REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Išraiškingas, smagiai važiuojantis, be egzotiškų techninių sprendimų – toks jis, prancūzų „Peugeot 307“. Jį renkasi nemaža dalis mūsų šalies automobilininkų, kuriems tiesioginis šio „prancūzo“ konkurentas „Volkswagen Golf“ yra pernelyg oficialus ir nuobodus. Ar vertas šis prancūzų „antigolfas“ už jį prašomų pinigų?

REKLAMA
REKLAMA

Tie, kurie rinkdamiesi automobilį turguje tikisi nusiderėti vienur ar kitur radę rūdžių, čia turės nusivilti – puikiai cinkuotas „Peugeot 307“ kėbulas nėra linkęs rūdyti. Be viso to priekiniai automobilio sparnai pagaminti iš plastiko. Puikiai didmiesčių parkavimo traumas ištveria bamperiai iš elastingo plastiko, tačiau saugokite variklio dangtį – jis pagamintas iš aliuminio ir kainuoja vidutiniškai dvigubai brangiau nei kitų analogiškų automobilių.

REKLAMA

Brangesnių versijų vidus - labai solidus. (nuotr. Gamintojo)Brangesnių versijų vidus - labai solidus. (nuotr. Gamintojo)

Automobilio pakaba iki 2003 metų buvo gana triukšminga, tačiau vėliau reikalai susitvarkė. Stebėtina tai, kad pakabos detalės kainuoja ne tiek ir brangiai, pvz. originalios pakabos dalys tos pačios klasės „vokiečiams“ kainuoja vos ne brangiau.

Nepirkite savo moterims „automatų“

Kaip teigia automobilių remonto specialistai, dairytis į „Peugeot 307“ neverta visiems tiems, kurie ieško benzininio automobilio su automatine pavarų dėže. Automatinė pavarų dėžė „AL4“ yra kompanijų „PSA“ ir „Renault“ bendradarbiavimo vaisius, kuris, švelniai sakant, gali sukelti nemažai problemų nusipirkusiems naudotą mašiną automobilininkams.

REKLAMA
REKLAMA

„Mechaninė šio „automato“ dalis didesnių priekaištų nenusipelno, resursas be vargo siekia 200 tūkstančių, tačiau hidrobloko vožtuvai ir dėžę valdanti elektronika gali virsti tikru galvos skausmu. Net nepasiekus 100 tūkst. ridos, dėl tik simboliškai sumažėjusio slėgio elektronika perjungia pavarų dėžę į avarinį režimą. Jei tokiu atveju nepavyksta atstatyti „status quo“ pakeitus dėžės alyvą, gresia nepigus remontas. Ir dar priminčiau, kad žiemą šis „automatas“ būna gana jautrus apkrovoms, todėl neįšilus varikliui aksceleratoriaus pedalą spauskite atsargiau“ – savo pastebėjimais dalinosi automobilių remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, jei jūs jau nusižiūrėjote „automatą“ su dyzeliniu varikliu, galite pernelyg nebijoti – nuo 2006 metų Europos rinkai skirtuose modeliuose su dyzeliniais motorais buvo agregatuojami ir problemų nesukeliantys japonų kompanijos „Aisin“ „automatai“. Tačiau bet kuriuo atveju mechaninės pavarų dėžės yra daug patikimesnės, nors jų perjungimo mechanizmui ir trūksta tikslumo.

Varikliai: lietuviai renkasi dyzelius

Apie „PSA“ koncerno dyzelius mūsų krašte susiformavusi tradiciškai gera nuomonė. Panašu, tai palikimas iš tų laikų, kaip paprasti ir patikimi „XUD“ serijos 1,9 litro darbo tūrio dyzeliai pralaužė prancūzų automobilių baimės ledus. Todėl visai nenuostabu, kad geidžiamiausios „Peugeot 307“ versijos – su dyzeliniais motorais.

REKLAMA

Tai pakankamai šiuolaikiški, patikimi ir taupūs motorai. Tačiau vertėtų prisiminti, kad „HDI“ serijos varikliai yra jautrūs tepalų ir kuro kokybei. Jei turite minčių pilti į „Peugeot 307“ baką abejotinos kilmės dyzeliną, tuomet šis automobilis tikrai ne jums.

Variklių remonto specialistai pastebi, kad dažniau genda tik 1.6 HDi variklių turbokompresorius. Patarimas būtų paprastas: montuojant naują reikia keisti ir alyvą, nes užterštoji – viena iš priežasčių, dėl ko gali sugesti turbina. O šiaip dyzeliniai varikliai yra tikrai patikimi, jeigu tik remonto dirbtuvių meistrai nepamiršta laiku pakeisti dantytojo variklio dirželio. Beje, visi beveik visi vėlesni „HDi" buvo aprūpinti kietųjų dalelių filtru. Deja, jis linkęs užsikimšti, ypač jei automobiliu dažnai važiuojama trumpais atstumais.

REKLAMA

Nors benzininiai „Peugeot“ nėra tokie populiarūs, tačiau ir jie yra visai neblogi. 1,4 litro darbo tūrio agregatas yra akivaizdžiai silpnokas, tuo tarpu dvilitriai motorai yra pats tas pasirinkimas ieškantiems benzininio „Peugeot 307“ – jie patikimi, tiesa, pasižymi visai padoriu apetitu alyvai. Tačiau tai norma. Liūdniau yra tik tai, kad norma čia yra ir visokiausias haliucinacijas mėgstanti elektronika.

XXIa. rykštė – elektronika

Dažnam benzininių „Peugeot 307“ šeimininkui yra tekę pamatyti prietaisų skydelyje atsiradusį įspėjimą „Antipollution Fault“. Tai reiškia toksiškumo sumažinimo sistemos klaidą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Toks užrašas dažniausiai atsiranda užsipylus degalų, ar ilgai dirbus varikliui minimaliomis apsukomis. Kartai erzina tik užrašas, o kartais sumažėja variklio galia ar net atsiranda „trejinimas“. Priežasčių tokiai „haliucinacijai“ gali būti kelios dešimtys, tad diagnozė gali būti gana sudėtinga. Tačiau dažniausiai viskas pataisoma „perkrovimu“ išjungiant ir įjungiant degimą, ar trumpam nuimant akumuliatoriaus pliusinį laidą,“ – sakė automobilių remonto specialistas Ž.Janušauskas.

Pačiuose pirmuose „Peuget 307“ labai dažnai kvailiodavo „smegenų“ komponentai – automobilio tinklas su daugybe CAN jungčių buvo dažnai pranešdavo apie „vaikiškas“ ligas. Vėliau reikalai pasitaisė, tačiau elektra, laikantis visų kompanijos tradicijų, taip ir liko šiek tiek silpnesnė.

REKLAMA

Optimalus pasirinkimas: dyzelis po atnaujinimo

Po 2005 metų atnaujinimo „Peugeot 307“ atrodė gerokai patraukliau. Be viso to, atnaujinti automobiliai yra gerokai patikimesni. Tad mūsų pasirinkimas būtų vėliau nei 2005 metais pagamintas automobilis su dviejų litrų darbo tūrio dyzeliniu varikliu. Tai visai šauni alternatyva tos pačios klasės vokiškiems automobiliams. Tai tikrai vykęs „antigolfas“.

Populiariausio dviejų litrų dyzelinio variklio charakteristikos. (nuotr. Balsas.lt)Populiariausio dviejų litrų dyzelinio variklio charakteristikos. (nuotr. Gamintojo)

Kiti straipsniai iš serijos „Naudoti automobiliai“:

Naudoti automobiliai: „vokiška kokybė“ yra mitas?

Naudoti automobiliai: kaprizingas, bet nebrangus „Renault Megane“

Naudoti automobiliai: akla lietuvių meilė „Volkswagen Golf“

Naudoti automobiliai: ar vertas pinigų „E46“ serijos „BMW“?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų