REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiemet visi didžiausi Lietuvos prekybos tinklai jau sulaukė skundų dėl galimų darbo sąlygų pažeidimų. Ne visais atvejais skundai pasitvirtino, tačiau pažeidimų nustatyta gana nemažai. Ką prekybininkai žada daryti, kad sąlygos pagerėtų ir kiek jie planuoja didinti atlyginimus kitais metais?

Šiemet visi didžiausi Lietuvos prekybos tinklai jau sulaukė skundų dėl galimų darbo sąlygų pažeidimų. Ne visais atvejais skundai pasitvirtino, tačiau pažeidimų nustatyta gana nemažai. Ką prekybininkai žada daryti, kad sąlygos pagerėtų ir kiek jie planuoja didinti atlyginimus kitais metais?

REKLAMA

Prieš kurį laiką į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi viena pardavėja, kuri skundėsi vergiškomis darbo sąlygomis, netinkama darbo laiko apskaita, neskaičiuojamais viršvalandžiais ir kitomis negerovėmis.

Straipsnis apie tai sulaukė tikrai nemažai skirtingų komentarų. Daugelyje jų kartojosi ta pati mintis: darbas parduotuvėse tikrai sunkus, o atlyginimai nedideli. Taigi paklausėme didžiųjų prekybos tinklų, ką jie žada keisti kitais metais, ar darbuotojai gali tikėtis didesnių algų.

Pastato ir masažinius krėslus

„Maximos“ Komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė patikino, kad jos atstovaujama bendrovė nuolat investuoja į darbuotojų motyvacijos skatinimą ir darbo sąlygų gerinimą.

REKLAMA
REKLAMA

„Vertiname darbo procesus ir juos optimizuojame, pavyzdžiui, su tiekėjais kalbamės apie pakuočių dydį ir svorį, kad darbuotojams reiktų kilnoti mažesnius kiekius, prekėms vežti į parduotuvės salę naudojame ratukinius konteinerius“, – komentavo direktorė.

REKLAMA

Anot jos, naujose ir atnaujinamose parduotuvėse įrengiami poilsio kambariai darbuotojų pertraukėlėms. Juose yra televizoriai, kai kur – ir masažiniai krėslai.

„Kasininkams įrengiame ergonomiškas kėdes, pritaikytas ilgesniam sėdėjimui. Darbuotojams organizuojame įvairias iniciatyvas, pvz., skatindami sveikatingumą, dalijame sezoninius vaisius. Mūsų darbuotojams kasdien patiekiami ir šilti pietūs iš dviejų patiekalų“, – pasakojo E. Dapkienė.

Jos teigimu, praėjusių metų pabaigoje darbuotojų atlyginimų fondas buvo padidintas 9,5 mln. eurų. Vidutiniškai bazinis atlygis bendrovėje augo 7 proc., o daliai darbuotojų – net iki 20 proc. Pašnekovė neįvardijo, kiek atlyginimai didės kitais metais, esą dabar tai peržiūrima.

REKLAMA
REKLAMA

E. Dapkienė taip pat informavo, kad premijos „Maximos“ darbuotojams gali siekti nuo 8 proc. iki 38 proc. gaunamo darbo užmokesčio. Be to, tas pats darbuotojas per mėnesį gali gauti ir kelis motyvacinius priedus – pvz., už pasiektus parduotuvės tikslus ir gerus individualius klientų aptarnavimo rodiklius.

Kasininkai turi galimybę gauti ir papildomą priedą už prekių skenavimo greitį aptarnaujant klientus kasose. Vidutinis mėnesinis kasininkų ir pardavėjų priedas prie atlyginimo siekia 18 proc., konsultantų 30 proc., o vyr. kasininkų – 43 proc. Jis kasmet didėja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Darbo grafikai mūsų bendrovėje dėliojami pagal Darbo kodekso reikalavimus, užtikrinant nepertraukiamą darbuotojo poilsį. Juos deriname su darbuotojais, visada sumokame už viršvalandžius, kurių per metus negali būti daugiau, nei leidžia įstatymai. Remdamiesi kodeksu, papildomai mokame už darbą per šventes ir už naktines pamainas.

Darbuotojams mokame ir už prastovas, jei kaip darbdavys neužtikriname galimybės išdirbti darbuotojui skirtų darbo valandų“, – tikino E. Dapkienė.

Stengiasi išgirsti nuomonę

Prekybos tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ Personalo departamento direktorė Edita Jakučionytė-Lukšė komentavo, kad būdama socialiai atsakinga darbdavė įmonė didelį dėmesį kreipia darbuotojų ugdymui, tobulėjimui ir darbo sąlygoms, kurias koreguoja pagal pokyčius darbo rinkoje.

REKLAMA

„Parduotuvėje dirbantys žmonės – kasininkai, prekybos salės darbuotojai – yra itin svarbi prekybos tinklo darbuotojų grandis ir mūsų įmonės veidas. Esame suinteresuoti sudaryti jiems pačias geriausias sąlygas, todėl nuolat kalbamės su darbuotojais, stengiamės išgirsti jų nuomonę ir atsižvelgti į pageidavimus.

Siekdami užtikrinti sklandžius darbo santykius, kiekvienai parduotuvei esame priskyrę personalo partnerį, kuris dalyvauja su darbuotojais susijusių sprendimų procese ir padeda kiekvienoje situacijoje surasti darbuotojus tenkinantį kompromisą“, – aiškino personalo direktorė.

Anot jos, atlyginimai peržiūrimi kiekvienais metais ir keliami atsižvelgiant į rinkos ir ekonomikos pokyčius, pragyvenimo lygį, darbuotojų lūkesčius:

REKLAMA

„Šių metų antrą ketvirtį atlyginimų fondas taip pat didėjo, augimą planuojame ir kitais metais. Taip pat mūsų prekybos tinkle įdiegta atlygio motyvacinė sistema, pagal kurią kiekvienas darbuotojas turi galimybę gauti didesnį atlyginimą, t. y. premijas prie fiksuoto atlyginimo už pasiektus rezultatus, darbo stažą ir kita. Vertiname darbuotojų lojalumą: suteikiame papildomas atostogas, organizuojame įvairius renginius ir ekskursijas.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak E. Jakučionytės-Lukšės, bendrovė nuolat didina investicijas į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą. Vien per šiuos metus Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje atidarytos trys „Iki Akademijos” – specializuoti mokymų centrai, taip sudarant galimybę įsidarbinti darbinės patirties ir įgūdžių neturintiems žmonėms. 

Atnaujinti turimus įgūdžius, kelti kvalifikaciją siūloma ir esamiems darbuotojams. Esą tai leidžia jiems darbo vietoje jaustis komfortabiliau, didina jų lojalumą, motyvaciją ir pasitikėjimą savimi – net 99,7 proc. mokymus praėjusių darbuotojų teigiamai vertina jų naudą.

„Dėl pertraukų darbo metu ar laisvadienių prekybos tinklas „Iki“  turi aiškias ir visiems vienodas taisykles – jomis piktnaudžiauti negali nei parduotuvių darbuotojai, nei jų vadovai. Taip pat nuolat vykdome darbo laiko priežiūrą ir organizuojame vidinius darbo laiko planavimo mokymus parduotuvių vadovams“, – tikino pašnekovė.

REKLAMA

Konfliktus išsprendžia viduje

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis informavo, kad jo atstovaujama bendrovė atlyginimus didina kiekvienais metais „ne po vieną kartą ir įvairioms darbuotojų kategorijoms“. Be to, įmonės atlyginimai esą ir šiaip yra vieni didžiausių rinkoje.

Atstovas taip pat patikino, kad bendrovė laikosi įstatymų reikalavimų dėl darbo laiko apskaitos.

„Kalbant apie viršvalandžių apskaitą, tai parduotuvėse iš anksto nustatomi grafikai, kaip kas dirbs, taip pat ir viršvalandžių. Žmogui iš anksto tai pranešama. Taip pat ir galimi viršvalandžiai yra iš anksto numatomi mėnesiui. Tvarka visiems aiški ir suprantami“, – komentavo D. Ryliškis.

REKLAMA

Anot jo, daugelis darbinių konfliktai dažniausiai išsprendžiami pačioje parduotuvėje. Pasak atstovo, tai matyti ir iš Valstybinės darbo inspekcijos duomenų.

Išdirbtą laiką matys telefone

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė informavo, kad šiemet jos atstovaujamoje bendrovėje Valstybinė darbo inspekcija atliko vieną planinį patikrinimą, kurio metu įsitikinta, jog „Rimi“ galiojančios darbo procedūros ir dokumentacija visiškai atitinka pakeistus Darbo kodekso reikalavimus.

„Kiti patikrinimai atlikti neplanuotai ir nustatyti pažeidimai buvo nedelsiant ištaisyti. Iš gautų prašymų nagrinėti darbo ginčus keturi išspręsti taip: du – įmonės, vienas – darbuotojo naudai, vienas - sudarant taikos sutartį. Likusieji dar nagrinėjami“, – skaičiavo įmonės atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, šiemet, kaip ir kasmet, atlikta visų darbuotojų apklausa, kurioje jie galėjo anonimiškai įvardinti, kas juos darbe visiškai tenkina, o kas tenkina mažiau.

„Remdamiesi rezultatais, atlikome daugiau komforto darbe užtikrinančius patobulinimus. Pvz., pasirūpinome patogesnėmis kėdėmis, radijo imtuvais, wi-fi ryšiu ir pan. Rūpinantis personalo ir pirkėjų sveikata, visi norintys darbuotojai šiemet skiepyti nuo gripo, „Rimi“ parduotuvėse įrengti išsaugoti gyvybes padedantys defibriliatoriai“, – pasakojo R. Keršienė.

Jos teigimu, šiemet atlyginimai kelti daugumai bendrovės darbuotojų. Įvertinus jų įgūdžius ir rezultatus, atlyginimus planuojama kelti ir kitais metais.

REKLAMA

Pašnekovė taip pat tikino, kad parduotuvėse darbo grafikai sudaromi atsižvelgiant į Darbo kodekse numatytus darbo ir poilsio režimo reikalavimus: 

„Darbo laiko apskaitos sistemoje detaliai fiksuojame darbuotojų dirbtus viršvalandžius ir juos apmokame. Dar efektyviau sekti darbo-poilsio režimą „Rimi“ leis naujai diegiama darbo laiko apskaitos sistema, kuri suteikia galimybę darbuotojams stebėti darbo grafikus ir dirbtą laiką jų išmaniuosiuose telefonuose.“

Sveikatos draudimas ir kitos paslaugos

Lidl Lietuva“ personalo vadovė Sandra Savickienė nurodė, kad nuo pat veiklos pradžios įmonė skiria didelį dėmesį darbo sąlygoms ir darbuotojų gerovei:

REKLAMA

„Mokame parduotuvių darbuotojams vienus didžiausių atlyginimų rinkoje, taikome motyvacinių priedų sistemą. Šių metų pradžioje parduotuvių ir logistikos centro darbuotojų algos pakilo 7 proc. Kad mokamos algos vertinamos teigiamai, patvirtino ir šių metų vasarą vykdyta „Rait“ rinkos tyrimų kompanijos apklausa. Būtent „Lidl“ respondentai minėjo, kaip sąžiningiausias algas mokantį bei labiausiai savo darbuotojais besirūpinantį prekybos tinklą.“

Personalo vadovė informavo, kad šio tinko parduotuvėse darbo grafikai skelbiami trims savaitėms į priekį.

„Prie geresnio laiko organizavimo prisideda ir tai, kad prašymai dėl konkrečių laisvadienių priimami iš anksto, tad darbuotojas gali laisvai planuoti savo laisvalaikį. Viršvalandžius, jei tokių pasitaiko, apmokame minutės tikslumu“, – komentavo pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA

Ji priminė, kad rūpinantis darbuotojų gerove jau trečius metus iš eilės visos tinklo parduotuvės nedirbs pirmąją šv. Kalėdų dieną ir sausio 1-ąją, o šventiniu laikotarpiu parduotuvių darbo laikas bus sutrumpintas.

„Taip pat visiems darbuotojams siūlome išskirtinį naudų paketą, o vienas pagrindinių jo akcentų – papildomas privatus sveikatos draudimas. Privataus sveikatos draudimo paslauga visiems kompanijos darbuotojams yra taikoma po bandomojo laikotarpio.

Per pirmus 9 šių metų mėnesius darbuotojai jau pasinaudojo beveik 5,3 tūkst. paslaugų ir šią naudą vertina itin teigiamai. Papildomą privatų sveikatos draudimą tęsime ir 2020 m. Be papildomo sveikatos draudimo kaip ir kasmet, šį rudenį kvietėme darbuotojus ir jų mažamečius vaikus nemokamai skiepytis nuo gripo, darbuotojams taip pat suteikiamos galimybės nemokamai sportuoti, darbo vietoje pasirūpinama arbata ir vaisiais.

Įmonėje taip pat dirba personalo komunikacijos specialistai, dar kitaip vadinami darbuotojų patikėtiniais. Jiems darbuotojai gali išsakyti įvairiausius lūkesčius ar pastebėjimus, rasti kartu atsakymus į rūpimus klausimus“, – vardijo S. Savickienė.

Ji tikino, kad siekdama išlikti vienu patraukliausių darbdavių, bendrovė ir kitais metais toliau rūpinsis darbuotojų sveikata ir gerove. Tačiau dėl vidaus taisykles ji neatskleidė, kiek atlyginimai gali būti didinami kitais metais.

„Sodros" duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra apie 60 tūkst. parduotuvių pardavėjų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų