REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Banko skyriaus vadovas Juergenas Schalleris (Jurgenas Šaleris) niekada nemanė, kad jam teks gauti sunkvežimio vairuotojo pažymėjimą ir kasmet nuvažiuoti po 20 tūkst. kilometrų.

Banko skyriaus vadovas Juergenas Schalleris (Jurgenas Šaleris) niekada nemanė, kad jam teks gauti sunkvežimio vairuotojo pažymėjimą ir kasmet nuvažiuoti po 20 tūkst. kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, Šiaurės Bavarijos Frankonijos regione liekant vis mažiau fizinių bankų skyrių, jam tenka keturias dienas per savaitę sėsti už vairo ir vežti „mobiliąsias paslaugas“, įskaitant bankomatą ir konsultacijų kabinetą, į mažus kaimelius.

REKLAMA

Persėdimas už vairo suteikė galimybę „daryti kažką kitko ir kartu palaikyti ryšį su klientais“, pareiškė J. Schalleris agentūrai AFP.

Bankams tenka uždaryti vis daugiau skyrių, nes vis daugiau klientų renkasi elektronines paslaugas, kaimuose lieka vis mažiau gyventojų, o mažos palūkanų normos varžo pelno augimą.

Dėl to bankams, tokiems kaip valstybės valdoma taupomųjų bankų grupė „Sparkassen“ – o J. Schalleris yra vieno iš jos skyrių vadovas, – tenka peržiūrėti savo verslo modelį.

REKLAMA
REKLAMA

Vien J. Schallerio Kronacho-Kulmbacho rajone pernai buvo uždaryti šeši itin populiarios taupomųjų bankų grupės skyriai.

Panaši tendencija stebima visoje šalyje: valstybinio investicinio banko KfW atliktas tyrimas parodė, kad per pastaruosius 15 metų fizinių bankų skyrių skaičius Vokietijoje sumažėjo ketvirtadaliu iki 35-ių 100 tūkst. gyventojų.

Europos vidurkis yra 37 skyriai 100 tūkst. gyventojų, o didžiausią pasirinkimą turi ispanai – jie gali rinktis iš 67 skyrių 100 tūkst. gyventojų.

Pasak Steffeno Haberzettlo (Štefeno Haberzetlo), Kronacho-Kulmbacho „Sparkasse“ pardavimų direktoriaus, mobiliuoju skyriumi, kuris pradėjo veikti 2015 metais, visų pirma naudojasi vietos įmonės ir vyresnio amžiaus žmonės, dėl įvairių priežasčių nepradėję naudotis elektroninėmis banko paslaugomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Viskas, ko reikia“

S. Haberzettlo skaičiavimais, mobiliajame banke kiekviename jo sustojime apsilanko maždaug 20 žmonių, taigi per visus metus jis sulaukia 12 tūkst. klientų. Šis skaičius yra itin nedidelis, palyginti su interneto banku, prie kurio per dieną jungiasi apie 8,8 tūkst. klientų.

Tačiau „mes investavome į šią paslaugą mūsų klientams, nors ir žinojome, kad ji neuždirbs tiek pinigų, kad atsipirktų“, pareiškė jis.

J. Schalleris po kaimelius važinėja nuo pirmadienio iki ketvirtadienio. Penktadienis paliekamas sunkvežimio ir priekabos priežiūrai.

REKLAMA

Jis neturi priėjimo prie sunkvežimyje laikomų grynųjų pinigų ir iki šiol jam neteko susidurti su plėšikais.

Skyriai ir toliau bus uždaromi

Bankų sektoriaus ekspertai prognozuoja, kad visoje Europoje stebima bankų skyrių skaičiaus mažėjimo tendencija vyraus ir toliau.

„Kaip greitai tai vyks, sunku prognozuoti. Tai visų pirma priklausys nuo to, kaip bankams pavyks užtikrinti, kad skyrių kanalas tebebūtų svarbus jų klientams“, – pareiškė Thomas Schnarras (Tomas Šnaras) iš konsultacijų įmonės „Oliver Wyman“.

Vis dėlto „svarbiausi tebėra žmonių santykiai. Kai mažmeniniams klientams ir įmonėms kyla ypač sudėtingų klausimų, reikia asmeninių patarimų“, pažymėjo jo kolega Alexanderas Peitschas (Aleksandras Peičas).

J. Schalleris sako, jog nėra kvalifikuotas teikti tokias specializuotas konsultacijas savo klientams, kurių daugelis jau pažįsta jį asmeniškai.

Vietoj to atskirus prašymus dėl paskolų ar investicijų jis perduoda kolegai, dirbančiam viename iš fizinių „Sparkasse“ skyrių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų