• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įmonių mokumą vertinanti UAB „Creditreform Lietuva“, remdamasi Statistikos departamento paskelbtais duomenimis apie transporto, apgyvendinimo ir paslaugų sektorių rodiklius pirmąjį 2011 m. ketvirtį, įvertino šių šakų vystymosi tendencijas ir konstatavo, kad iš sunkmečio duobės aktyviausiai ropščiasi paslaugų sektoriai, orientuoti į eksportą ir dirbantys „verslas – verslui“ rinkose.

REKLAMA
REKLAMA

Po daugiau kaip pusantrų metų kritimo aiškius atsigavimo ženklus pradėjo rodyti reklamos, apsaugos įmonės. Tuo tarpu kelių transporto, logistikos, informacinių paslaugų ir nuomos bei lizingo sektoriaus vis užtikrinčiau didino pardavimus.

REKLAMA

Įmonių mokumą vertinanti UAB „Creditreform Lietuva“ įvertino atskirų paslaugų šakų tendencijas. Tai pirmas ketvirtis, kai tikslinga lyginti ne tik rodiklių pokyčius per ketvirtį ar metus, bet ir rodiklius prieš krizę (2008 m. I ketvirtį).

„Jau 2010 m. IV ketvirtį kai kurių paslaugų sektorių veikla atsigavo labiau, nei buvo galima priskirti sezoniškumui, - teigia UAB „Creditreform Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa, - „I ketvirčio teigiami rezultatai vertintinami ypač palankiai ir todėl, kad paprastai paslaugų įmonės apie 40% pajamų gauna pirmąjį, o 60% - antrąjį pusmetį.“

REKLAMA
REKLAMA

Sparčiai auga, bet kol kas dar nesiekia prieškrizinio lygio, kelių transporto, logistikos, vairavimo mokymo, nuomos ir lizingo (išskyrus vartojimo prekių), kompiuterinių paslaugų, taisymo paslaugų įmonės.

Stabiliai dirba telekomunikacijų, konsultacijų kompanijos. Nors telekomunikacijų įmonių kainos ir pajamos mažėja, bet jos dar turi rezervų - čia stipri kapitalo bazė, didesnė pastovių išlaidų dalis, ir investicijos yra padarytos anksčiau. Konsultacijų firmos kol kas gyvena ir auga iš ES paramos projektų įgyvendinimo. Neaišku, kaip bus pasibaigus ES projektų ruošimui - tuo labiau, kad čia intensyviai steigiamos naujos įmonės ir konkurencija nemažės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš dugno aktyviai lipa reklamos, radijo transliavimo, apsaugos, apgyvendinimo bei valymo veiklų įmonės.

Pirmieji nedrąsūs teigiami pokyčiai pastebimi (bet tai dar ne tvari tendencija) periodikos leidyboje, programų rengimo ir transliavimo, bei kelionių organizavimo veikloje. Kad turizmo sektoriaus dalyviai turi tam tikrus lūkesčių, rodo augantis darbuotojų ir įmonių skaičius. Po kelių stambių įmonių bankrotų pastebimas firmų smulkėjimas. Atrodo, kad net ir atsigavus rinkai čia sulauksime vienadienių firmų bankrotų.

Dugną toliau matuoja knygų leidėjai ir pramogų organizatoriai. Knygų leidėjų, regis, tyko ir rimtesnė problema – kintantys lietuvių skaitymo įpročiai. Nekilnojamojo turto srityje kol kas nepastebėta tarpininkų skaičiaus ir pajamų augimo.

REKLAMA

Daugiau naujų įmonių steigimo nei augimo kol kas pastebima įdarbinimo bei buhalterinės apskaitos, teisinių paslaugų srityse.

Tarp kelių gerų naujienų reikia išskirti darbuotojų skaičiaus didėjimą. Realiai darbuotojų skaičiaus augimas prasidėjo tik kovo mėnesį, todėl pavasarį bus ir daugiau gerų naujienų.Apibendrinant galima sakyti, kad jau atsigauna paslaugų verslui segmentas. Paslaugų gyventojams sektoriai auga tik tuo atveju, jei šios paslaugos yra pigesnė alternatyva prekių įsigijimui (pvz., avalynės ar kompiuterių taisymas).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų