REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėdos valdžia, ketinanti riboti automobilių statymą magistralinėse miesto gatvėse, nė žodeliu neužsimena apie tai, kur klaipėdiečiams reikės statyti savo transporto priemones, kai nauja tvarka pradės galioti.

REKLAMA
REKLAMA

Maudama apynasrį automobilių savininkams, miesto vadovai nusiplauna rankas, nes neketina spręsti sausakimšų daugiabučių namų kiemų problemų ir neplanuoja mieste įrengti daugiau aikštelių, nes tam esą trūksta lėšų.

REKLAMA

Siūlo dalintis su kaimynais


„Vakarų eksprese“ jau rašyta, kad Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisija vienbalsiai pritarė siūlymui daugumoje miesto gatvių pastatyti ženklus su juose nurodytomis valandomis, jog statyti transportą draudžiama nuo 7-19 val. Automobilių statymą ribojantys ženklai turėtų pasirodyti Statybininkų prospekte, Sausio 15-osios, Janonio, Šaulių, Debreceno, Vingio, Smiltelės, Mogiliovo gatvėse. O Šilutės plente ir Tilžės gatvėje automobilių nebūtų galima statyti ištisą parą.

REKLAMA
REKLAMA

Prie šio sprendimo Savivaldybė artinosi trejus metus. Per tiek laiko statomas transportas „užkimšo“ miesto gatves ir vis labiau trukdo eismui, - tikina Savivaldybės administracijos Transporto tarnybos vyr. specialistas Vytautas Paukštė.

Valdininkas mano, jog ženklai taps puikia drausminimo priemone metalo laužo savininkams. Savivaldybė iki šiol nerado jokio būdo, kaip miestą išvaduoti nuo rūdijančių mašinų, kurias klaipėdiečiai pameta bet kur - kiemuose, judriose gatvėse.

V. Paukštė negalvoja, kad nauja tvarka uostamiestyje sukels revoliuciją - ženklai, pasak jo, bus statomi tik opiausiose gatvėse ar vietose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klaipėdiečiams, kurie privalės savo transportui paieškoti naujų vietų, valdininkas nedaug ką galėjo pasiūlyti - tik bandyti gražiuoju tartis su kaimynais.

„Juk patraukti automobilį iš gatvės žmogui reikės tik 7 val ryte. Dauguma tokiu metu išvažinėja į darbus ir kiemai ištuštėja. Galima tarpusavyje dėl laisvų vietų susitarti gražiuoju, šį klausimą turėtų aptarti ir daugiabučių namų savininkų bendrijos“, - svarstė V. Paukštė.

Kada įsigalios nauja tvarka, jis negalėjo atsakyti. Ketinama iki galo suderinti schemą, numatyti lėšų ženklams, tačiau faktas, kad priėmusi tokį sprendimą Saugaus eismo komisija jo nekeis ir kitų būdų neieškos.

REKLAMA

Lengviausiu keliu

Klaipėdos savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas sako, jog planuoti naujas automobilių aikšteles Klaipėdoje - politikų arba Miesto ūkio departamento reikalas. Pastarojo vadovas Alfonas Šimkus apie planus patarė pasikalbėti su Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus specialistais. Šio skyriaus vedėjos Violetos Staskonienės teigimu, šiuo metu nauja automobilių statymo aikštelė planuojama tik Pilies gatvėje - kokio ji dydžio ir kiek vietų, atsakyti negalėjo.

REKLAMA

Puikiausiai miesto valdžios požiūrį į šią problemą atspindi keliasdešimt tūkstančių litų atsiėjęs M. Mažvydo alėjos ir jos gretimybių detalusis planas, pagal kurį po visa alėja buvo numatyta įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

Šį planą savivaldybė atidėjo į šalį, nes išsiaiškino, jog 260 vietų aikštelės įrengimas kainuos dešimtis milijonų litų.

„Absurdiška situacija. Ką reiškia šio projekto atidėjimas vėlesniam laikui? Kad paskui bus ardoma milijonus kainavusi rekonstruotos alėjos danga? Juk verslininkai siūlė jų lėšomis aikštelę įrengti, todėl tvirtinti, jog šiuo metu nėra investicijų, - neteisinga. Tas pats atsitiko ir su Ferdinando aikšte, po ja taip pat buvo planų požeminę aikštelę įrengti ir verslininkai tuomet taip pat rodė iniciatyvą. Kodėl tyla? Reikia dirbti, užpakalius pajudinti, ryžto turėti“, - valdžiai kritikos pažėrė Klaipėdos miesto tarybos opozicijos atstovas Artūras Šulcas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, draudimai yra paskutinė iš visų priemonių, kai jokie susitarimo su visuomene būdai neįmanomi. A. Šulco nuomone, prieš statant ženklus, apie tai būtina informuoti ir žmones bei ieškoti kompromiso.

Turime pavyzdžių

Nusprendus drausti statyti automobilius ten, kur jie trukdo pravažiuoti visuomeniniam transportui, tačiau nepasiūlius jokios kitos išeities automobilių savininkams, iš gerų Savivaldybės norų gali likti tik šnipštas.

Taip jau ne kartą yra atsitikę. Pavyzdžiui, pristačius ženklų, draudžiančių tam tikrose vietose vedžioti keturkojus, Savivaldybė problemos neišsprendė, nes kone kas trečiam šunį laikančiam miestiečiui tiesiog nėra kur savo augintinių vesti.

REKLAMA

Masiniam baudų skyrimui nepasiruošę ir policininkai. Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus komisaras inspektorius Alvydas Katkauskas mano, jog Saugaus eismo komisijos sprendimą būtina įgyvendinti palaipsniui, antraip situacija taps chaotiška.

Kontrolę atliks patrulių rinktinės pareigūnai. Jei vienu metu bus pastatyti ženklai pagal numatytą schemą, vargu ar užteks turimų priemonių - ratų blokatorių. Kažin, ar pastačius ženklus 10 gatvių, patruliai spės filmuoti ir fotografuoti pažeidėjus, - abejojo komisaras.

Jis įsitikinęs, kad diegiant naują tvarką reikėtų stebėti ar tam tikrose gatvėse iš tiesų yra tokie trukdžiai eismui, dėl kurių būtina statyti ženklus.



Vaida Jutkonė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų