• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Balsas.lt sulaukė skaitytojos nusiskundimo, kuri teigė, kad už kelionę nuo Vilniaus oro uosto iki Užupio rajono taksistas pareikalavo 55 litų. Įkainiai oro uoste – dideli: 10 litų už įsėdimą ir 6 litai už kilometrą.

REKLAMA
REKLAMA

Aišku, tai nėra palanku miesto svečiams, bet nė viena iš suinteresuotų pusių negali imtis nieko radikalaus.

REKLAMA

Kainos didelės – kaltų nėra

Ričardas Kriukovas, Taksi paslaugų teikėjų asociacijos atstovas, Balsas.lt teigė, kad tokios kainos – ne naujiena. Tai prasidėjo gal prieš pusantrų metų, kai Vilniaus oro uoste aukciono būdu pradėtos  nuomoti taksi stovėjimo vietos. Šiuo metu yra taip, kad taksistams per mėnesį tenka mokėti bent po 3 tūkst. litų už vietą – tai atsiliepė ir vežimo įkainiams. Savivaldybė, esą, pritarianti, kad tokia tvarka – nesąmonė, bet nieko padaryti negali ir viskas lieka oro uosto valdytojų rankose.

REKLAMA
REKLAMA

Tai patvirtino ir Egdijus Anulis, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto transporto departamento Kontrolės poskyrio vedėjas. „Nuo 2005 metų savivaldybė nebegali keisti taksi tarifų“, – teigė jis. Miesto valdžia gali tik užtikrinti, kad esamų tarifų bus laikomasi sąžiningai. Deja, dabartiniai įkainiai negatyviai atsiliepia miesto įvaizdžiui ir nemaloniai stebina miesto svečius. Savo neigiamą nuomonę savivaldybė yra išsakiusi ir Susisiekimo ministerijai.

E. Anulio nuomone, viena galima išeitis – Vilniaus oro uostui į nuomos sutartį įtraukti sąlygą dėl taksi tarifų. Taip pat buvo svarstyta galimybė įvesti fiksuotas vežimo kainas, pavyzdžiui, kiek kainuotų važiuoti nuo Vilniaus oro uosto iki miesto centro, bet toks sumanymas nepasiteisino.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tarptautinio Vilniaus oro uosto komunikacijos vadovė Sandra Šiaulienė teigė, kad ir jos įstaigos netenkina esama padėtis. Taip yra ne tik dėl įkainių – oro uostas sulaukia keleivių skundų ir dėl neteisingai vykdomos taksi veiklos: pateikiamos per didelės kainos, neišrašomi kvitai, neįjungiami  taksometrai.

Tokie nusiskundimai perduodami Vilniaus savivaldybės Eismo reguliavimo skyriui ir Valstybinei mokesčių inspekcijai. Be to,vykdoma akcija „Sąžiningas taksi“, kuria raginama keleivius oro uosto tinklapyje rašyti atsiliepimus apie savo keliones. Taksi kompanijos skatinamos savo automobiliuose klijuoti lipdukus su nuorodomis į šį tinklapį.

REKLAMA

Daugiau padaryti, kaip teigė Sandra Šiaulinė, oro uostas negali, mat sutartyse dėl vietų nuomos tarifai nebuvo detalizuoti. Kadangi jų neapibrėžia ir įstatymas, taksi firmos gali nustatyti įkainius pagal savo norą, o oro uostas negali jiems primesti sąlygų.

Susisiekimo ministerija Balsas.lt sakė taip pat negalinti reguliuoti kainų: „Viską lemia ir kontroliuoja laisva rinka. Oro uoste dirba keletas taksi kompanijų, važiuojantys gali pasirinkti, – teigė Susisiekimo ministerijos ministro patarėjas ryšiams su visuomene Martynas Čerkauskas. – Lietuvos įvaizdžiui kenkiantys atsitikimai su taksistais yra tokie pat, kaip ir kitos užsieniečių problemos šalyje – visko nesukontroliuosi.“

REKLAMA

Anot jo, Vilniaus savivaldybės siūlymas įvesti fiksuotas važiavimo kainas – ne ką geresnis. „Kaip išmatuosi, koks atstumas yra nuo vieno viešbučio iki kito? Juk kiekvienam atvejui to neparuoši.Vietoje to, kad rūpintųsi kainomis, savivaldybė gali imtis priemonių, kaip užtikrinti paslaugos kokybę: apsimetinėti turistais, daryti banduomuosius važiavimus ir t.t.. “, – dėstė ministro patarėjas. Be to, kaip teigė ministerijos atstovas, yra ir kitų idėjų, kaip taisyti situaciją: „Savivaldybė nori priversti taksi firmas naudoti kasos aparatus, bet šios, aišku, priešinsis. Kaip viskas baigsis – matysime ateityje.“

Martynas KLIMAS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų