• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius, artėjant naujiems mokslo metams, dalyvavo kasmetinėje savivaldybių administracijų švietimo padalinių vedėjų konferencijoje „Švietimo prieinamumas ir lygios galimybės – iššūkiai užtikrinant kokybę“ ir sakė sveikinimo kalbą jos atidarymo proga.

REKLAMA
REKLAMA

Sveikinimo žodyje Vyriausybės vadovas pastebėjo, kad šiemet Lietuvos mokyklos sulauks apie 343 tūkst. moksleivių, iš kurių – 27 tūkst. pirmokų ir 30,5 tūkst. abiturientų. „Nors pastaraisiais metais mažėja moksleivių, optimizmo suteikia pirmokai. Į pirmąją klasę jų susirinks tūkstančiu daugiau nei pernai. Turime vilties, kad po kelerių metų galėsime vėl džiaugtis pilnėjančiomis klasėmis“, – pažymėjo premjeras.

REKLAMA

Jis taip pat priminė, jog Vyriausybė, atsižvelgdama į visuomenės poreikius, yra priėmusi ne vieną strateginį dokumentą, kuriuose išdėstyti švietimo pertvarkos principai ir svarbiausios veiklos kryptys. Pasak Ministro Pirmininko, vienas reikšmingiausių švietimo sistemos gaires nubrėžiančių dokumentų, į kurį turėtume orientuotis, yra Valstybės pažangos strategija „Lietuva 2030“ ir joje iškelta veiklios, solidarios ir besimokančios Lietuvos vizija. Šioje strategijoje numatoma bendrojo ugdymo sistemą orientuoti į kūrybiškumo, pilietiškumo ir lyderystės ugdymą. Pagal šiuos kriterijus turi būti pritaikytos mokymosi, kompetencijos vertinimo sistemos, kuriama palankesnė aplinka mokymuisi, o egzaminų sistema orientuojama į mokymosi rezultatus.

REKLAMA
REKLAMA

Pažymėjęs, kad mūsų tikslas – parengti vaikus savarankiškam gyvenimui, o bendrasis ugdymas teikia būsimo išsilavinimo pagrindus, premjeras nevengė išsakyti ir kai kurių problemų. „Deja, tarptautiniai mokymosi pasiekimų tyrimai rodo, kad Lietuvoje jis orientuotas į vidutinius rezultatus. Tuo tarpu palyginti mažai mokinių pasiekia aukštus mokymosi rezultatus. Žemas pagrindinių kompetencijų – skaitymo, matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų lygis išlieka viena svarbiausių mūsų bendrojo ugdymo problemų“, – kalbėjo Ministras Pirmininkas A. Butkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis pažymėjo, kad būtina kuo greičiau parengti pradinių, pagrindinių mokyklų, progimnazijų, vaikų poreikiams labiau pritaikyto mokymo stiprinimo planą, daugiau dėmesio skirti gabių ir talentingų vaikų paieškai bei jų tolesniam ugdymui. „Neatidėliokime, diegdami pažadėtą darnią mokinių pasiekimų vertinimo sistemą, paremtą ne tik egzaminais, bet ir kitais mokinių pasiekimų patikrinimo būdais“, – sakė premjeras, pridurdamas, kad globalizacija, informacinės visuomenės plėtra, vertybių nuostatų kaita įpareigoja švietimo bendruomenę labai atidžiai derinti ugdymo tikslus su vaikų, šeimų, bendruomenės ir valstybės poreikiais. Todėl ugdymo turinys turėtų būti vis labiau siejamas su gyvenimo praktika, būtinų kompetencijų plėtra.

REKLAMA

„Nepamirškime, kad mokykla turi ugdyti visapusišką asmenybę, stiprinti tautinę ir pilietinę savimonę. Tai ypač svarbu dabartinių politinių įvykių kontekste. Lietuvių kalba ir literatūra yra asmenybės tapatumo, stiprios ir savarankiškos valstybės garantas“, – pabrėžė Vyriausybės vadovas.

Jis taip pat atkreipė ypatingą dėmesį į mūsų visuomenei itin skaudžią patyčių problemą. Pasak premjero, mokykla turi būti ta vieta, kurioje ir mokinys, ir mokytojas turi jaustis saugiai – tik tokioje aplinkoje yra sąlygos mokytis, dirbti, tobulėti.

REKLAMA

Naudodamasis proga Ministras Pirmininkas A. Butkevičius priminė, kad jau metų metus nesugebama išspręsti darželių problemos – ikimokyklinio ugdymo įstaigų trūksta ir dideliuose miestuose, ir kaimuose. Čia ypatingas vaidmuo turėtų tekti savivaldybėms – savo jėgomis reikia steigti vaikų darželius, išsaugoti ir remti meno, muzikos, sporto ir kitas neformaliojo ugdymo įstaigas.

Kaip pažymėjo Vyriausybės vadovas, daugiau dėmesio turi būti skiriama jaunosios kartos sveikatai. „Pradėkime nuo labai paprastų dalykų – skatinkime sveiko maisto vartojimą, sveiką gyvenimo būdą ir sportą. Siūlau atsigręžti į lietuviškas įmones – dabar mūsų žemės ūkiui dėl Rusijos embargo yra nelengvas laikas. Paremkime mūsų ūkininkus, mokinių maitinimui pirkdami sveikus, geros kokybės žemės ūkio produktus“, – ragino A. Butkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, švietimo pertvarkos procesuose svarbu nepamiršti mokytojo. „Stiprindami pedagogo statusą, sudarykime visas sąlygas tobulėti, remkime aktyvius ir kūrybingus pedagogus. Pastarąsias problemas kelia ir Lietuvos švietimo profesinės sąjungos, su kuriomis stengiamės aktyviau bendradarbiauti. Esu pavedęs Švietimo ir mokslo ministerijai pateikti siūlymus dėl mokinių ugdymo kokybės, pedagogų prestižo ir socialinių sąlygų gerinimo bei mokyklų tinklo struktūros racionalizavimo“, – sakė Ministras Pirmininkas.

Baigdamas sveikinimo kalbą, premjeras palinkėjo kūrybingų ir gerų mokslo metų, gražios artėjančios Mokslo ir žinių dienos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų