REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tuo metu, kai maisto ir kitų produktų ar paslaugų kainos auga kone kasdien ir žmonėms reikia vis daugiau pinigų, ėmė strigti prašymus išmokoms priimanti sistema. Žmonių atsiprašoma už nepatogumus ir prašoma jungtis po darbo.

Tuo metu, kai maisto ir kitų produktų ar paslaugų kainos auga kone kasdien ir žmonėms reikia vis daugiau pinigų, ėmė strigti prašymus išmokoms priimanti sistema. Žmonių atsiprašoma už nepatogumus ir prašoma jungtis po darbo.

REKLAMA

Socialinės paramos šeimai sistema (SPIS) internetu priima pačius įvairiausius prašymus skirti socialinei paramai.

Joje reikia pildyti prašymą norint gauti vienkartinę išmoką gimus vaikui, ar kas mėnesį mokamus vaiko pinigus, išmoką žmogui mirus, paramą trūkstant pinigų susimokėti už karštą ar geriamąjį vandenį, paprastą piniginę pašalpą ir kt.

Tačiau, panašu, kad šiuo metu sistema neveikia taip, kaip turėtų, o žmonėms pinigų laukti tenka daugiau kaip mėnesį.

Vienoje socialinio tinklo grupėje žmonės skundžiasi, nežinantys, ką daryti ir kada sulauks išmokų.

„Buvo tokia situacija: padaviau prašymą į SPIS balandžio 4 dieną. Šiandien gegužės 5 d. ir dar apdorojama..“, – rašo grupės narė.

REKLAMA
REKLAMA

Kita moteris užsimena, kad jos dukra prašymą išmokai nėščiajai pateikė dar balandžio 30 d., tačiau iki šiol joje rodoma, kad prašymas „apdorojamas“.

REKLAMA

Iš tiesų atsidarius SPIS interneto puslapį, pasitinka toks įspėjimas:

„Dėl padidėjusio SPIS apkrovimo fiksuojami SPIS veikimo sutrikimai. Siekiant to išvengti, gyventojų maloniai prašome iki gegužės 6 d. prie sistemos jungtis nuo 17 val. Atsiprašome už laikinus nepatogumus.“

SPIS valdytoja yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerija situaciją pakomentavo taip:

„Kasmet SADM sukuria galimybę gyventojams vis daugiau paslaugų užsisakyti elektroniniu būdu. Covid-19 situacija parodė, kad žmonių gyvenimo būdas bei įpročiai labai pasikeitė. Turime pasidžiaugti, kad sulaukiame vis daugiau gyventojų prašymų, kurie teikiami elektroniniu būdu. Visus pateiktus prašymus savivaldybių specialistai nagrinėja toje pačioje SPIS sistemoje. 

REKLAMA
REKLAMA

Savivaldybės, socialinės įstaigos, mokyklos ir kitos savivaldybių įstaigos, nevyriausybinės organizacijos ir kitos paramą teikiančios įstaigos, SPIS sistemoje kiekvieno mėnesio sandūroje (mėnesio paskutinė-pirma savaitė) turi pateikti savo veiklos ataskaitas, kurioms duomenis renka arba teikia SPIS. Tokiu būdu susidaro apkrova tiek iš išorinės, tiek iš vidinės sistemos pusės.

Įtakos turi ir sezoniškumas. Pastebimas padidėjęs prašymų pateikimas šildymo kompensacijai gauti. Nereikėtų pamiršti ir Ukrainos situacijos, kuomet karo pabėgėliai registruojami SPIS sistemoje. Jiems skirtos socialinės paramos ir išmokos skyrimo faktas taip pat suvedamas būtent SPIS sistemoje, kas, be abejo, prisideda prie SPIS apkrovos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Suprasdami situaciją, SPIS nuolatos vykdomi tobulinimo bei modernizavimo darbai, reaguojant į paslaugų skaitmeninimą, prieinamumą, besikeičiančius teisės aktus ir kitus SADM tarptautinius bei projektinius įsipareigojimus. Šiuo metu vykdomi modernizavimo darbai, kurie leis be trikdžių pateikti ir apdoroti didesnį prašymų bei užklausų kiekį. Tačiau šiems pakeitimams reikia laiko.

Fiksuojami sutrikimai, kurie trumpam sutrikdo prisijungimą gyventojams, jų pateiktų prašymų apdorojimo procesą, kurį atlieką ne tik sistema, bet ir savivaldybių darbuotojai. Todėl siekdami bent minimaliai sureguliuoti besijungiančiųjų prie sistemos srautus, prašome gyventojų laikinai iki gegužės 6 d. pagal galimybę jungtis po savivaldybių, kurios nagrinėja gyventojų prašymus, darbo valandų.

Atkreipiame dėmesį, kad SADM ir savivaldybės vykdo nuolatinę pateiktų prašymų stebėseną, siekiant užtikrinti savalaikį jų išnagrinėjimą. Skirtingi prašymai atitinkamai turi skirtingą įstatymų tvarka nustatytą išnagrinėjimo ir sprendimo priėmimo terminą. Piniginės išmokos gyventojams pervedamos nustatyta tvarka ir terminais po prašymo patvirtinimo.“

musu zmonem stringa sistema. idomu ar stringa sistema ukraineciam? reikia darit kaip voketija - tikrinti jos. pas mus darbe dirba vienas tipo pabegelis nuo karo,bet jis nuomoja 2 aukstu nama ukrainoj ir kiek viena diena skambina namo kaiminuj klausineja kaip ten nomininkas.o cia gauna pinigu kaip visi tie kur istikruju pabego nuo karo. gal rejkia tokiam baigti moket pinigu ir siust atgal be tejses ivaziot i ES. tai tam ir prasme kad musu valdzia rupinasi ne savo tauta o svetimsaliu. gal reikia iskart sakit kad saviskiam nebeliko pinigu, musu vaikai gi ne numirs nuo bado. pirma rejkia ziuret savo zmoniu, o kitu poto
Kiek tas bardakas dar tesis reikia daryti tvarka lai moka delspinigius o neatsiprašineja vrot kampot
lietuvoj Tik garsiai šaukt temoka, kad vos ne pirmaujantys Europoje pagal IT technologijas, tik bėda ta, kad su tomis turimomis technologijomis dirbt kokybiškai niekas nemoka. Čia kaip ir su mobiliūjų operatorių pagyromis, kad aprėpia tinklas 99-100% teritorijos. Taip, padengt tai padengia, tinklas pasiekiamas, bet kokybė tai eik tu na... Su aukštaisiais išsilavinimais irgi šnipštas - turėt aukštojo išsilavinimo diplomą ir realiai įsisavint tai, kas ten dėstoma, tai nėra tas pats.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų