REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

12 val. 59 min. Paskutinius žodžius iš dingusio Malaizijos lėktuvo tikriausiai ištarė antrasis pilotas, sako oro bendrovė

12 val. 59 min. Paskutinius žodžius iš dingusio Malaizijos lėktuvo tikriausiai ištarė antrasis pilotas, sako oro bendrovė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paskutinius žodžius iš Malaizijos lėktuvo, kuris dingo prieš 10 dienų, pilotų kabinos tikriausiai ištarė antrasis pilotas, pirmadienį sakė oro bendrovės vadovas.

REKLAMA

„Pradinis tyrimas rodo, kad iš esmės kalbėjo antrasis pilotas“, – trumpoje spaudos konferencijoje sakė „Malaysia Airlines“generalinis direktorius Ahmadas Jauhari Yahya (Ahmadas Džauharis Jahja).

Paskutinė žinutė iš pilotų kabinos – „Viskas gerai, labos nakties“ – atėjo po to, kai viena iš itin svarbių lėktuvo signalizavo sistemų buvo rankiniu būdu išvesta iš rikiuotės.

Tyrimas dėl dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ MH370 reiso lėktuvo suintensyvėjo pirmadienį, kai pareigūnai patvirtino, jog paskutinis pranešimas iš pilotų kabinos gautas po to, kai buvo rankiniu būdu išjungta svarbi komunikacijos sistema.

REKLAMA
REKLAMA

JAV žvalgyba taip pat sutelkė dėmesį į to lainerio kapitoną Zaharie Ahmadą Shahą (Zaharį Ahmadą Šahą) ir jo pavaduotoją Fariqą Abdul Hamidą (Fariką Abdul Hamidą), sakė vienas aukšto rango Amerikos įstatymų leidėjas.

„Remdamasis visa informacija, kuri man buvo suteikta – iš aukštų teritorinio saugumo nacionalinio kovos su terorizmu centro, žvalgybos bendruomenės sluoksnių – manau, kad kažkas nutiko su pilotu“, – sakė JAV Atstovų Rūmų teritorinio saugumo komiteto pirmininkas Michaelas McCaulas (Maiklas Makolas).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Manau, visa tai veda į pilotų kabiną – patį pilotą ir antrąjį pilotą“, – M.McCaulas sekmadienį sakė televizijai „Fox News“.

Malaizijos susisiekimo ministras sekmadienį patvirtino, kad paskutinis pranešimas iš pilotų kabinos buvo ramiu balsu ištarti žodžiai „Gerai, labanakt.“ Tas pranešimas gautas po to, kai buvo sąmoningai išjungta lėktuvo komunikacijų nukreipimo ir pranešimų sistema (ACARS).

ACARS siunčia svarbią informaciją apie lėktuvo būklę.

Kol kas nebuvo patvirtina, kas ištarė paskutinius iš pilotų kabinos nuskambėjusius žodžius. Tačiau keliama prielaida, kad tas žmogus turėjo žinoti, jog ACARS buvo išjungta.

REKLAMA

Lėktuvo elektroninis atsakiklis, persiunčiantis radarų informaciją apie lėktuvo buvimo vietą, buvo išjungtas praėjus 14 minučių po to, kai buvo išjungta ACARS.

Kiek vėliau lėktuvas dingo iš civilių radarų ekranų. Jis veikiausiai tebebuvo matomas karinio radaro, tačiau kol kas nepatvirtinta, ar buvo stebimas tas pats lėktuvas.

Tas laineris, kuriame buvo 239 keleiviai ir įgulos nariai, dingo kovo 8-osios rytą. Per didelę paieškų operaciją, kurios teritorija nusidriekė nuo Pietryčių Azijos iki Indijos vandenyno, kol kas nerasta jokių lėktuvo nuolaužų.

REKLAMA

Du trečdaliai keleivių buvo Kinijos piliečiai, o tos šalies valstybinė žiniasklaida pirmadienį vėl kritikavo Malaiziją dėl veiksmų per šią krizę.

„Dėl prieštaringos ir fragmentiškos informacijos, kurią pateikė „Malaysia Airlines“ ir vyriausybė, paieškų pastangos tapo sudėtingomis, o visas šis incidentas – dar mįslingesnis, – rašoma dienraščio „China Daily“ vedamajame. – Kas dar yra žinoma, bet nebuvo atskleista pasauliui?“

Lėktuvo paieškų operacijoje dalyvaujančių šalių skaičius padidėjo iki 25, kai palydovų ir karinių radarų duomenys atskleidė dvi labiausiai tikėtinas to lainerio judėjimo kryptis – į šiaurę ir į pietus.

Šiaurinis koridorius suka lanku per Pietų ir Centrinę Aziją, o kitas eina toli į Indijos vandenyno pietinę dalį, Australijos link.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų