REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įvardino, kokią internetinę prekybą Lietuvoje vykdyti beviltiška

Kuo lietuvius traukia „Amazon“ ir „eBay“ (tiesiogiai iš konferencijos „Login“)

Ar pasaulio internetinės prekybos gigantės „Amazon“ ir „eBay“ „suvalgys“ lietuviškąsias kol kas pasakyti sunku. Šiandien Vilius Juraitis, „Cherry Media LT“ generalinis direktorius, atstovaujantis vieną iš sėkmingiausių e-komercijų įmonių Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, teigia, kad vietinės elektroninės prekybos atstovės pirmauja rezultatu 1:0.

Ar pasaulio internetinės prekybos gigantės „Amazon“ ir „eBay“ „suvalgys“ lietuviškąsias kol kas pasakyti sunku. Šiandien Vilius Juraitis, „Cherry Media LT“ generalinis direktorius, atstovaujantis vieną iš sėkmingiausių e-komercijų įmonių Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, teigia, kad vietinės elektroninės prekybos atstovės pirmauja rezultatu 1:0.

REKLAMA

„Per ateinančius penkerius metus Lietuvos interneto rinka turėtų išaugti dvigubai. Klausimas, ar tai daug ar mažai. Iki šiol internetinės prekybos dalis rinkoje sudarė apie 3 proc., kai, pavyzdžiui, Danijoje ar Jungtinėje Karalystėje šis procentas svyruoja nuo 8 iki 9. Tikriausiai, po penkerių metų Lietuva pasivys šio sektoriaus lyderes“, - konferencijoje „Login“ kalbėjo V. Juraitis.

Anot jo, jei Lietuvoje iš tikrųjų šiuo metu yra kiek daugiau nei 3 mln. gyventojų, per ateinančius penkerius metus el. prekyba turėtų sulaukti papildomų 200 tūkst. pirkėjų. Prognozuojama, kad tuomet 8 iš 10 vartotojų pirks internete.

REKLAMA
REKLAMA

„Jei kažkam kyla klausimų, ar reikia užsiimti elektronine prekyba, tai šie skaičiai aiškiai parodo, kad reikia“, - sakė pranešėjas.

Lietuvių įpročiai logika nepaaiškinami

Smarkiai 2008 m. kritę el. prekybos rezultatai po krizės smarkiai išaugo, o šiuo metu vėl mažėja, tačiau V. Juraitis įsitikinęs, kad stabilizavimosi ženklas. Pasak jo, el. prekyba turėtų augti apie 30 proc. kasmet. Traukia nauji potyriai

REKLAMA

V. Juraičio ir TNS atliktų apklausų duomenimis, net 50 proc. lietuvių apsiperka ne tik lietuviškose, bet ir užsienietiškose el. parduotuvėse. Labiausiai stebina tai, kad pirkti „Amazon“ ar „eBay“ lietuvius skatina, kaip jie patys įvardina, „mada“ ir „nauji potyriai“.

„Šiandien, lyginant du pagrindinius užsienio „žaidėjus“ „eBay“ arba „Amazon“, matome, kad jie yra tokio paties dydžio ar net didesni nei lietuviški. Kyla klausimas, kaip, nevykdydami jokios rinkodaros, jie sugebėjo užkariauti tokią didelę rinkos dalį. Atsakymas daugiau nei keistas – lietuviai perka svetur ne todėl, kad pigiau ar patogiau, o todėl, kad „madinga““, - stebisi V. Juraitis.

REKLAMA
REKLAMA

Apklausoje dalyvavę asmenys prisipažino, kad apsipirkimas užsienio el. parduotuvėse jiems suteikia naujų potyrių.

Tačiau, atidžiau panagrinėjus tų pačių prekių kainas lietuviškose ir užsienio el. parduotuvėse, toks vartotojų elgesys atrodo dar keistesnis. Absoliučią daugumą prekių parsisiųsti kainuoja 10-20 proc. brangiau, be to, pristatymo išlaidos kainuoja dar vidutiniškai apie 23 proc. nuo prekės vertės.

„Mane labai stebino žmonės, kurie pernai puolė į „IKEA“, tarsi iki tol jie baldų nebūtų matę. Tai šiuo atveju yra kažkas panašaus“, - sakė el. prekybos atstovas.

Liūto dalis – vietinių rankose

Visgi, peržvelgus skaičius, matoma, kad daugiau pinigų išleidžiama lietuviškose el. parduotuvėse. 57 proc. vartotojų Lietuvoje blaškosi ir naudojasi įvairių mažų el. parduotuvių, nesudarančių nė vieno proc. rinkos, paslaugomis. Kita dalis renkasi rinkos lyderius – pigu.lt, beta.lt, grupinis.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Užsienio lyderių „Amazon“ ir „eBay“ pikas buvo 2006 metais, kai pas mus pigu dar nebuvo, o vietinio žaidėjo neatsirado. Nuo savo piko jie prarado per 43 proc. Lietuvos rinkos.

Laukia atkakli kova

Didelis susidomėjimas užsienio el. parduotuvėmis, pasak V. Juraičio, kelia nerimą, nes akivaizdu, kad laukia atkakli kova, todėl reikia protingai prisitaikyti prie vietinės rinkos.

El. parduotuvių veiklos efektyvumas didele dalimi priklauso nuo tinkamai parinkto asortimento, kuris mūsų rinkoje turi būti mažesnis, bet tikslesnis. „Nėra tikslinga stengtis įtikti 20 proc. klientų, turinčių išskirtinių poreikių, dėl to aukojant pelną. Platų asortimentą gali sau leisti turėti rinkos dalyvis, kuris pardavinėja prekes ne 3 mln., o 300 mln. vartotojų. Jei bandysite tą Lietuvoje, tik sugadinsite verslą“, - sakė pranešėjas.

REKLAMA

Lietuviškos el. parduotuvės taip pat turi galimybę išnaudoti išskirtinį vietinio vartotojo bruožą – žmonės Lietuvoje pageidauja prekę atsiimti patys, o ne mokėti už pristatymą į namus. Tai, pasak V. Juraičio, leidžia prekybininkams įrengti prekių atidavimo taškus, kurie, parinkus teisingą vietą, gali padidinti pardavimus kelis kartus.

Vienas iš būdų sužinoti, ko rinkai reikia, atsižvelgti į pirkėjų nuomonę, kurią jie noriai reiškia laiškais, skambučiais bei socialiniuose tinkluose. Prieš užsienietiškas el. parduotuves vietinės taip pat turi atsiskaitymo, prekės atsiėmimo, kalbos atžvilgiu.

„Mano asmenine nuomone, į klausimą, ar jie mus, ar mes juos, atsakymas yra – mes juos. Nes turime konkurencingą kainą ir pasaulio milžinai kol kas nepritaikyti mažoms šalims. Kas kelia nerimą, tai, kad viskas iš esmės priklausys nuo vatotojo, kaip jis rinksis, kiek jis galvos, kad užsienis yra geriau nei Lietuva“, - sakė V. Juraitis.

Visgi perspektyvos el. prekyboje matomos tik tiems, kurie sugebės pasiūlyti patrauklų, tikslų asortimentą“ „Jei sugalvosite prekiauti mediniais šaukštais ir turėsite rinką – gerai. Tačiau niekuo neypatingų prekių pirkimas Kinijoje ir perpardavinėjimas internetinėje erdvėje neturi ateities“, - sakė verslininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų