REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susirūpinote savo sveikata ir planuojate atlikti kelis tyrimus, o gal suskaudo dantį ir reikia pas odontologą? Gali tekti ilgai laukti savo eilės, tačiau ne dėl to, kad neužtenka medikų, o dėl pacientų, kurie nepraneša apie neatvykimą.

Susirūpinote savo sveikata ir planuojate atlikti kelis tyrimus, o gal suskaudo dantį ir reikia pas odontologą? Gali tekti ilgai laukti savo eilės, tačiau ne dėl to, kad neužtenka medikų, o dėl pacientų, kurie nepraneša apie neatvykimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiai problemai išspręsti Seimas skubos tvarka priėmė Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo pataisas, kuriose įtvirtinta, kad pacientas, užsiregistravęs planinei asmens sveikatos priežiūros paslaugai gauti, tačiau negalintis atvykti nustatytu laiku, privalo apie tai informuoti medikus ne vėliau kaip prieš dvidešimt keturias valandas iki numatomo laiko pradžios.

REKLAMA

Šis įstatymas galioja jau daugiau nei mėnesį, tačiau situacija nesikeičia. Medikai tikina, kad šiuo metu iki 30 proc. pacientų sutartu laiku neatvyksta pas gydytojus ir apie tai nepraneša, todėl yra gaištamas laikas ir susidaro ilgesnės pacientų eilės.

„Išleidus tą įstatymą mes jį kritikavome, nes kai nėra jokios drausminimo priemonės, tai sistema ir neveikia. Jeigu žmogus buvo nemandagus, tai ir toliau bus. Taip ir šiuo atveju, išėjus įstatymui niekas nepasikeitė ir neturime nei vieno skambučio, kad pacientai būtų pranešę apie neatvykimą“, - teigia Žalgirio klinikos direktorė prof. Alina Pūrienė.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak klinikos direktorės, šis problema iš tiesų yra labai aktuali odontologijos priežiūros įstaigose. Ypač kai atsirado mokėjimas už paslaugas, tai žmonės pradėjo galvoti, kad medikai jų turi laukti ir kad tai tapo paslauga. 

„Vadovaujamasi principu: „Norėjau atėjau, norėjau neatėjau. Čia mano pinigai, kaip noriu taip darau“, - sako A. Pūrienė.

Vilniaus universiteto profesorė prašo pacientų susimąstyti apie pagarbą ir mandagumą, juk patys galite atsidurti laukiančiojo vietoje. Pranešdami, kad negalite atvykti jūs galite padėti kitiems greičiau gauti paslauga, o gal kai kuriais atvejais net gyvybę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Priežasčių yra daug, kažkas vėluoja ir mato, kad nespės, kiti suserga. Tai čia yra objektyvios priežastys, tačiau yra ir kitokių. Tarkime galvoja, kad tingi ir nueis, kitą kartą“, - pasakoja A. Pūrienė.

Medikai tam siūlo sprendimą – bausti tokius pacientus piniginėmis baudomis, kurios privers susimąstyti.

„Yra įvairių praktikų užsienyje, tačiau mes siūlome, kad jeigu pacientas užregistruotu metu neatvyksta, iš jos sąskaitos yra nuskaitomi pinigai. Aišku, tai ne visa dalis, kurią galėjo uždirbti klinika, bet dalis, kuri verstų susimastyti. Manau, kad jeigu nors pora eurų reikėtų susimokėti, tai žmonės kitaip elgtųsi ir praneštų apie neatvykimą“, - mano pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų