REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Iki gruodžio mėnesio miesto valdžia ketina peržiūrėti miesto autobusų bilietų kainas – pagal įstatymą tai privaloma padaryti kasmet. Preliminariai, bilietų kainos turėtų nesikeisti, to prašo ir „Busturas“. Nuostolingai dirbančią bendrovę iš finansinės duobės galimai traukia pati Savivaldybė, kai gavo pylos iš prokuratūros, kad laikytųsi ministerijos nurodymų. O patys valdininkai džiaugiasi, kad iš miesto stumiami privatūs vežėjai darbo randa kitur.

 Iki gruodžio mėnesio miesto valdžia ketina peržiūrėti miesto autobusų bilietų kainas – pagal įstatymą tai privaloma padaryti kasmet. Preliminariai, bilietų kainos turėtų nesikeisti, to prašo ir „Busturas“. Nuostolingai dirbančią bendrovę iš finansinės duobės galimai traukia pati Savivaldybė, kai gavo pylos iš prokuratūros, kad laikytųsi ministerijos nurodymų. O patys valdininkai džiaugiasi, kad iš miesto stumiami privatūs vežėjai darbo randa kitur.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Peržiūrės kainas

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė iki lapkričio pabaigos turės peržiūrėti miesto maršrutinių autobusų bilietų kainas. Bilietų kainos nebuvo keistos nuo 2009 m. ir iki šiol perkant spaudos kioske kainuoja 1 litą septyniasdešimt centų (autobuse pas vairuotoją dešimčia centų brangiau). Pasak valdininkų, kainos turėtų nesikeisti, nedidinti kainų prašo ir Savivaldybei pavaldi UAB „Busturas“. Tik vairuotojų interesus ginanti profsąjunga prašo autobusuose bilietėlių kainas padidinti iki 2 litų visa kaina ir 1 lito su nuolaida, kad vairuotojams nereikėtų gaišti laiko skaičiuojant centus (jau dabar vairuotojai ne tik vairuoja autobusą, bet dar turi kontroliuoti keleivius).

REKLAMA

Savivaldybės Ekonomikos skyriaus vedėja Auksė Tutkutė sako, kad bendrovė pernai turėjo beveik dviejų milijonų litų nuostolį. Preliminariai per šių metų devynis mėnesius nuostolis buvo mažesnis – kiek daugiau nei pusė milijono litų. Sutaupyti nedidinant kainų ketinama iš vidinių resursų. „Padėjo ir tai, kad PVM tarifas viešojo susisiekimo bilietams buvo sumažintas – nuo 21 iki 9 proc.“ - teigė A. Tutkutė.

Įpareigojo prokurorai

Bet yra ir dar vienas momentas – Savivaldybė tik nuo šių metų liepos pradėjo bendrovei mokėti kompensacijas už patirtus nuostolius. Kaip teigia valdininkai, remiantis susisiekimo ministro įsakymu, savivaldybės privalo padengti sau pavaldžių viešojo susisiekimo įmonių patiriamus nuostolius už kiekvieną mėnesį. Pasak A. Tutkutės, skaičiuojant nuo liepos mėnesio, vieną mėnesį „Busturas“ net uždirbo pelno. Metų pabaigoje nuostoliai ir pelnas bus suskaičiuoti – viršpelnis nuguls į miesto biudžetą, o jei metai bus baigti su skolomis – sumokėti turės Savivaldybė.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, kad šio ministro įsakymo Savivaldybė nebuvo linkusi iki šiol vykdyti. Kaip teigia Savivaldybės atstovai, tai daryti juos privertė prokuratūra, gindama viešąjį interesą. Iki tol administracijai vadovavęs konservatorius Vladas Damulevičius ne kartą buvo užsiminęs, kad dotacijos „Busturui“ nebus mokamos, o kelių milijonų litų skolą už privalomas mokėti kompensacijas Savivaldybė pardavė bankui – palūkanos mokamos iš „Busturo“ lėšų.

Privatininkus veja lauk

Ištraukti iš finansinės duobės „Busturą“ planuojama galimai iš miesto viešojo susisiekimo sistemos eliminuojant maršrutinius taksi (pagal Europos Sąjungos direktyvas konkurencija viešojo transporto sistemoje nėra galima). Kaip dienraštis „Šiaulių naujienos“ jau rašė, sutartys su privačiais vežėjais galioja iki kitų metų vasario 1 d., o naujo konkurso skelbti neskubama. Miesto valdžia nesutaria ir kas turėtų skelbti konkursą – meras Justinas Sartauskas tikina, kad tai turėtų daryti „Busturas“, o sprendimams priimti užtektų Administracijos direktoriaus įsakymo, bet gali būti teikiama svarstyti miesto politikams. „Klausimas didelės svarbos, tad gal bus teikiama svarstyti miesto Tarybai“, - praėjusią savaitę žurnalistams sakė meras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patys valdininkai, panašu, labai nesuka galvos, kad mieste neliks privačių vežėjų. „Darbą jie ras, eina į kitus miestus“, - džiaugėsi A. Tutkutė, bet negalėjo paneigti, kad į kitus miestus dirbti išėję privatininkai ten samdys šiauliečius ir mokės mokesčius į Šiaulių biudžetą. „Gal komandiruotėse dirbs“, - samprotavo valdininkė.

Darbą randa sostinėje

Kaip vakar skelbė ELTA, nuo šio ketvirtadienio į Vilniaus gatvės išriedės privatūs vežėjai. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ dar liepos mėnesį skelbė keleivių pervežimo vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugos pirkimo konkursą. Vieną iš keturių maršrutų paketų aptarnaus konkursą laimėjusi Šiauliuose registruota maršrutinių taksi paslaugas teikianti įmonė.

Keleivius, kaip ir įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ autobusuose ir troleibusuose, kontroliuos „Susisiekimo paslaugų“ kontrolieriai. Privačiuose autobusuose galios „Vilniečio kortelė“, šių transporto priemonių vairuotojai prekiaus įprastais įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pagamintais popieriniais bilietais. Šiauliuose dar tik ketinama įdiegti panašią sistemą. Praėjusią savaitę vykusiame susitikime privatūs vežėjai Šiaulių miesto valdžios prašė laikinai pratęsti sutartis, kol bus įdiegta elektroninio bilieto sistema. Tačiau nepanašu, kad į jų prašymus būtų atsižvelgta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų