REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Merkio šamas“ iš tiesų neturi nieko bendro su Merkio upe. Ir apskritai ši žuvis kilusi iš Afrikos. Merkio šamu ją vadina gerbėjai, kuriems Merkių šeimos auginamos egzotiškos žuvys tapo skaniausiu patiekalu.

REKLAMA
REKLAMA

Naujo verslo idėja Merkių šeimoje kilo po to, kai Artūras Merkys, šeimos galva, jau buvo išbandęs ir ne itin sėkmingai plėtojęs kelis verslus. „Jie nesisekė galbūt dėl požiūrio į verslą kaip į idėjinį dalyką, o ne kaip į pajamų šaltinį. Nusprendėme buvusių klaidų nekartoti“, – pasakojo A. Merkio sūnus Girius, „Merkio šamo“ maisto ambasadorius ir bendrovės „Giedrupė“ akcininkas.

REKLAMA

Mokslas ir svajonė

A. Merkio svajonė buvo ichtiologija, tačiau vyras studijavo fiziką. „Vis dėlto jis visą laiką mėgo žuvį, daug nardė, bandė suderinti mokslus su hobiu. Motyvacija tapo modernios technologijos, vieną jų jis surado ir sugalvojo pritaikyti iš Afrikos kilusiems šamams auginti Lietuvoje, – pasakojo G. Merkys. – Jam tai buvo iššūkis, o aš visada buvau linkęs į verslą ir nutariau, kad žuvys, kurias jis pasirinko auginti, yra labai įdomu, kilo daug minčių, kuria linkme galima dirbti toliau.“

REKLAMA
REKLAMA

Merkių šeimos pasirinktas ūsuotasis šamas – žuvis iš Šiaurės Afrikos. Ji, sakė G. Merkys, nė kiek neprimena riebių, dumblu atsiduodančių lietuviškų šamų. Tai liesa ekologiškai, šiltame vandenyje auginama žuvis, neturinti gausybės ašakų, žvynų ir žuviai būdingo kvapo. „Panašu, kad pasirinkome tinkamus partnerius, kolegas ir kol kas mums sekasi, kuriame didžiulius planus“, – kalbėjo pašnekovas.

Kur nuoširdesni žmonės

Jaunas verslininkas tikina, kad pradėti savą verslą nuo įmonės kūrimo – klaida. „Reikia pasižiūrėti, ar verslas apskritai sekasi, įmonę reikia steigti tik tada, kai tam yra prasmė“, – tvirtino G. Merkys ir pasakojo, kad kartais į juos kreipiasi šamų auginimo idėja užsidegę žmonės, kuriems verslininkai pirmiausia pataria nusipirkti 50 kilogramų šamų ir pamėginti juos parduoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, anot G. Merkio, svarbu pasirinkti verslui tinkamą aplinką. „Pavyzdžiui, kurti verslą Vilniaus rajone ar Vilniuje būtų daug sunkiau, – didelio miesto trūkumus pasakojo Utenoje verslą įkūręs G. Merkys. – Didmiestyje sudėtingiau sulaukti dėmesio, nes jame susitelkę didžiuliai rykliai, dirba išpaikinti valdininkai.“ Jo nuomone, įmonei steigti pasirinkę mažesnį miestą jie neprašovė, nes čia teikiama didžiulė parama ir paskatinimas verslui. „Verslą reikia kurti ten, kur žmonės nuoširdesni“, – tikino jis.

REKLAMA

Pelnyti pasitikėjimą

Prekybos žuvimi pradžia buvo neįprasta – „Merkio šamas“ keliavo iš vieno Lietuvos miesto į kitą, kur potencialūs pirkėjai ragavo ir klausėsi pasakojimų, kaip žuvys auginamos, kaip paruošiamos. Ne vienas iš ragavusių „Merkio šamo“ yra apsilankęs ir ten, kur žuvys auginamos. Šiandien „Merkio šamo“ laukia visoje Lietuvoje. „Mes radome būdą, kaip jį pristatyti, kad žmonės susidarytų tinkamą įspūdį. Plėtra vyko principu, kuris ir turi būti versle, – klientas turi reikalauti produkto. Reikia pelnyti jo pasitikėjimą“, – aiškino pašnekovas.

REKLAMA

Šamų populiarumą didina ir maisto ambasadoriai, sutikę reklamuoti šamus, valgyti juos, vaišinti artimuosius ir draugus, pasakoti apie šios žuvies subtilybes ir auginimo ypatumus. „Ši reklama eina iš lūpų į lūpas. Taip, per maisto ambasadorius, pasiekėme daugelį Lietuvos vietų. Mums skambindavo ir sakydavo, kad kuriame nors mieste daugiau žmonių norėtų užsisakyti žuvies“, – prisiminė G. Merkys, šiandien suskaičiuojantis daugiau nei 110 tokių valgančių šamus ambasadorių.

Ir gerai, ir blogai

Dar vienas „Merkio šamui“ svarbus dalykas – produktų šviežumas. „Bandome užtikrinti visus aukščiausios kokybės parametrus. Garantuojame šviežumą – klientai žino, kad perkama „Merkio šamo“ žuvis būna apdorota prieš 4–12 valandų“, – aiškino G. Merkys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiandien šamų paklausa tokia didelė, kad norėdami užtikrinti, jog maisto ambasadorių atvesti klientai gaus užsisakytą žuvį, „Giedrupės“ įkūrėjai buvo priversti sumažinti žuvies, parduodamos stambiesiems klientams, kiekį. „Viskas tam, kad galėtume patenkinti paklausą, ateinančią per maisto ambasadorius. Taigi tas augimas ir gerai, ir blogai“, – juokėsi verslininkas.

Pokalbį su ambicingu verslininku G. Merkiu baigėme kalbėdami apie jaunos įmonės planus, kurie iš tiesų įspūdingi. Kas žino, galbūt juos įgyvendinę verslininkai „Merkio šamą“ praplės iki ekologiškų daržovių, čia pat auginamų krevečių, vėžių, omarų ir kitų jūros gėrybių.

FAKTAI: „Merkio šamas“

„Merkio šamas“ įkurtas prieš pusantrų metų Utenoje

Šiandien „Merkio šamas“ pasiekia 12 Lietuvos miestų

Paragauti žuvies ragina 110 „Merkio šamo“ maisto ambasadorių

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų