REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trečiadienio vakarą pirmą kartą „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių istorijoje laikinai įrengtoje žiedinių lenktynių trasoje nusileido akrobatinis lėktuvas „Xtremeair XA42“. Pastarąjį lėktuvą į užtvertą Palangoje esantį kelio ruožą nutupdė „Iron Wolf Aerobatics“ komandos pilotas Igoris Lobanovas. Profesionalus akrobatinio skraidymo pilotas lėktuvą atskraidino iš Kyviškių Dariaus ir Girėno aerodromo, kad šeštadienį galėtų lenktynių atidarymo ceremoniją papuošti savo pasirodymu.

Trečiadienio vakarą pirmą kartą „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių istorijoje laikinai įrengtoje žiedinių lenktynių trasoje nusileido akrobatinis lėktuvas „Xtremeair XA42“. Pastarąjį lėktuvą į užtvertą Palangoje esantį kelio ruožą nutupdė „Iron Wolf Aerobatics“ komandos pilotas Igoris Lobanovas. Profesionalus akrobatinio skraidymo pilotas lėktuvą atskraidino iš Kyviškių Dariaus ir Girėno aerodromo, kad šeštadienį galėtų lenktynių atidarymo ceremoniją papuošti savo pasirodymu.

REKLAMA

Lėktuvą nutupdyti iš pirmo karto nepavyko, tam prireikė net penkių bandymų, o tokiam nusileidimui I. Lobanovas ruošėsi net pusę metų.

„Kai tik kilo mintis šiemet pasirodyti Palangoje vykstančiose lenktynėse ir pabandyti akrobatinį lėktuvą nutupdyti lenktynių trasoje, pirmiausia, keletą mėnesių kiekvieną rytą ir vakarą visą nusileidimo procesą repetavausi mintimis. Lygiai taip pat, kaip varžybose tenka kartotis nežinomą kompleksą prieš pasirodymą. Teoriškai, idėja atrodė pakankamai paprastai įgyvendinama, tik reikia gerų įgūdžių ir tinkamo pasiruošimo. Visgi realybėje teko net kelis kartus prasukti ratus virš lenktynių trasos, kol išsirinkau teisingą trajektoriją saugiam nusileidimui. Juolab, kad ir simuliacinės treniruotės vyko visiškai kitokioje trasoje – ant Kyviškių aerodromo nusileidimo tako“, - sakė I. Lobanovas.

REKLAMA
REKLAMA

„Iron Wolf Aerobatics“ komandos sportininko Kyviškėse esančiame Dariaus ir Girėno aerodrome treniruotės vyko tokio paties ilgio ir pločio pažymėtoje teorinėje 1006 km lenktynių trasoje. Joje buvo pažymėtos ir visos galimos kliūtys, atitvarai, kurie būna lenktynių dienomis uždarytame kelio ruože, kur laikinai įrengiama automobilių sporto varžybų trasa Palangoje.

REKLAMA

„Pagrindinis skirtumas nuo simuliacinės trasos ir tikrosios 1006 km lenktynių trasos buvo kelio danga. Treniravausi ant tam skirto lėktuvų tūpimo ir kilimo tako Kyviškėse. Čia kelio danga visiškai kitokia – su įkalnėmis ir nuokalnėmis. Tad bet koks netikslumas nusileidimo metu kelio ruože, galėjo pasibaigti, paprastai tariant, avarija“, - po lėktuvo nutupdymo Palangoje komentavo Igoris Lobanovas.

Pilotas domėjosi, ar Europoje ir pasaulyje yra kas atlikęs tokį manevrą. Atviravo, kad nerado nė vieno tokio paskelbto atvejo, kai akrobatinio skraidymo pilotas būtų tūpęs būtent tokio tipo – uždarytame kelio ruože, esančioje lenktynių trasoje.

REKLAMA
REKLAMA

Visą akrobatinio lėktuvo nusileidimo procesą matęs prie 2022 m. „Aurum 1006 km powered by Hankook“ teisėjų štabo prisijungę tarptautinis ekspertas, šių metų varžybų vadovas olandas Martin van de Pavert antrino tą patį. Vienas autoritetingiausių šios srities užsienio specialistų, teisėjavęs ir vadovavęs didelį prestižą pasaulyje išsikovojusioms lenktynėms, tokioms kaip Le Mano 24 val, 12 ir 24 val Creventic ir kitoms aukšto lygio tarptautinėms varžyboms, teigė, kad dar to nebuvo regėjęs taip pat.

„Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynes varžybų dalyviai pradės šeštadienį (liepos 16 d.) 12 val.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų