema pasiteisins, neringiškiai žada ja dalintis ir su kitais Lietuvos miestais bei miesteliais, kuriuose įrengti uostai.

Plačiau apie tai – vaizdo įraše straipsnio pradžioje.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų