• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Slon.ru siūlo prisiminti batų verslo milžinus – ryškiausius šio mados sektoriaus sėkmės atvejus.

Slon.ru siūlo prisiminti batų verslo milžinus – ryškiausius šio mados sektoriaus sėkmės atvejus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Converse

Šis prekės ženklas atsirado daugiau nei prieš 100 metų, tolimais 1908 metais. Po beveik šimto metų didelės sėkmės kompanija susidūrė su problemomis, ir ją už 305 milijonus dolerių išpirko korporacija „Nike“, suteikdama šiems bateliams naują gyvenimą „Converse“ gaminiai primena sovietinius sportinius batelius, kurie dabar kainuoja ne daugiau 20 litų. Tokie populiarūs jie tapo dėl laiku realizuotos modelio „One Star“ idėjos – ryški spalva ir žvaigždė. Šie bateliai iš pradžių pavergė krepšininkus, vėliau JAV karius, pankus, kol galiausiai tapo populiarūs tarp jaunimo visame pasaulyje „All Star“ batų poros kaina šiuo metu gali siekti iki 300 dolerių.

REKLAMA

Louboutin

1975 metais, kai Christianui Louboutinui buvo 12 metų, jį papiktino užbraukto aukštakulnio ženkliukas ant Paryžiaus okeanografijos muziejaus durų. Jis ėmėsi darbo, kuris vėliau, vien tik per, pavyzdžiui, 2011 metus jam atnešė 135 milijonus dolerių. „Kai pro tave praeina nuostabi mergina, tu nesiryžti prieiti prie jos susipažinti, pažiūri į ją nueinančią ir matai raudonus padus, ir ši mergina visam laikui įsirėžia į tavo atmintį“, – taip gražiai Ch. Louboutinas pagrindžia išskirtinį visų savo modelių akcentą – ryškiai raudoną padą. 2012 metų balandį dizaineris nusprendė, kad Yveso Saint Laureno mados namai nukopijavo šį jo išskirtinį bruožą. Niujorko apeliacinis teismas 2012 metų rugsėjo 5 dieną nustatė, kad jis yra teisus, ir raudona spalva dizaine yra teisiškai apsaugota. Ch. Louboutinui palikta išskirtinė teisė į monopoliją. Vienos „Louboutino“ poros kaina gali siekti 4000 dolerių.

REKLAMA
REKLAMA

Dr. Martens

Kompanijos įkūrimo metais oficialiai laikomi 1960-ieji, kai buvo išleisti pirmieji batai su „Dr. Martens“ logotipu. Dėl neaiškių priežasčių vyšninės spalvos batai su aštuoniomis skylutėmis raišteliams, sugalvoti Vokietijoje daugiausia paštininkams ir policininkams, staiga tapo populiarūs tarp Anglijos „mėlynujų apykaklių“, o vėliau pankų ir skinhedų vizitine kortele. 2011 metais „Dr. Martens“ apyvarta išaugo 33 proc. – iki 110 milijonų svarų sterlingų. Pora universalių „Dr. Martens“ batų dabar gali kainuoti iki 400 dolerių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Manolo Blahnik

Šio prekės ženklo istorija prasideda 1973 metais, kai ispanas Manolo sukūrė savo pirmąją batų kolekciją britų dizainerio Ossie Clarko madų šou. Ši kolekcija buvo tokia sėkminga, kad jau kitais metais atsidarė pirmoji „Manolo Blahnik“ krautuvė Londone, kuri sėkmingai veikia iki šiol, jau daugiau nei 40 metų. M. Blahniko aukštakulnius išgarsino Madonna, pareiškusi, kad jie – geriau nei seksas. Bateliai „manolos“ yra pavadinti ir penktąja serialo „Seksas ir miestas“ heroje. Kompanijos gamybos mastai yra ribojami – ne daugiau 80 parų per parą. Nors prekės ženklo parduotuvių yra 50 pasaulio miestų. Poros kaina gali siekti 3000 dolerių.

REKLAMA

Timberland

Maskvos hipsteriai nesuvokia gyvenimo be šio prekės ženklo „yellow boots“. Tiesa, tokiu pirkiniu džiaugtųsi ir vyresnės kartos. „Jeigu jūs mėgstate Timberland, elkitės su jais kuo blogiau“, – teigiama kompanijos šūkyje, kuri gamina batus, tarnaujančius gerokai ilgiau, nei tik vieną sezoną. „Timberland“ istorija prasideda 1952 metais, kai penkiasdešimtmetis Nathanas Schwarzas, prisikaupęs pinigų, nusprendė nusipirkti pusę batų fabriko Masačiusetse akcijų. Jis ir sugalvojo unikalius geltonus batus. Nors šiandien pagrindinis kompanijos ofisas yra Bostone, tai yra globali kompanija, kurios 90 proc. produkcijos gaminama Azijoje. „Timberland“ apyvarta 2010 metais sudarė 1,5 milijardo dolerių, tais pačiais metais kompaniją nusipirko korporacija „VF“. Jai priklauso tokie prekės ženklai, kaip „Wrangler“, „Lee Jeans“, „Eastpak“ ir „The North Face“. „Timų“ pora gali kainuoti iki 800 dolerių.

REKLAMA

Tod‘s

Prekės ženklas „Tod‘s“ atsirado XX amžiaus pradžioje. Italas Filippo Della Valle įkūrė nedidelę gamyklą kaimelyje ir pradėjo batus siūti rankiniu būdu. Šios įmonės mokasinai gyvena laikui nepavaldžioje erdvėje: jie nesikeičia. Nors ir kainuoja vis daugiau. Iš pradžių jie buvo sugalvoti kaip išskirtinai vyriški bateliai vairuotojams. Tačiau dabar nepalieka raudonų kilimų. Aktorės renkasi minkštus mokasinus – kaip alternatyvą aukštakulniams. 2012 metais kompanijos apyvarta sudarė 569 milijonus eurų, 17 proc. daugiau, nei 2011 metais. Naujos kolekcijos „Tod‘s“ mokasinai gali kainuoti 1000 dolerių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hunter

Kalbėdami apie šią įmonę mes daugiausia prisimename modelį „Wellington boot“ – batus, pavadintus hercogo vardu, išgarsintus filmuko apie meškiuką Padingtoną herojaus, kuris nuo 1972 metų avėjo raudonus „velingtonus“. 1955 metų žiemą pasaulio šviesą išvydo žymieji auliniai batai „Hunter“ – originalūs militaristiniai „Green Wellington“, kurie turi stabilią paklausą iki šių dienų. Kompanijai pavyko „klonuoti“ modelį, populiarų Antro pasaulinio karo metu, ir atgaivinti susidomėjimą juo. Vienu metu netgi buvo stebima „velingtonų karštligė“ – netgi pradėti gaminti šių batų formos vazas, pagalves, pakabukus. „Velingtonų“ pora dabar gali kainuoti iki 300 dolerių.

REKLAMA

Crocs

 

 

Crocs – santykinai jauna kompanija. Jos istorija prasidėjo 2002 metais, kai trys draugai iš Kolorado – Scottas Seamansas, Lyndonas Hansonas ir George‘as Boedeckeris – nusprendė sukurti naują avalynės tipą buriavimui ir jachtingui. Kompanijos reklaminis šūkis yra „What a croc?!“, ką būtų galima išversti kaip „Kokio kroko?!”. Turbūt būtent tokiais žodžiais galima aprašyti Crocs batelius pamačiusių žmonių, kuriems rūpi graži batų išvaizda, jausmus. Šio prekės ženklo metinė apyvarta 2011 metais pasiekė 1 milijardo dolerių skaičių. „Kroksai“ populiarūs 90 pasaulio šalių, prekės ženklui pavyko pavergti ir Aziją. Crocs gamina įvairiausius modelius, ir jų kainų diapazonas labai platus, bet jei kalbėsime apie vasarinius modelius, maksimali vienos poros kaina – 150 dolerių.

REKLAMA

UGG

UGG pateko į avalynės prekės ženklų istoriją 1978 metais, kai banglentininkas Bryanas Smithas, atskridęs iš Australijos į JAV, atsivežė su savimi daugiau nei 40 šių batų porų piemenims. Nuo 1998 metų prekės ženklas pradėj osave pozicionuoti kaip elitinę avalynę. Dabar nebėra prekės ženklų, kurie nebūtų pabandę išleisti savo „ugius“. Tiesa, šios prastos kopijos lengvai išsiduoda, kai susigadina dėl šlapio sniego. O tikrus UGG modelius jau iš tiesų nešioja ir žvaigždės, net eidami raudonu kilimu. Nors šių bat7 kaina neretai viršija net ir prabangių aukštakulnių kainą, 2011 metais kompanijos apyvarta siekė 300 milijonų JAV dolerių. Tikrų „ugių“ kaina gali siekti 1000 dolerių. Kolekciniai „ugiai“, papuošti plunksnomis ir strazais, gali kainuoti ir šimtus tūkstančių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

New Balance

„Balansai“ gimė iš anglų emigranto JAV Williamo Riley idėjos – nukopijuoti vištos kojos skeletą – 1906 metais. Galima pasakyti, kad tokiu būdu višta pradėjo diktuoti sportinės mados tendencijas. 1954 metais kompaniją įsigijo nacionalistas Paulas Kiddas, kuris New Balance suteikia naują reputaciją – avalynė tiems, kas nebijo konfliktuoti su visuomene. Nuo 1972 metų „balansus“ valdo sportininkas Jimas Davisas, kuris sugebėjo įrodyti, kad tokia avalynė reikalinga ne tik JAV, bet ir Europai. Sportiniai bateliai „New Balance“ dabar laikomi elitine sportine avalyne – ne tiems, kam „sueis“ Nike. „Balansus“, pavyzdžiui, dievino Steve‘as Jobsas. Praėjusios šimtmečio pabaigoje kompanijos apyvarta viršijo milijardą dolerių per metus. Kolekciniai „balansai“ gali kainuoti iki 2000 dolerių.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų