• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis bandė prilygti „Apple“ žavesiui, tačiau tik „Samsung“ pavyko priartėti, o galbūt net ir peršokti aukštai užkeltą informacinių technologijų produktų kartelę, rašo „The Wall Street Journal“.

REKLAMA
REKLAMA

Turtinga Pietų Korėjos bendrovė, kurdama išmanųjį telefoną, kuris prilygtų pagrindiniam konkurentui „iPhone“, galėjo naudotis plačiais finansiniais ištekliais, ilgamete rinkodaros patirtimi, plačiu gamyklų tinklu ir aukščiausio lygio inžinieriais. Ši kombinacija leido pasivyti „Apple“.

REKLAMA

Pagal išmaniųjų telefonų pardavimų apimtis „Samsung“ jau aplenkė „Apple“. Bendrovės pelnas paskutinį metų ketvirtį išaugo 76 proc. ir pasiekė rekordinį lygį. Tokią sėkmę nemaža dalimi lėmė sėkmingi išmaniųjų telefonų pardavimai. „Samsung“ tvirtina, kad jos „Galaxy S“ linijos telefonai prilygsta „iPhone“ techninėmis savybėmis ir dizainu.

Tuo tarpu „Apple“ stovykloje nuotaikos kiek prastesnės. Bendrovės akcijų vertė aukščiausią tašką pasiekė praėjusių metų rugsėjo 19 dieną, likus vos porai dienų iki „iPhone 5“ pasirodymo. Nuo to laiko „Apple“ akcijos atpigo 37 proc. ir bendrovė neteko brangiausios pasaulyje kompanijos titulo.

REKLAMA
REKLAMA

Maždaug tuo pat metu „Samsung“ pradėjo didžiulę reklaminę kampaniją, kurios metu buvo pašiepiamas „iPhone“ ir išryškinami „Galaxy S III“ pranašumai.

„Samsung“ dar 2011 metais pradėjo viešųjų ryšių akciją, kurios tikslas - pakirsti vartotojų tikėjimą, esą „Apple“ yra neabejotinas inovacijų lyderis ir išjuokti jos produktus bei pirkėjus. Ironiška, kad dar visai neseniai sarkastiškos „Apple“ reklamos vertė mėlynuoti iš pykčio „Microsoft“ ir tradicinių asmeninių kompiuterių gerbėjus. „Samsung“ panaudojo „Apple“ reklamos metodus prieš pačią „Apple“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reklaminė kampanija pasiekė tikslą. Dalis „Apple“ vartotojų nutarė išbandyti „Galaxy S III“ ir panašu, kad nemažai jų liko nenuvilti. Be to, „Samsung“ pavyko užsitikrinti geresnes pozicijas silpnesnių konkurentų atžvilgiu ir pervilioti tokių bendrovių kaip „Nokia“ vartotojus.

Šiuo metu „Samsung“ kontroliuoja maždaug 28 proc. pasaulinės išmaniųjų telefonų rinkos. Pernai jos dalis siekė 20 proc., tad spartus metinis augimas nepalieka abejonių dėl sėkmingos bendrovės rinkodaros ir vartotojų lūkesčių patenkinimo.

REKLAMA

Tuo tarpu „Apple“ rinkos dalis per pastaruosius metu augo žymiai kukliau – nuo 19 proc. iki 20,5 procento.

Vis dėlto nepaisant mažesnių pardavimų „Apple“ iš išmaniųjų telefonų uždirba kur kas daugiau nei jos konkurentė. To priežastis – produktų kaina. „iPhone“ kaina yra tris kartus didesnė nei jo savikaina. Didžiulė marža ir prestižinis prekės ženklas garantuoja gerą pelną net ir tuomet, kai pardavimų apimtys yra kuklesnės nei „Samsung“. „Apple“ pelnas paskutinį metų ketvirtį buvo dukart didesnis nei „Samsung“.

REKLAMA

Be to, net ir po akcijų vertės nuosmukio „Apple“ vertė svyruoja apie 420 mlrd. JAV dolerių, o „Samsung“ apie 180 mlrd. JAV dolerių.

Daugelis analitikų sutinka su teiginiu, kad „Samsung“ nusileidžia „Apple“ savo išmone dizaino ir programinės įrangos funkcionalumo srityje, tačiau ji genialiai pasinaudoja jau sukurtomis idėjomis ir sugeba pateikti tokios pačios kokybės produktus už mažesnę kainą.

„Samsung“ išmaniųjų telefonų flagmanai savo kaina niekuo nenusileidžia „Apple“ produkcijai, tačiau retkarčiais korėjiečiai pažeria akcijų ir nurėžia kainą iki ketvirtadalio pradinės kainos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Samsung“ valdo gamyklas, kuriose yra gaminamos sudedamosios jos produktų dalys. Tokia praktika leidžia sumažinti gamybos kaštus.

Tuo tarpu „Apple“ yra linkusi užsiimti produktų projektavimu, o gamybos naštą perleidžia kitoms bendrovės, tarp kurių yra ir „Samsung“, kurios pagamina sudedamasias dalis ir surenka „iPhone“ telefonus.

„Samsung“ pačiu laiku įsisavino populiarėjančią „Android“ operacinę sistemą, tuo pat metu bendrovė išaugojo ryšius su „Windows Phone“ operacine sistema, kuria siekiama pritraukti mažesnes pajamas gaunančius klientus ir vartotojus iš kylančių rinkų.

REKLAMA

Šie sprendimai leido „Samsung“ didinti pardavimų apimtis sparčiau nei „Apple“.

„Samsung“ sėkmė sudomino ne tik vartotojus, bet ir programinės įrangos gamintojus. Dar visai neseniai mobiliųjų programėlių rinka buvo orientuota išskirtinai į „iPhone“ įrenginius, tačiau dabar vis daugiau programinės įrangos kūrėjų teigia besilygiuojantys į „Samsung“ telefonus.

Arši konkurencija privertė bendroves iškasti karo kirvį ir savo nesutarimus spręsti teismuose. Praėjusių metų rugpjūtį JAV teismas už intelektinės nuosavybės pažeidimus priteisė „Apple“ naudai iš „Samsung“ daugiau nei 1 mlrd. JAV dolerių. Tuo pat metu abiejų bendrovių advokatai aiškinosi santykius ir kitose pagrindinėse rinkose.

REKLAMA

Atrodo, kad „Apple“ ėmė reaguoti į rinkos pokyčius. Sausio pradžioje „The Wall Street Journal“ pranešė apie „Apple“ planus iki metų pabaigos pristatyti pigesnį „iPhone“.

Šiandien ima aiškėti, kad ilgą laiką „Samsung“ neįžvelgė „Apple“ gaminiuose potencialios konkurencijos ir mobiliųjų telefonų rinkoje kūrė strategiją nukreiptą prieš „Nokia“. 2009 „iPhone“ tapo populiariausiu telefonu Pietų Korėjoje ir tai privertė „Samsung“ pergalvoti savo poziciją.

Neilgai trukus, 2010 metais, „Samsung“ pristatė rinkai „Galaxy S“, kurio pagrindiniu bruožu tapo išskirtinai didelis ekranas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po to sekė „iPhone 4“, kuris dėka naujo dizainos, spartos ir keleto triukų pataikė pirkėjams tiesiai į dešimtuką. Visgi „Galaxy S“ sparčiai ropštėsi iš vystyklų ir jau 2011 metais pasirodė „Galaxy S II“, kuris įsitvirtino kaip aukštos klasės išmanusis telefonas ir davė pradžią tokioms produktų linijoms kaip „Galaxy M“.

Tenka pripažinti, kad šiuo metu „Samsung“ pardavimai auga sparčiau nei „Apple“, tačiau prieš praėjusias Kalėdas atliktos pirkėjų apklausos parodė, kad „iPhone“ tebėra geidžiamesnė dovana nei „Galaxy S III“ serijos telefonas.

REKLAMA

Vis dėlto „Apple“ autoritetas ėmė svyruoti. „Apple“ produktų vartotojai „Samsung“ reklaminės kampanijos dėka tampa pašaipų objektų. Vargu ar „Samsung“ lengvai perims lojaliausius „Apple“ gerbėjus, tačiau kol kas ji sėkmingai susišluoja naujus vartotojus ir tuos, kuriems „Apple“ prekės ženklas simbolizuoja tuštybės vaikymąsį.

Belieka stebėti ir laukti ar „Samsung“ ironija neatsisuks prieš pačią bendrovę. Korėjiečiai drąsiai tampo „Apple“ už ūsų, tačiau nereikia dvejoti, kad „Apple“ užantyje ruošia rinkai vienokią ar kitokią staigmeną. Na, o „Samsung“ vis dar turi įrodyti, kad gali būti ne tik puikus mėgdžiotojas, bet ir inovatorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų