REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„EgyptAir“ katastrofa: netoli Graikijos salų aptiko nuolaužas

„EgyptAir“ lėktuvas (skrydis MS804), skridęs iš Paryžiaus į Kairą su 66 asmenimis, dingo iš radarų apie 280 kilometrų nuo Egipto krantų. Egipto, Graikijos ir Prancūzijos atstovai patvirtino, kad virš Viduržemio jūros dingęs oro bendrovės „EgyptAir“ lėktuvas, kuriame buvo 66 žmonės, sudužo.

„EgyptAir“ lėktuvas (skrydis MS804), skridęs iš Paryžiaus į Kairą su 66 asmenimis, dingo iš radarų apie 280 kilometrų nuo Egipto krantų. Egipto, Graikijos ir Prancūzijos atstovai patvirtino, kad virš Viduržemio jūros dingęs oro bendrovės „EgyptAir“ lėktuvas, kuriame buvo 66 žmonės, sudužo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Graikijos pareigūnai netoli „EgyptAir“ katastrofos vietos aptiko du objektus, praneša „Reuters“.

REKLAMA

„Egipto civilinės aviacijos ministerija ką tik gavo oficialų laišką iš Egipto užsienio reikalų ministerijos, patvirtinantį, kad buvo rasta dingusio orlaivio Nr. MS 804 nuolaužų“, – sakoma žinutėje anglų kalba, paskelbtoje „EgyptAir“ oficialioje „Twitter“ paskyroje.

„Egipto tyrimų komanda, bendradarbiaudama su kolegomis Graikijoje, tebeieško kitų dingusio lėktuvo liekanų“, – pridūrė bendrovė.

Avialinijų socialinio tinklo "Twitter" paskyroje buvo pranešta, kad lėktuvas dingo būdamas maždaug 11 kilometrų aukštyje ir jau pasiekęs Egipto oro erdvę. Ryšys su lėktuvu nutrūko 2 val. 45 min. Kairo (3 val. 45 min. Lietuvos) laiku. Naujausiame pranešime sakoma, kad tame lėktuve buvo 56 keleiviai, tarp jų vienas vaikas ir du kūdikiai, taip pat 10 įgulos narių. Pirminiais duomenimis, keleiviai buvo egiptiečiai (30), prancūzai (15) ir britas (1).

REKLAMA
REKLAMA

Teigiama, kad įgula nebandė susisiekti su skrydžio valdymo centru žemėje, tačiau jau praėjus dviem valandoms (4:29) nuo dingimo, lėktuvo automatinė sistema perdavė pavojaus signalą. Kokio pobūdžio pavojus iškilo lėktuvui nėra pranešama. 

Vietos žiniasklaidos šaltinis „AlMayadeenNews“ praneša, kad lėktuvas subyrėjo dar ore, tačiau oficialus Kairas šios informacijos nepatvirtina. Pasak pareigūnų, „tikimybė, kad lėktuvas sudužo, buvo patvirtinta“, nes jis nenusileido nė viename iš aplinkinių oro uostų. Pareigūnai kalbėjo anonimiškai, nes neturi įgaliojimų teikti informacijos žiniasklaidai. Graikų prekybinio laivo įgula matė liepsną danguje Pietų Viduržemio jūros regione, praneša „Daily Mirror“. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„EgyptAir“ lėktuvas sudužo jūroje netoli Karpatohos salos, Dodekaneso salyne, Graikijoje, praneša AFP, remiantis šaltiniu Graikijoje. Tie patys šaltiniai Graikijoje teigia, kad lėktuvas prieš suduždamas staigiai neteko aukščio. Anot Graikijos gynybos ministro Panos Kammenos, radarai užfiksavo, kad vos išskridęs iš ES oro erdvės lėktuvas staigiai pasisuko į kairę 90 laipsnių kampu, vėliau 360 laipsnių į dešinę.

Lėktuvas atliko 90 laipsnių posūkį į kairę, po to apsisuko 360 laipsnių kampu į dešinę, krisdamas iš 37 tūkst. į 15 tūkst. pėdų (iš 11,2 km į 4,6 km aukštį), o signalas buvo prarastas apie 10 tūkst. pėdų (3 km) aukštyje“, – ministras Panos Kammenos sakė per spaudos konferenciją.

REKLAMA

Oro sąlygos skrydžiui buvo palankios

Egipto laivynas ir gelbėjimo komandos jau vykdo paieškas teritorijoje, kur paskutinį kartą buvo užfiksuotas lėktuvas. Tai yra teritorija maždaug 30-40 kilometrų nuo Egipto krantų. Dingusio lėktuvo Egipto kariuomenė ketvirtadienį pasiuntė orlaivius ir laivus.

Oro sąlygos buvo geros lėktuvui skrendant per Viduržiemio jūrą. Nei Prancūzijos užsienio reikalų ministerija, nei Vidaus reikalų ministerija nekomentavo lainerio dingimo fakto ir prielaidos, kad lėktuvas galėjo tapti atakos taikiniu. Prancūzijoje tebegalioja nepaprastoji padėtis po pernai lapkritį islamo ekstremistų įvykdytų išpuolių Paryžiuje, nusinešusių 130 žmonių gyvybių. Be to, džihadistų grupuotė „Islamo valstybė“ yra pažadėjusi surengti naujų atakų Prancūzijoje.

REKLAMA

Savo puslapyje paskelbtame pranešime "EgyptAir" praneša, kad lėktuvas Charles de Gaulle Aoro uostą paliko vakar 23 val. 9 minutės vietos laiku. Tinklalapis „Flightradar24“ nurodė, kad MS804 reiso lėktuvas yra „Airbus A320-232“, kurį oro bendrovė įsigijo 2003 metais.

Lėktuvo kapitonas turi 6000 skrydžio valandų patirtį. Taip pat pranešama, kad lėktuve nebuvo jokių ypatingų krovinių.

Lėktuvo pilotas per paskutinį kontaktą prieš orlaivio dingimą „neužsiminė apie jokią problemą“, pranešė Graikijos civilinės aviacijos administracija.

„Skrydžių vadovai susisiekė su pilotu orlaiviui skrendant 37 tūkst. pėdų aukštyje (netoli Atėnų)... Jis neužsiminė apie jokią problemą“, – televizijai „Antenna“ sakė Graikijos civilinės aviacijos administracijos vadovas Konstantinas Licerakas.

Blogiausias scenarijus?

Ahmedas Abdelis, „EgyptAir“ kontroliuojančios bendrovės vicepirmininkas CNN tvirtino, kad lėktuvo įgula skrydžio metu nesikreipė dėl jokių klausimų. „Nebuvo gauta jokių pagalbos prašymų ar pranešimų apie aukščio praradimą. Jie tiesiog dingo“, – patvirtino ir Egipto oro navigacijos vadovas Ehabas Mohy el-Deenas. 

REKLAMA

Aviacijos ekspertas Rusty Aimeris „Sky News“ patvirtino, kad dabar yra siekiama išsiaiškinti, kodėl lėktuvas dingo iš radarų. „Gali būti, kad nebeveikė radaras. Taip gali nulemti daugelis priežasčių. Kita priežastis, kodėl radarai nebefiksavo lėktuvo gali būti paties lėktuvo dingimas“, – sako R. Aimeris. „Sky News“ Viduriniųjų rytų korespondentė Sherine Tadros sako, kad kol kas tiesiog laukiama informacijos.

„Tai nėra labai ilgas skrydis... Tad šiuo metu galime tik laukti ir tikėtis išsiaiškinti, kas nutiko šiam lėktuvui“, – sako korespondentė.

REKLAMA

Prancūzijos vadovas dėl dingusio „EgyptAir“ lėktuvo šaukia skubų ministrų pasitarimą

Prancūzijos prezidentas Francois Hollande'as vėliau ketvirtadienį rengia skubų savo svarbiausių ministrų pasitarimą, dingus oro bendrovės „EgyptAir“ lėktuvui, skridusiam iš Paryžiaus į Kairą.

Eliziejaus rūmams artimi šaltiniai sakė, kad prezidento šaukiamame pasitarime dalyvaus ministras pirmininkas Manuelis Vallsas, taip pat užsienio reikalų, gynybos ir vidaus reikalų ministrai.

Skrydis į Kiprą

tv3.lt primena, kad šiemet "EgyptAir" jau buvo susidūrę su kritine situacija. Kovą, kitas „EgyptAir“ laineris, skridęs iš Aleksandrijos į Kairą, buvo užgrobtas ir priverstas nusileisti Kipre, kur „nestabilios psichikos“ užpuolikas pareikalavo suorganizuoti pasimatymą su jo buvusia žmona. Jis pasidavė po šešias valandas trukusios apsiausties oro uoste, kuri pasibaigė taikiai. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Būgštavimai dėl saugumo

Šis incidentas atnaujino būgštavimus dėl saugumo praėjus beveik septyniems mėnesiams po to, kai virš Sinajaus pusiasalio buvo susprogdintas Rusijos keleivinis lėktuvas. Per šią spalio 31 dieną įvykusią katastrofą žuvo visi 224 orlaivyje buvę žmonės. Maskva pareiškė, kad lėktuve buvo susprogdinta bomba, o atsakomybę už išpuolį prisiėmė džihadistų judėjimo „Islamo valstybė“ atšaka Egipte.

1999 metais į Atlanto vandenyną netoli Masačusetso salos Nantaketo nukrito 217 žmonių skraidinęs „EgyptAir“ lėktuvas. Niekam iš jų nepavyko išsigelbėti. Galutinėje JAV tyrėjų ataskaitoje buvo rašoma, kad orlaivio antrasis pilotas išjungė autopilotą ir nukreipė „Boeing 767“ žemyn. Tačiau Egipto pareigūnai atmetė savižudybės versiją, tvirtindami, kad katastrofa įvyko dėl kažkokio mechaninio gedimo.

REKLAMA

Mįslingas dingimas

Egipto laineris ketvirtadienį dingo praėjus daugiau negu dvejiems metams po vieno iš mįslingiausių incidentų per aviacijos istoriją. Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvas dingo 2014 metų kovo 8-ąją, skrisdamas iš Kvala Lumpūro į Pekiną. Jame buvo 239 keleiviai ir įgulos nariai, daugiausiai Kinijos ir Malaizijos piliečiai.

Pareigūnų nuomone, tas „Boeing 777“ nukrypo nuo kurso ir sudužo atokiame pietiniame Indijos vandenyno regione. Brangiai kainavusios katastrofos vietos paieškų operacijos kol kas nedavė jokių rezultatų, bet penkios nuolaužos, kurios neabejotinai arba tikėtinai yra to lainerio dalys, buvo rastos už tūkstančių kilometrų nuo paieškų zonos, veikiausiai ten atneštos vandenyno srovių.

Buvo iškelta įvairių to lėktuvo dingimo teorijų – pavyzdžiui, dėl tikėtino mechaninio gedimo, užgrobimo arba teroristinio sąmokslo, taip pat dėl neprognozuojamų piloto veiksmų.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų