REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kasmetiniame automobilių gamybos kompanijos „General Motors“ (GM) susitikime įmonės vadovas Danielis Akersonas sveikino kolegas su gerėjančia finansine situacija ir grįžimu į prestižinį „Standard & Poor’s 500” akcijų indeksą.

REKLAMA
REKLAMA

Nors grįžimas į persitižinę akcijų indekso grupę džiugina kompanijos savininkus, tamsiausi laikai dar tikrai nesibaigė. 2007 metais ant bankroto slenksčio balansavęs didžiausias automobilių gamintojas Jungtinėse Valstijose sulaukė valdžios pagalbos, kuri įmonės gelbėjimui skyrė net 49,5 mlrd. JAV dolerių (131 mlrd. litų) dydžio paramą. JAV dienraščio „The New York times“ teigimu, nepaisant stabilios finansinės situacijos, kol kas pagrindinę koncerno užduotis išlieka nepakitusi – kurti kokybišką produkciją ir pritraukti kuo daugiau naujų klientų.

REKLAMA

Nori didesnės rinkos dalies

Po susitikimo su akcininkais, D. Akersonas pabrėžė, kad GM atgimimas neįmanomas, kol nebus ištesėtas pažadas gaminti produkciją patrauklią viso pasaulio rinkoms. „Kad ir kiek daug būtume pasiekę, jei norime įvykdyti išsikeltas užduotis ir pasiekti užsibrėžtus tikslus, turime nukeliauti dar labai daug“, – sakė GM vadovas.

„The New York Times“ pastebi, kad pastarųjų metų rezultatai iš tiesų blankūs. GM nepadidino užimamos rinkos dalies Jungtinėse Valstijose, o nauji automobilių modeliai nesulaukė visuotinio pripažinimo. Šiemet GM užimama rinkos dalis JAV sudaro 18 proc., tuo tarpu 2012 metais automobilių gamintojas užėmė 17,8 proc. rinkos.

REKLAMA
REKLAMA

Didėją spaudimas augti

Nors GM pardavimai auga svarbiose rinkose, kaip Kinija, kompanija Šiaurės Amerikoje uždirba mažiau pelno nei pagrindinė konkurentė „Ford Motor Company“. Tokia situacija sukuria papildomo spaudimo kompanijos vadovams ir ypatingai D. Akersonui.

„Ponui Akersonui dar tikrai anksti išdidžiai kalbėti apie gerėjančius jo vadovaujamos įmonės rezultatus“, – pasakojo automobilių gamintojų konsultantų įmonės „2953 Analytics“ vadovas Jimas Hallas.

Kuomet GM gavo keliasdešimties milijardų dolerių vertės pagalbos paketą, kompanijos valdybos nariais tapo valdžios paskirti asmenys, tarp kurių buvo ir D. Akersonas . JAV dienraščio teigimu, pastarasis subūrė nauja vadybininkų komandą ir įskiepijo griežtą atskaitomybės ir veikimo būtinybės jausmą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Eina senu keliu

Analitiku nuomone, GM atsilieka nuo „Fords“ dėl nesugebėjimo sukurti produkcijos platformą, kuri padėtų sutaupyti gamybos kaštus ir vartotojams patrauklaus automobilių dizaino trūkumo. „Nors kompanijos vadovybė atsinaujino, produkcijos at-vilgiu nevengiama kartoti senų klaidų“, – sakė J. Hallas. Vis dėlto verta pridurti, kad GM automobiliai, kaip „Cadillac ATS“ ir „Buick Encore“ patyrė komercinę sėkmę.

Priduriama, kad šviežios produkcijos stoką iš dalies galima paaiškinti tuo, kad po finansų krizės didelė dalis naujų modelių projektų buvo atidėti geresniems laikams. „Produkcijos vystymas buvo atidėtas, todėl dabar reikia dirbti dvigubai, norint pasivyti konkurentus“, – sakė investicijų valdymo bendrovės „Guggenheim Partners“ analitikas Matthew Stoveris. Analitikas pridūrė, kad nepaisant visų sunkumų, GM progresas pastaraisiais metais teikia vilties, kad kompanija susitvarkys su kylančiomis problemomis.

REKLAMA

Tuo tarpu D. Akersonas daugelį problemų priskiria netinkamam valdymui praeityje, kuomet vadovai stokojo organizacinių gebėjimų ir disciplinos. „Per tokį trumpą laiką neįmanoma ištaisyti metų metus besikaupusių struktūrinių problemų. Nepamirškime, kad bankrotas truko vos 39 dienas, per kurias iš esmės turėjo būti sugalvotas naujas valdymo modelis”, – sakė GM vadovas.

Padėjo valstybės pagalba

„The New York Times“ pastebi, kad Amerikos mokesčių mokėtojų pinigais išgelbėta kompaniją buvo pertvarkyta į mažesnę įmonę su mažiau darbuotojų ir kuklesniu automobilių markių kiekiu. Analitiku manymu, turint omenyje, kad kompaniją iš esmės išgelbėjo valstybė, visai nekeista, kad GM palaipsniui vėl pradeda generuoti pilną.

REKLAMA

Vis dėlto valstybei priklausančių akcijų dalis nuo 60 proc. nukrito iki 14 proc., ką dalinai lėmė JAV valstybės iždo sprendimas išparduoti akcijas.

„GM finansinės problemos jau praeities puslapiuose“, – mano konsultacinės bendrovės „AutoTrens Consulting“ vadovas Josephas Phillippis. Pastarojo manymu, šiuo metu GM nebereikia desperatiškai ieškoti kapitalo – atėjo laikas varžytis su pasauliniais automobilių gamintojais, kaip „Ford“, „Toyota“ ar „Hyundai“.

Tikisi geresnių rezultatų

Šiemet GM pardavimai augo 8 proc. ir pranoko bendrą automobilių industrijos augimo vidurkį. Kompanijos atstovai tikisi didesnio augimo, kuomet salonuose pasirodys naujasis GM pikapas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar daugiau, JAV automobilių bendrovė diegia visą šalį apimančią automobilių serviso sistemą. Teigiama, kad visi įsigiję „Chevrolet“, „Buick“ arb „GMC“ markės automobilius bent 2 metus galės nemokamai keistis tepalus, gauti nemokamą ratų balansavimo paslaugą ir detalią automobilio apžiūrą.

 

„Tyrimai rodo, kad žmonės, kurie serviso paslaugoms renkasi mūsų įmonę yra labiau linkę pirkti mūsų gaminamus automobilius“, – sakė D. Akersonas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų